Razumijevanje potencijala novih tehnologija za transformaciju logistike, i brzina kojom će te promjene doći, ključan je element u našoj pripremi za budućnost rada. Gledajući u budućnost, jasno je da je, iako se usvajanje novih tehnologija ubrzava, potpuna digitalna transformacija sektora logistike proces koji će trajati nekoliko desetljeća i koji je ključan za poboljšanje lanaca opskrbe kako bi se zadovoljile nove potrebe klijenata. Upravo je upravljanje talentima, koristeći holistički pristup za integraciju više elemenata, kao što su tehnologija, zdravlje i sigurnost, održivost i raznolikost na jednom radnom mjestu, ključni pokretač gore navedenog.
Sljedeći dio DHL-ova Izvješća o trendovima „Budućnost rada u logistici” predstavlja dvije verzije budućnosti , jednu proširenu tehnologijom i jednu automatiziranu njome, kao i praktična razmatranja za balansiranje provođenja svake od njih dok se danas njihovo uvođenje najavljuje promjenom u poslovanju. DHL predviđa budućnost u kojoj će se realizirati neki aspekti kako proširenih tako i automatiziranih koncepata, uglavnom putem sljedećih šest segmenata opskrbnog lanca: skladištenja, dugolinijskog prijevoza, „last-mile“ dostave, pozadinskih operacija, korisničke podrške i planiranja lanca opskrbe.
- Svjesni smo kako digitalna transformacija logistike nije nešto što će se dogoditi preko noći, no danas se nalazimo na prijelomnoj točki. Digitalnu transformaciju obilježit će usmjerenost na ljudske resurse i tehnologiju koja će je ubrzati. Iz sadašnje perspektive , danas se moramo pripremiti za stvarnost proširene i automatizirane budućnosti i omogućiti zaposlenicima aktivno sudjelovanje u oblikovanju budućnosti rada zajedno s poduzećem u kojem rade - kaže Klaus Dohrmann, potpredsjednik Odjela inovacija i istraživanja trendova za regiju Europe, DHL-ov Odjel za korisnička rješenja i inovacije.
Unaprjeđenjem tehnologije zaposlenici, kao što su specijalisti skladištari i kuriri, radit će brže, sigurnije i uz manje fizičkog i mentalnog napora zbog uvođenja novih pametnih tehnologija. Također će doći do smanjenja radnog prostora koji se prvenstveno koristi kao ured, čime se omogućuje korištenje više nekretnina u logističke svrhe kao što je skladištenje jer tehnologija omogućuje uredskom osoblju rad na daljinu.
Primjena automatizirane tehnologije omogućuje da strojevi i kolaborativni roboti obavljaju operativne zadatke uz dvadesetčetverosatnu učinkovitost uz malo ili bez pogrešaka, osiguravajući kontinuirano održavanje, optimizaciju i širenje potpuno digitalizirane logističke industrije. Kako bi se omogućilo neometano funkcioniranje opskrbnih lanaca, radna će se snaga preusmjeriti na radna mjesta kao što su timovi za održavanje i optimizaciju.
Budući da svaka od proširenih i automatiziranih tehnologija ima svoje prednosti i izazove pri uvođenju u lanac opskrbe, DHL ne očekuje potpunu integraciju ni jednog od ova dva koncepta, osobito ne u narednih 10 do 20 godina.
Kao i svaki proces sveobuhvatnih promjena, prijelaz na budućnost rada u logistici zahtijeva pažljivo planiranje, aktivno upravljanje, otvorenu komunikaciju, inspirativno i pragmatično vodstvo i nove pristupe. Tri su ključna čimbenika uspjeha: novo vodstvo i uloge, nove vještine i razvoj te novi modeli rada i okruženje.
- Poslovanje smo koje je usmjereno na svoje zaposlenike. Naši su zaposlenici oni koji daju vrijednost našim uslugama i poslovanju te je stoga naš temeljni interes da svi zajedno krenemo na ovo putovanje digitalizacije na kojem će se svakome dodijeliti njegova uloga - kaže Jana Koch, partnerica i izvršna direktorica poslovne jedinice DHL Consulting.
Važno je da rukovoditelji svoje zaposlenike učine aktivnim sudionicima promjena. Na taj će način poticati okruženje pripreme i prilagodbe i omogućiti radnicima puteve za rast kroz prekvalifikaciju i dokvalifikaciju. Logistička industrija stoga treba komunicirati i surađivati s državnim institucijama, društvenim organizacijama i drugim industrijama kako bi se osiguralo najoptimalnije iskorištenje talenata.