Međunarodna organizacija za normizaciju ISO održala je radionicu pod nazivom ‘MSP-ovi u lancima opskrbe‘ koja je jedna u nizu radionica posvećenih potrebama korisnička normi u okviru programa ‘Kupac je važan‘.
Program ‘Kupac je važan‘ posvećen je povećanju transparentnosti i suradnji između ISO-a i kupaca u svrhu identificiranja, bilježenja i integracije korisničkih potreba.
Glavni cilj ISO-va programa je uspostaviti forum kao trajni kanal komunikacije s kupcima kako bi saznali više o njihovim iskustvima, problemima i očekivanjima povezanim s normizacijom.
Radionica ‘MSP-ovi u lancima opskrbe‘ posvećena je problemima, potrebama i očekivanjima malih i srednjih poduzetnika povezanih s normizacijom, a njome se nastojala istražiti uloga MSP-ova u lancima opskrbe te kako ju normizacija može ojačati.
Radionica se sastojala od predavanja i panela. Govornici na radionici bili su Awosedo Femi, izvršni direktor Britech Plus Enterprises-a u Nigeriji, Jerry Battley, menadžer kvalitete u OneSource-u, Fadeke Ayoola, izvršna direktorica NET Africa te Richa Bedi-Navik, menadžerica britanskog BRCGS-a.
Femi je u svojoj prezentaciji naveo neke od glavnih razloga kako ISO-vi međunarodni standardi mogu pomoći, kao što su povećanje povjerenja kupaca, niski troškovi te dostupnost globalnog tržišta.
‒ Standardi mogu pomoći malim i srednjim poduzećima prilikom brendiranja i stvaranja pozitivnog imidža na globalnom tržištu te mogu dati kupcima garanciju da je proizvod ispitan i siguran ‒ rekao je izvršni direktor Britech Plus Enterprises-a u Nigeriji.
Posljednju prezentaciju održala je Bedi-Navik koja je naglasila da svi poduzetnici trebaju biti spremni na investiranje te da je važno biti kritičan sam prema sebi.
Na samom početku radionice svim sudionicima je postavljeno pitanje ‘Koji su glavni izazovi za mala i srednja poduzeća u lancima opskrbe?‘, zanimljivo je da je glavni odgovor bio ‘povjerenje‘.
Kraj radionice obilježen je panelom u kojem su sudjelovali Ravi Hari, direktor marketinga tvrke VSR Quality Consultants, ranije spomenuta Fedeke Ayoola i Kenneth Tombs, ravnatelj Business Compassa.