Ukratko
StoryEditor

Istraživanje o plaćanjima u Njemačkoj za 2023. godinu: Povratak u loša stara vremena

22. Rujan 2023.

Za razliku od prošle godine, najnovije Coface istraživanje o iskustvu plaćanja poduzeća u Njemačkoj za 2023. godinu nije bilo pod utjecajem posebnih događaja poput pandemije COVID-19 ili početka rata u Ukrajini i rezultirajućih pritisaka na cijene robe. To je dovelo do normalizacije i brojke plaćanja za 2023. približile su se razinama prije pandemije. Ponovno je više poduzeća ponudilo uvjete plaćanja u 2023. (79 posto svih sudionika), s usporednom 2019. (81 posto). Opća sklonost kratkim rokovima kreditiranja u Njemačkoj ostala je nepromijenjena: više od polovice ispitanih poduzeća zahtijevalo je da se plaćanja izvrše u roku od 30 dana u 2023., dok su ultradugi kreditni rokovi (120+ dana) i dalje rijetki.

Brojke kašnjenja plaćanja pokazuju koliko su vladine mjere potpore pomogle poduzećima posljednjih godina. Doista, sada kada su gotovo sve mjere potpore povezane s COVID-19 završile i utjecaj energetskih subvencija se ujednačio, broj tvrtki koje prijavljuju kašnjenja plaćanja normalizirao se i povećao na udio od 76 posto u 2023., znatno iznad u razdoblju 2020.-2022., ali ne tako visoko kao 2019. (85 posto). Ipak, vrijedi napomenuti da su iznad razina prije pandemije u automobilskoj industriji, prometu i ICT-u.

Prosječno trajanje kašnjenja plaćanja poraslo je na 30,1 dan u 2023. (+1,4 dana u odnosu na 2022.), što je i dalje osjetno ispod prosjeka prije pandemije od 39,7 dana. Većina sektora (isključujući drvoprerađivački, građevinski i tekstilni) zabilježila je povećanje trajanja kašnjenja plaćanja. S prosjekom od 22 dana najkraće su ove godine čekale tvrtke iz sektora papirne ambalaže, dok su najviše strpljenja morale imati tvrtke iz financijskog sektora s prosječnim kašnjenjem od 39,2 dana.

Pesimistični izgledi i strategije smanjenja rizika u porastu

Iako ponašanje plaćanja ostaje u relativno dobrom stanju čak i nakon ovog pogoršanja, tvrtke su vrlo pesimistične u pogledu svojih poslovnih izgleda. Stav o njihovoj trenutnoj poslovnoj situaciji posebno je negativan ove godine jer samo 13 posto sudionika smatra da im je situacija bolja nego 2022., dok 41 posto smatra da je lošija.

Izgledi za 2024. također nisu sjajni. Samo 20 posto sudionika očekuje oporavak poslovanja, dok se 28 posto sprema na još goru prognozu. Iako se smanjio utjecaj pojedinačnih velikih rizika, poput poremećaja u globalnim lancima opskrbe, povećava se broj rizika koji istovremeno utječu na tvrtke.

U tom je okruženju Njemačka izgubila podršku kao dobra poslovna lokacija u usporedbi s 2022., dok su Sjedinjene Države i Istočna Europa stekle popularnost. Kina je također postala nešto atraktivnija, ali je njezina podrška, povijesno gledano, ostala na vrlo niskoj razini. To je također rezultat strategija smanjenja rizika njemačkih tvrtki koje pokušavaju smanjiti svoju poslovnu ovisnost o pojedinim zemljama, dobavljačima ili kupcima. Ove godine se već 12 posto tvrtki sudionica odlučuje za smanjenje rizika, a najviše je pogođena tekstilna odjeća. U sljedeće tri godine 25 posto svih njemačkih tvrtki u našoj anketi očekuje da će koristiti strategiju smanjenja rizika za svoje poslovanje.

22. studeni 2024 02:18