
Tvrtka ISTRA TECH, specijalizirana za softverska rješenja i digitalizaciju sustava u turizmu, ove godine slavi 35 godina postojanja. Veliki broj hotela i kampova već upotrebljava razna softverska rješenja ISTRA TECH-a koji sada u njih ugrađuje umjetnu inteligenciju (AI) te radi rješenja za AI ro¬bote.
– Naša softverska rješenja pokrivaju sve glavne poslovne procese u hotelima i kampovima. PMS – Property Management System pokriva planiranje i vođenje prodaje, check-ina, praćenja pruženih usluga tijekom boravka pa do check-outa gosta i naplate pruženih usluga. GAS i POS softver služi za upravljanje hranom i pićem počevši od nabave preko skladištenja do proizvodnje hrane i pića u kuhinjama i pripremnicama. Što se tiče digitalizacije poslovanja, nudimo razna rješenja: self-check-in i check-out, self-ordering hotelskih i ugostiteljskih usluga, web-rezervacije stolova u restoranima, digitalne račune za paperless hotele i niz drugih rješenja koja poboljšavaju korisničko iskustvo – nabraja Davor Brenko, direktor ISTRA TECH-a.
Tim za umjetnu inteligenciju
Samo nekoliko mjeseci nakon pojave chatGPT-ja u toj su tvrtki osnovali tim za AI i počeli raditi vlastita rješenja zasnovana na AI-ju ili njime potpomognuta. Prema Brenkovim riječima, do kraja prošle godine razvili su i ponudili na tržištu dva AI rješenja. Jedno rješenje su AI digitalni asistenti koji putem teksta ili govora interaktivno komuniciraju s gostima i odgovaraju im na razna pitanja o hotelu, čime uvelike rasterećuju ili zamjenjuju osoblje prodaje i recepcije.
– Ugradili smo ga i u robota koji služi kao concierge. Drugo razvijeno AI rješenje omogućuje skeniranje osobnih dokumenata putem kamera i automatski upis podataka u bazu, čime se posao recepcionara na unosu tih podataka s nekoliko minuta svodi na nekoliko sekundi i jeftinije je i jednostavnije od dosadašnjih skenera. Uzmemo li u obzir da je sve teže doći do radne snage u hotelijerstvu, a pogotovo kvalitetne, onda takva rješenja koja zamjenjuju ljudski rad ne samo da smanjuju troškove poslovanja već stvaraju i pozitivno korisničko iskustvo – pojašnjava Brenko.
AI rješenja te tvrtke pozitivno utječu na poslovanje hotela jer osim što smanjuju troškove, sve se više upotrebljavaju i za generiranje prihoda. Primjerice, u revenue-menadžmentu AI izračunava cijenu usluge prema gostu koja će u tom trenutku maksimirati zaradu. AI također automatski kontinuirano analizira zadovoljstvo gostiju objavljeno na booking-comu, trip advisoru i drugim web-stranicama i društvenim mrežama te upozorava hotelijere na loše ili dobre trendove, s čime su gosti bili zadovoljni, a s čime nisu, što omogućava korekcije poslovanja i poboljšanje usluga, a time i veću prodaju, zaradu i profit.
Za bolje iskustvo gostiju
Zbog toga se sve više hotela koristi tim rješenjima.
– Broj korisnika našeg softvera kontinuirano raste i trenutačno ga upotrebljava više od 250 hotela i kampova u više od 150 tvrtki u Hrvatskoj te nekoliko u Austriji. Korisnici su neke od najvećih hrvatskih turističkih tvrtki koje upravljaju desecima hotela i kampova: Valamar Riviera, Imperial Riviera, Aminess, Jadran hoteli Rijeka, Supetrus hoteli, Arena Hospitality Group, Jadranski luksuzni hoteli, ali imamo i mnogo samostalnih hotela i kampova. Najmanji hoteli broje svega desetak smještajnih jedinica, a najveći i više od 400 – ističe Brenko.
Dodaje da trenutačno s partnerima rade na EU sufinanciranom projektu za prikupljanje podataka i AI analizu preferencija gostiju s ciljem da se gostima nude usluge i proizvodi za koje je veća vjerojatnost da će ih kupiti nego da se nudi sve i svašta. Time će hotelijeri ostvariti veće prihode uz bolje iskustvo gosta.
– Planiramo se AI-jem koristiti i u financijskoj analizi poslovanja te predikciji i planiranju prihoda i troškova. Također, osim AI softvera za robote koji pomažu na recepcijama, planiramo raditi i softver za AI robote koji gostima u restoranu donose hranu i piće i odnose prljavo suđe, kao i one koji po hotelu raznose razne potrepštine u domaćinstvu, kako gostima tako i domaćicama – zaključuje Brenko.
Sadržaj donosi Istratech.