S više od 1.700 trgovina u 70 zemalja te preko 100.000 zaposlenika francuski Decathlon najveći je lanac sportske opreme u svijetu. U Hrvatskoj je svoju prvu trgovinu otvorio 2014. te je također postao vodeća kompanija na hrvatskom sportskom tržištu s osam trgovina i više od 250 zaposlenika. Robert Logožar, izvršni direktor marketinga za Hrvatsku, Sloveniju i Srbiju u Decathlonu, ističe da se posebno brinu o korisničkom iskustvu, očuvanju okoliša te inovacijama koje na tržište stavljaju svake godine. No Decathlon ujedno okreće novi list u poslovanju kako bi rebrandiranjem nastavio osuvremenjivanje.
Kako ocjenjujete poslovanje u Hrvatskoj u ovih deset godina?
– Od otvorenja u Hrvatskoj intenzivno smo radili na razvitku i poboljšanju poslovanja i usluga. Uspješno smo ostvarili projekt digitalne transformacije kompanije i tako smo od prvobitne internetske trgovine koja se temelji samo na ponudi iz trgovine proširili ponudu na globalni asortiman webshopa koji nudi iznad 60.000 proizvoda za više od sedamdeset sportova. U roku od nekoliko dana korisnici mogu uživati u željenom proizvodu. S obzirom na užurbani način života i utjecaj koronakrize kupovne se navike mijenjaju i primjećujemo da sve više raste postotak internetske prodaje. Konstantno istražujemo i razmišljamo o novim načinima kako predstaviti svoje proizvode i usluge s pomoću novih poslovnih modela i koncepata. Približavamo se kraju klasične fizičke ekspanzije, tj. otvaranja velikih trgovina, ali možda bismo mogli otvoriti još jednu ili dvije u idućih nekoliko godina na područjima na kojima se pokazuje interes za to. S osam lokacija na kojima se nalazimo obuhvatili smo veći dio države, a to nam je bio cilj.
Kako ste postali vodeća sportska kompanija na hrvatskom tržištu?
– Naša je misija omogućiti užitak i dobrobiti sporta svim skupinama neovisno o dobi, spolu, razini intenziteta sportskih aktivnosti i slično. Osim što nudimo velik izbor opreme za sve sportove, za početnike i napredne, nudimo i najbolji omjer cijene i kvalitete, zbog čega smo se pozicionirali kao vodeća sportska kompanija na svjetskom, a i nacionalnom tržištu. Posebno se trudimo sport omogućiti djeci i osobama s poteškoćama, pa tako u našoj ponudi možete pronaći širok spektar pristupačnih proizvoda za djecu te dio sportske odjeće i opreme za osobe s poteškoćama. Shvaćamo da imamo veliku društvenu odgovornost prema lokalnim zajednicama čiji smo dio jer tu poslujemo. Posvećeni smo unutar njih djelovati u društveno odgovornim projektima kojima povezujemo solidarnost i sport, čime Decathlonovu misiju provodimo u praksi. Zbog svega spomenutoga vjerujem da smo uspjeli izgraditi lojalnu zajednicu zadovoljnih posjetitelja i kupaca koji nas vole i prepoznaju strast prema onome što radimo te našu uključenost u zajednice.
Kako se brinete o korisničkom iskustvu?
– Politika kompanije jest geslo ‘Zadovoljan ili zadovoljan‘ (Satisfied or satisfied) kupac. Naime, zadovoljstvo kupca na prvome nam je mjestu, zato kupci imaju priliku ocijeniti svoje iskustvo kupnje u trgovinama ili online. Zadovoljstvo mjerimo na svim uporišnim točkama te na sve svoje proizvode nudimo dvogodišnje jamstvo. Postoje kupci koji vole doći u trgovinu i isprobati proizvode, drugi pak preferiraju online kupnju, a naš je zadatak ponuditi sve opcije kako bismo zadovoljili potrebe svakog od njih. Stoga smo osim klasičnih dostava na kućnu adresu uveli razne opcije naručivanja i dostave poput usluge Click and Collect, e-rezervacije te lokacija za preuzimanje (pick-up) diljem Hrvatske. Na početku ove godine u trgovinama smo predstavili i samoposlužne blagajne te smo u završnoj fazi pripreme svjetskog programa vjernosti i izradi pridružene mobilne aplikacije za svoje registrirane korisnike, što će kupcima omogućiti sasvim novo, poboljšano iskustvo kupovanja u kojem će uživati u mnogim pogodnostima koje program nudi.
Zašto toliko ulažete u inovacije? Koje su inovacije najvažnije?
– Naš inovativni pristup sportu jedna je od naših temeljnih strategija i ono što nas razlikuje od drugih. U našem centru za istraživanja ljudskog tijela u pokretu stalno razvijamo postojeće ili proizvodimo nove proizvode kako bismo sport učinili još dostupnijim i ugodnijim. Slušamo i recenzije i prijedloge svojih kupaca i zaposlenika te u skladu s tim usavršavamo proizvode i donosimo inovativna rješenja za pristupačnije i jednostavnije sportsko iskustvo. Svakoga dana više od 850 inženjera i 400 dizajnera neumorno smišlja, stvara, dizajnira te isprobava i testira nove materijale i proizvode. Rezultat je skup revolucionarnih sportskih rješenja. Kao najpoznatije inovacije izdvojio bih 2 seconds, šator koji se postavlja u roku od dvije sekunde; Easybreath, masku za ronjenje koja prekriva cijelo lice i pruža panoramsko vidno polje, te namjestivu mrežu za stolni tenis koja se u nekoliko sekundi prilagodi bilo kojoj ravnoj površini kako biste mogli uživati u igri gdje god želite.
Što za vašu tvrtku znače održivost i očuvanje okoliša?
– Budući da je naše igralište, odnosno mjesto gdje se bavimo sportom, zapravo svaki kutak Zemlje, želimo ga zaštititi i sačuvati preferirajući održivo sportsko iskustvo u svojem poslovanju. Održivi razvoj i očuvanje okoliša važan su korak u našem poslovanju te jedna od naših glavnih obveza. Ozbiljno shvaćamo svoju odgovornost prema sportu i Zemlji, stoga su trenutačno naši napori usmjereni na to da do 2026. godine sto posto proizvoda naših marki bude dizajnirano s manjim ekološkim utjecajem na okoliš. Nastojimo predvidjeti i odgovoriti na izazove s kojima se suočava naše društvo kako bismo sačuvali svijet za sljedeće generacije. Postavili smo si velike ciljeve u svladavanju izazova održivog razvoja koje želimo postići globalno, ali i u regiji dajemo svoj, kako ga mi volimo nazivati, ‘mali‘, ali važni doprinos koji izravno utječe na zajednicu, a i mnogo šire. Također u trgovinama nudimo razne usluge kojima svakodnevno pridonosimo produljenju vijeka sportske opreme, smanjujući tako količinu odbačenih proizvoda.
Sada slijedi rebrandiranje. Što donosi novo poslovno poglavlje?
– Gotovo pola stoljeća nakon osnutka kompanije evoluirali smo u sportski brend koji oblikuju sportske inovacije, predanost održivosti i strast da ponudimo najbolja sportska iskustva za sve. Sport nam pomaže da se ponovno povežemo sa svojom ljudskošću i Zemljom. Iskoristili smo trenutak da se zapitamo tko zapravo želimo biti i zašto postojimo kao kompanija. Rebrandiranjem ćemo otključati svoj puni potencijal nudeći novi, pojednostavnjeni asortiman, olakšavajući tako pronalaženje najbolje opreme i uzimajući u obzir sve razine intenziteta sportskih aktivnosti. Svijet oko nas se brzo se mijenja te je sport ljudima danas potrebniji nego ikad. Želimo oblikovati sportsko iskustvo sutrašnjice. Stvorili smo novu strategiju za konkretan razvoj mnogih aspekata svojeg poslovanja. To uključuje usavršavanje našeg korisničkog iskustva, ubrzavanje kretanja prema održivosti i modernizaciju naše kompanije. Ništa od toga nije moguće bez naših ljudi. Želimo da naši suigrači pridonesu našoj zajedničkoj svrsi da svijet učinimo sretnijim i zdravijim mjestom. Naš novi logo simbol je otvorenosti, a nova nijansa plave predstavlja vjerodostojnost Decathlona kao brenda. Novi identitet donijet će radost, emocije i prenijeti snažne vrijednosti inkluzivnosti. Trgovine će prihvatiti kružni plan nudeći našim kupcima intuitivnu navigaciju, povećanu vidljivost proizvoda, zanimljive za zaslone i estetski ugodnu atmosferu. Iskustvo kupnje bit će pojednostavnjeno i nezaboravno. Naš novi slogan i pitanje koje postavljamo svijetu je - Ready to play?
Saznajte više o rebrandingu Decathlona ovdje
Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom Decathlon.