Ukratko
StoryEditor

Schengen i euro za još konkurentniji hrvatski turizam

22. Prosinac 2022.
Kristjan Staničićfoto Filip Brala

Hrvatski turizam je pri kraju još jedne uspješne turističke godine tijekom koje je Hrvatska dodatno učvrstila poziciju među vodećim turističkim destinacijama Mediterana te postala primjer zemlje s jednim od najbržih oporavka turizma. Naime, u dosadašnjem dijelu ove godine u Hrvatskoj je, prema podacima sustava eVisitor, ostvareno više od 104 milijuna noćenja što u odnosu na isto razdoblje rekordne 2019. godine predstavlja visokih 96 posto rezultata. Potpuni oporavak hrvatskog turizma i povratak na predpandemijske trendove očekuje se tijekom iduće godine u koju Hrvatska ulazi s još konkurentnije pozicije obzirom na ulazak naše zemlje u Schengen te eurozonu.

- Ulazak Hrvatske u Schengen te uvođenje eura kao službene valute dvije su komponente koje za hrvatski turizam predstavljaju izniman dobitak. Značajno manje gužve na graničnim prijelazima te brži i lakši protok roba i usluga hrvatskom turizmu donose novu dimenziju i još konkurentniju poziciju, posebice na europskom tržištu s kojeg se u Hrvatskoj ostvaruje oko 90 posto ukupnog turističkog prometa. Ono što dodatno očekujemo je i povećanje broja kraćih, vikend putovanja i to posebice s tržišta iz našeg okruženja, poput Slovenije, Italije, Mađarske, ali i Njemačke, Austrije, Češke, Poljske i dr. Također, gosti od iduće godine neće imati troškove konverzije, lakše će se snalaziti u iskazanim cijenama, a tu je i generalno gledano veća transparentnost. Pozitivna posljedica uvođenja eura zasigurno će biti i dodatno unaprjeđenje poslovnih procesa između domaćih i inozemnih turističkih subjekata, a važan je i geopolitički kontekst te pravo Hrvatske na izravno sudjelovanje u oblikovanju i provedbi zajedničke monetarne politike na razini Europske unije - poručio je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.

Na pozitivne efekte ulaska u Schengen i eurozonu upućuju i pojedine analize prema kojima će zajednička monetarna politika i otvorene granice odgovarati hrvatskom gospodarstvu pa tako i turističkom sektoru. Konkretnije rečeno, kada nema dugotrajnih graničnih kontrola, odnosno višesatnih čekanja na granicama, to dovodi do značajnih ušteda vremena i novca kod samih putnika, ali i organizatora putovanja čime se stvara dodatni prostor za povećanom potrošnjom kod samih putnika te novim ulaganjima kod subjekata koji u svojim ponudama nude i pakete za Hrvatsku.

Dodajmo kako će ovim povodom Hrvatska turistička zajednica provesti i dvije zasebne promotivne kampanje. Prva se odnosi na uvođenje eura s provedbom aktivnosti na društvenim mrežama i digitalnim kanalima komunikacije, a pritom će biti obuhvaćeno 13 tržišta na kojima će se, uz informaciju oko uvođenja eura, promovirati i bogata hrvatska turistička ponuda. Posebna informativna kampanja za Schengen kreće u siječnju iduće godine na ključnim inozemnim tržištima, a u pripremi su i brojne popratne aktivnosti u B2B segmentu.

U svakom slučaju, Hrvatsku očekuje još jedna izazovna turistička godina, ali i godina u kojoj kreće primjena nove Strategije razvoja održivog turizma do 2030., kao i novog Strateškog marketinškog i operativnog plana hrvatskog turizma, a tu je i odabir novog krovnog komunikacijskog koncepta i slogana hrvatskog turizma kojim će dosadašnji Croatia, Full of Life biti zamijenjen novim, odnosno kojim će naš turizam dobiti potpuno novi rebranding.

*Sadržaj nastao u suradnji s HTZ-om.

image
foto
22. studeni 2024 23:31