Ukratko
StoryEditor

Sika sudjelovala u podvigu stoljeća

13. Lipanj 2016.

Službeno otvorenje najdužeg željezničkog tunela na svijetu održano je 1.lipnja. Ključnu ulogu u uspješnoj izgradnji jednog od europskih najvažnijih infrastrukturnih projekata odigrala je Sika sa svojom tehnologijom i  stručnošću u izgradnji megaprojekata. Neizmjerno visoki zahtjevi kvalitete ispunjeni su upotrebom Sika trajnih rješenja za hidroizolaciju, vatro-otpornu zaštitu, premaze te za proizvodnju betona i mlaznog betona. Baza tunela Gotthard tunela u Švicarskoj duga je čak 57 km te predstavlja novitet i izvanredno postignuće u izgradnji tunela. To je najdulji željeznički tunel na svijetu, koji se gradio 17 godina i koštao je 11 milijardi eura. Tunel Gotthard prolazi kroz jedan od najviših alpskih masiva i proteže se oko 2.000 metara ispod vrhova planina, a i na svojoj najvišoj točki, još uvijek je samo oko 550 metara iznad razine mora. Novi željeznički dio skratiti će vrijeme putovanja za teretne i moderne vlakove na relaciji od Züricha do Milana za oko jedan sat. Putnički vlak tunelom će voziti samo 20-ak minuta, a brzina će mu iznositi 250 km/h.

Pouzdanost i dugovječnost izgrađena Sika znanjem i tehnologijom

Sika tehnologija je idealna za ovaj poduhvat jer je investitor zahtijevao iznimno dug vijek trajanja, tijekom kojeg neće biti potrebno značajnije održavanje betona i sustava hidroizolacije. Tijekom razrade projektnog elaborata, Sika je u potpunosti ispunila sve visoke standarde i najstrože zahtjeve. Novo-razvijeni proizvodi podvrgnuti su rigoroznim praktičnim ispitivanjima u službenim laboratorijima, prije masovne proizvodnje i primjene. Mlazni beton visoke vrijednosti koji se koristio za potporu tunelskog iskopa služio je kao podloga za Sikaplan® i Sarnafil® vodonepropusne membrane. Zatim je izvedena betonska obloga sa Sika dodacima za betone, kako bi se postigao visok stupanj preciznosti potreban za geometriju površine tunela.

Milenijski projekt za Sika-u

I za Sika-u Gotthard projekt predstavlja značajan rekord u svakom smislu. Od početka inicijalnih ispitivanja 1992. godine, Sika zaposlenici odradili su više od 210.000 sati na ovom jedinstvenom projektu. Oko 20.000 tona dodataka za betone korišteno je za radove betoniranja. Tunel je izoliran s 3,3 milijuna m² Sikaplan i Sarnafil membrana - otprilike veličine 330 nogometnih igrališta. Ukupno je na gradilište dovezeno oko 40.000 tona različitih Sika® proizvoda, što je ekvivalent 1.700 teretnih vagona.

22. studeni 2024 13:10