Ukratko
StoryEditor

Simona Zavratnik (Petrokov): Digitalizacijom smo unaprijedili sve aspekte poslovanja, od internih procesa do odnosa s kupcima i dobavljačima

08. Srpanj 2024.
Simona Zavratnik
Za moderno poslovanje digitalizacija nije samo opcija, već nužnost. Petrokov je prepoznao tu nužnost i odlučio se za sveobuhvatnu digitalnu transformaciju. Taj korak omogućuje mu da bude agilniji, inovativniji i konkurentniji, osiguravajući održiv rast i dugoročan uspjeh u sve zahtjevnijem poslovnom okružju

Kao vodeća tvrtka u području prodaje i distribucije sanitarne opreme, grijanja i klimatizacije, Petrokov je uvijek težio inovacijama i unapređenju svojih poslovnih procesa. A u sve većem konkurentskom okružju uza zahtjevna očekivanja kupaca ključno je pronaći rješenja koja će osigurati održiv rast i efikasnost. Upravo jedna od ključnih odluka tvrtke bila je uvođenje sveobuhvatnog ERP (enterprise resource planning – upravljanje resursima poduzeća) sustava SAP Business One, koji je omogućio velike promjene u načinu poslovanja. Simona Zavratnik, direktorica i suvlasnica tvrtke Petrokov, objasnila je kako je digitalizacija utjecala na poslovne procese tvrtke, olakšala rad zaposlenicima i omogućila bolje povezivanje s kupcima i dobavljačima.

Zašto ste se odlučili za rješenje SAP Business One?

– Odabrali smo ga prema preporuci našega poslovnog partnera koji je već imao pozitivna iskustva s tim rješenjem. Naše prijašnje ERP rješenje bilo je lokalno i nije omogućavalo unapređenje poslovanja, integraciju dodatnih rješenja i povezivanje s ostalim društvima u grupi. S obzirom na to da smo planirali rast poslovanja, lokalno rješenje nije moglo podržati naše ambicije. SAP Business One pokazao se kao rješenje koje može podržati našu dugoročnu strategiju rasta i omogućiti nam veću fleksibilnost u poslovanju.

Kako se sustav prilagodio vašem poslovanju?

– SAP Business One prilagodio se našem poslovanju pružajući nam fleksibilnost i mogućnost integracije s našim postojećim sustavima. Implementirali smo različite module, koji su se pokazali ključnima za naše operacije. Na primjer, modul za upravljanje skladištem omogućio nam je bolju kontrolu nad zalihama, a modul za financije detaljan uvid u svoje financijsko stanje u realnom vremenu. Personalizacijom i prilagodbom sustava našim specifičnim potrebama uspjeli smo ostvariti visok stupanj automatizacije i učinkovitosti.

Kako je poboljšao rad Petrokova?

– Uvođenjem SAP Business Onea znatno smo poboljšali efikasnost svoga poslovanja. Prije svega, taj nam je sustav omogućio pristup informacijama o poslovanju u stvarnom vremenu, što je ključno za brže i preciznije donošenje odluka. S obzirom na dinamičnost tržišta, mogućnost trenutačnog uvida u financijske i operativne podatke omogućava nam da brzo reagiramo na promjene i prilagodimo svoje strategije. Jedna od ključnih promjena koju smo uveli je Warehouse Management System (WMS), koji je drastično olakšao rad u skladištu. WMS nam omogućuje bolju kontrolu nad zalihama, smanjuje mogućnost pogrešaka prilikom skladištenja i izdavanja robe te povećava ukupnu produktivnost skladišnog poslovanja. Zahvaljujući WMS-u, možemo bolje upravljati zalihama i optimizirati skladišni prostor, što rezultira bržom i točnijom isporukom proizvoda našim kupcima.

image

Simona Zavratnik

foto

Je li unaprijeđeno poslovanje s kupcima i dobavljačima?

– Automatizacijom procesa naručivanja i komunikacije s dobavljačima unaprijedili smo svoje B2B (business-to-business – s tvrtkama) poslovanje. Taj sustav omogućuje nam bržu obradu narudžbi i smanjuje mogućnost ljudskih pogrešaka. Također, automatsko ažuriranje podataka o narudžbama i zalihama smanjuje potrebu za ručnim unosom podataka, što znatno štedi vrijeme i resurse. Povećana produktivnost i smanjenje troškova direktni su rezultati te automatizacije. Integracija SAP Business Onea s našim poslovnim partnerima i kupcima omogućila nam je pružanje brže i kvalitetnije usluge. Boljom povezanosti i transparentnosti podataka možemo preciznije predvidjeti potrebe svojih kupaca i pravodobno ispuniti njihove zahtjeve. Također, naši kupci sada imaju mogućnost pristupa informacijama o svojim narudžbama i stanju zaliha, što povećava njihovo povjerenje i zadovoljstvo našom uslugom.

Sve te promjene rezultirale su ukupnim poboljšanjem efikasnosti našeg poslovanja, smanjenjem operativnih troškova i povećanjem zadovoljstva naših kupaca i poslovnih partnera.

Što je još pojednostavnjeno i automatizirano?

– Pojednostavnili smo administraciju, uključujući izradu kupoprodajnih ugovora i zahtjeva za otvaranje novih šifri artikala. Automatizirali smo procese fakturiranja, što je smanjilo vrijeme potrebno za obradu računa i smanjilo mogućnost pogrešaka. Poslovanje s povezanim društvima također je automatizirano, omogućujući jednostavnije naručivanje robe i otvaranje šifri, što je povećalo našu produktivnost i smanjilo operativne troškove. Uvid u financijske podatke u stvarnom vremenu prilagođen je svakom korisniku, čime smo poboljšali transparentnost i upravljanje financijama.

Kako je digitalizacija olakšala poslovanje?

– Znatno je olakšala poslovanje omogućavanjem uvida u financijske podatke u realnom vremenu, prilagođeno za svakoga korisnika. Ta mogućnost omogućuje brže i točnije donošenje odluka, jer menadžment i zaposlenici imaju pristup ažurnim informacijama potrebnim za optimizaciju poslovnih procesa i strategija. Uveli smo digitalno potpisivanje otpremnica, što je ubrzalo proces isporuke i smanjilo administrativne troškove. Ta inovacija ne samo da štedi vrijeme, već i smanjuje mogućnost pogrešaka, čime se povećava pouzdanost i efikasnost naše logistike. Naplata u maloprodaji putem kartičnog poslovanja omogućila je brže i sigurnije transakcije, poboljšavajući iskustvo naših kupaca. Brže i sigurnije transakcije znače manje čekanja na blagajnama, veće zadovoljstvo kupaca i veću sigurnost u rukovanju financijskim sredstvima. Osim toga, planiramo dodatno unaprijediti poslovanje digitalizacijom procesa reportinga, što će nam omogućiti detaljniju analizu podataka i bolje strateško planiranje. Boljim procesima izvještavanja možemo preciznije pratiti performanse i brzo identificirati područja za poboljšanje.

image

Simona Zavratnik, direktorica i suvlasnica Petrokova

foto Vedran Peteh/Cropix

Što digitalizacija znači za konkurentnost tvrtki?

– Petrokov je prepoznao važnost digitalizacije kao ključnog čimbenika za održavanje konkurentnosti i postizanje održiva rasta. Shvatili smo da se u suvremenom poslovnom okružju oslanjanje na tradicionalne metode i sustave može pokazati kao velik ograničavajući faktor. Digitalizacija nam je pružila priliku za unapređenje svih aspekata poslovanja, od internih procesa do odnosa s kupcima i dobavljačima. U širem kontekstu, važnost digitalizacije u današnjem poslovnom okružju ne može se dovoljno naglasiti. Digitalizacija je postala imperativ za tvrtke koje žele ostati konkurentne na svjetskom tržištu. Ona omogućava bržu prilagodbu promjenama na tržištu, optimizaciju poslovnih procesa te pružanje bolje usluge korisnicima. Tvrtke koje uspješno digitaliziraju svoje operacije mogu se brže prilagoditi novim izazovima, kao što su promjene u potrošačkim navikama, tehnološkim inovacijama i regulatornim zahtjevima. Naglasila bih da digitalizacija nije samo opcija, već nužnost za moderno poslovanje. Petrokov je prepoznao tu nužnost i odlučio se za sveobuhvatnu digitalnu transformaciju. Taj korak omogućio nam je da budemo agilniji, inovativniji i konkurentniji, osiguravajući održiv rast i dugoročan uspjeh u sve zahtjevnijem poslovnom okružju.

Što su bili izazovi pri uvođenju rješenja SAP Business One?

– Uvođenje je trajalo nekoliko mjeseci i uključivalo je brojne izazove. Prvi izazov bio je prilagodba sustava našim specifičnim potrebama, što je zahtijevalo temeljitu analizu i planiranje. Drugi izazov bila je obuka zaposlenika za korištenje novog sustava, što je uključivalo edukaciju i prilagodbu na nove procese i tehnologije. Također smo se suočili s izazovima vezanim uz migraciju podataka iz starog sustava u novi, što je zahtijevalo preciznost i pažnju kako bi se osigurala točnost i integritet podataka.

Kako ste ih savladali?

– Temeljitom pripremom i obukom svojih zaposlenika. Najteže je bilo prilagoditi se novom načinu rada i osigurati da svi zaposlenici u potpunosti razumiju kako upotrebljavati nove alate i procese. Organizirali smo brojne edukacije i radionice da bismo osigurali da naši zaposlenici steknu potrebna znanja i vještine. Također, uspostavili smo sustav podrške kako bismo brzo rješavali eventualne probleme i pitanja koja su se pojavljivala tijekom implementacije.

U suradnji s implementatorom B-ONE Solutions, koji nas je na temelju dugogodišnjega međunarodnog iskustva usmjeravao te u kratkom roku omogućavao sve naše specifične zahtjeve, uspjeli smo napraviti transformaciju na nove sustave bez ugrožavanja tekućeg poslovanja.

Kako je novi sustav olakšao rad zaposlenicima?

– Znatno je olakšao rad zaposlenicima omogućavanjem lakšeg pristupa informacijama i automatizacijom mnogih rutinskih zadataka. Sada mogu brže i efikasnije obavljati svoje zadatke, s manje administrativnih poslova i više vremena za usmjeravanje na strateške aktivnosti. Povećana transparentnost i dostupnost podataka omogućila je bolje upravljanje i brže donošenje odluka, što je dodatno poboljšalo radno okružje i zadovoljstvo naših zaposlenika. 

 

Tekst nastao u suradnji s tvrtkom Petrokov

22. studeni 2024 07:14