Usmjeravamo se na Microsoft 365 i naš glavni proizvod SysKit Point namijenjen je IT odjelima kao menadžmentska platforma s pomoću koje tvrtke mogu lakše upravljati svojim IT resursima
U trinaest godina postojanja SysKit dokazao se na svjetskom tržištu informatičke tehnologije uspješno prerastavši stupanj startupa i postavši scaleup-tvrtka. Njegovi osnivači Frane Borozan i Toni Frankola od početka su znali kako svoje znanje pretvoriti u IT proizvod koji će se odmah naći na međunarodnom tržištu pa sada zapošljavaju 65 ljudi i dalje šire poslovanje. Željka Tičić, članica Uprave i glavna operativna direktorica SysKita, i Toni Frankola, izvršni direktor SysKita, ističu da posluju u devedeset zemalja na šest kontinenata i da su im glavna tržišta Sjeverna Amerika i zapadna Europa.
Kako je SysKit od startupa postao scaleup-tvrtka?
Frankola: – Od početka smo vjerovali da je bolje imati svoj proizvod nego raditi za naručitelje. Svoje prvo rješenje odmah smo ponudili međunarodnim tvrtkama na svjetskom tržištu. Znali smo da IT proizvod ima velik potencijal za skaliranje i ostvarivanje većih prihoda uz što manje ponavljajućeg rada. Takva se scaleup-priča može napraviti s informatičkim proizvodima poput našega jer nema jediničnog troška proizvodnje ili je trošak vrlo nizak u usporedbi s klasičnim proizvodima. IT proizvod može se kopirati beskonačno, u milijardu izdanja za milijardu korisnika.
Taj nam je pristup omogućio rast prodaje i istodobno posvećivanje vrhunskoj kvaliteti proizvoda. Odlika je skalabilnosti i obraćanje međunarodnom tržištu alatima i kanalima digitalne komunikacije koju temeljimo na edukaciji klijenata o Microsoftovoj okolini. Naši proizvodi olakšavaju snalaženje u okolini Microsoft 365, posebice IT administratorima i poslovnim korisnicima. Značajka su skalabilnosti i specijalističke uloge zaposlenika.
Uobičajeno je za startup da jedna osoba obavlja raznovrsne poslove ili je generalist, a u scaleupu je potrebno više specijalističkih pozicija radi optimizacije rezultata. U tom je smislu za nas važan dolazak Željke Tičić, koja ima veliko iskustvo u operativnim procesima, financijama i upravljanju koje je stekla kao operativna direktorica u IBM-u. Ona će u idućoj fazi rasta osnažiti naše operativne procese.
Tko su vaši klijenti?
Frankola: – Radimo u vrlo specifičnoj niši i obraćamo se tvrtkama koje rade na okolini Microsoft 365. Ciljamo na velike svjetske tvrtke i našim se platformama koristilo više od tri tisuće klijenata. Među njima su Loacker, Rimac Grupa, Microsoft, HP, Lego, ali i druga istaknuta imena o kojima, nažalost, ne smijemo govoriti. Sve je teže dobiti referencije tvrtki zbog strogih internih politika i kibernetičke sigurnosti, ali zbog zadovoljstva proizvodom često nas usmeno preporučuju kolegama u drugim tvrtkama. Neki, nakon što promijene posao, u drugoj tvrtki ponovno kupe našu platformu; to se događa čak i kad tvrtku promijene više puta.
Kako nastaje vaš proizvod?
Frankola: – Proizvodna IT tvrtka ne radi za poznatog naručitelja, ne izrađujemo po narudžbi i većina je našeg pripremnog posla istraživanje i razvoj. U istraživanjima dobivamo uvide o poslovnim boljkama i potrebama koje moramo svesti na zajednički nazivnik. Zatim osmišljavamo kako će se to primijeniti, što je tehnički vrlo izazovno.
Budući da radimo za velike tvrtke, softver mora biti brz i podržavati mnogo podatka. Nakon toga dobivamo proizvod koji se može komercijalizirati. Ima u svemu tome mnogo rizika, ulaganja i nepoznatoga na početku, dok ne isplivate na površinu i imate proizvod spreman za tržište. Mi moramo izumiti rješenje za problem koji nije ni postojao prije pet ili deset godina. Usmjeravamo se na Microsoft 365 i naš glavni proizvod SysKit Point namijenjen je IT odjelima u velikim tvrtkama kao menadžmentska platforma s pomoću koje tvrtke mogu lakše upravljati svojim IT resursima.
Kako je rast utjecao na ustroj SysKita?
Tičić: – U IT-u je najvidljivije kako tvrtke prelaze iz malih u srednje i iz srednjih u velike. Promjenom prihoda i broja zaposlenika iz jedne u drugu skupinu može se prijeći u roku od godine dana. I SysKit brzo raste, zato u poslovanju tvrtka više ne može dopustiti da nekoliko ljudi radi sve, već se posao mora specijalizirati. Jako su nam važni financijska stabilnost, budžetiranje, financijske analize i nadzor, ali i drugi operativni procesi koji podržavaju agilnost i kreativnost timova.
U SysKitu smo plićom strukturom, od uprave i menadžmenta do zaposlenika, postigli efikasnost i jednostavnost u poslovanju. U razvoju tako radimo na više kolosijeka, od unutarnje stabilnosti u smislu operative i procedura, razvijamo odjele, pružamo podršku prodaji i pratimo razvoj proizvoda. Takav održiv rast ima prednost za sve, od zaposlenika do klijenata, ali i svih drugih dionika uključenih u rad naše tvrtke.