Svega nekoliko dana od posljednjeg naklona genijalne Sarah Burton koja je u Parizu predstavila svoju kolekciju, modna kuća Alexander McQueen objavila je ime njenog nasljednika. Nakon 13 godina koliko je bila na poziciji kreativne direktorice, na njeno mjesto sjeda talentirani Seán McGirr. McGirr na tu poziciju dolazi iz JW Andersona gdje je radio od 2020., a talent ranije brusio u prestižnom londonskom fakultetu Central Saint Martins, a potom u Dries Van Notenu i Uniqlou.
– Prema Alexander McQueenu smo izuzetno strastveni i uvjereni da će Seán McGirr s novim kreativnim zamahom nastaviti njegovo uspješno putovanje. Raduje nas što smo započeli novo poglavlje u povijesti ovog jedinstvenog brenda – poručio je u priopćenju šef grupe Kering, François-Henri Pinault. No, imenovanje McGirra novim kreativnim direktorom nije izazvao salve oduševljenja već, upravo suprotno, ukazao na činjenicu da je Keringova glavna kreativna postava sastavljena isključivo od bijelih muškaraca.
Bez promjena
Moćne platforma Diet Prada i 1Granary su zajedno sa svojim pratiteljima ukazale na vidljivu nepravdu – tržištem teškim nekoliko bilijuna dolara upravljaju isključivo bijeli muškarci, a žene i pripadnici nebjelačke rase su, posebno u grupi Kering, stavljeni u drugi plan, ne smatra ih se dovoljno vrijednim, talentiranim ni kreativnim da upravljaju nekim od vodećih modnih brendova koje drže u portfelju poput spomenutog McQueena, Guccija, Balenciage, Yves Saint Laurenta ili Bottega Venete.
Kako prenosi Diet Prada, puno se govori o promjenama, a inkluzivnost i jednakost postale su uobičajenim dijelom marketinškog narativa. No, stvar u praksi ne funkcionira i malo se toga mijenja nabolje. Mnoge žene niti ne apliciraju za takve poslove, jer je ishod poznat, a šanse za uspjeh gotovo nikakve. Vrijeme je, pozivaju internetski korisnici, da se pokrene diskusija o tome zašto se takve odluke (imenovanje bijelih muškaraca na glavnim pozicijama) uporno ponavljaju, koji ih čimbenici potiču i zašto su prave promjene toliko nedostižne.
Ovakva reakcija publike na imenovanje McGirra nasljednikom Sarah Burton zadnje je što je trebalo Keringu kojeg je konkurent, grupa LVMH, debelo prestigla u utrci za pozicijom lidera u industriji. Nakon što su im kreativni direktori poput Burton ili Michelea iz Guccija, odstupili s pozicije, iz Keringa najavljuju nova, bolja i uspješnija poglavlja u poslovanju svojih luksuznih brendova. No, publika trenutno ne vidi promjenu, a niti talent novih kreativaca već samo činjenicu da bijeli muškarci imaju privilegiju da vode modne brendove.