Život
StoryEditor

Dobra godina: Izvoz švicarskih satova srušio rekorde

28. Siječanj 2023.
foto Shutterstock
Iako je lani ostvarena rekordna vrijednost izvoza, količine se nisu znatno oporavile u odnosu na 2021.

Da je luksuz otporan na krizu dokazuju i novi podaci o prodaji i izvozu luksuznih satova koje je medijima dostavila Federacija švicarske industrije satova (FH). Tijelo koje nadzire tržište satova, objavilo je da se izvoz švicarskih proizvođača u prošloj godini popeo na 25,7 milijardi dolara (23,7 milijarde švicarskih franaka) što je rast od 11,6 posto u odnosu na prošlu godinu, ali i najviša vrijednost svih vremena.

Izvoz je prošle godine bio veći i od predpandemijske 2019. i to za 15,5 posto, odnosno 3,47 milijardi dolara (3,2 milijarde švicarskih franaka). No, iako je vrijednost rasla, količina nije znatno povećana. Naime, otkako je 2020. prodano najmanje satova, 13,8 milijuna, količine se nisu znatno oporavile. Prošle je godine tako izvezeno 15,8 milijuna komada što je povećanje od 0,3 posto u odnosu na 2021., dok je „plodne“ 2000. Švicarska izvezla čak 30 milijuna satova.

Paretovo načelo

Kako prenosi stranica Watches by SJX, industrija satova jasno demonstrira takozvano Paretovo načelo, jer 17 posto prodajnog volumena, u slučaju industrije satova, stvara 83 posto vrijednosti. Drugim riječima, manje od petine satova stvara četiri petine ukupne vrijednosti industrije. Tako su satovi s maloprodajnom cijenom višom od 100 tisuće dolara prodani u 25 tisuća primjeraka (0,2 posto od ukupno 15,8 milijuna komada), ali činili oko 3 milijarde dolara vrijednosti ili 12,5 posto ukupne vrijednosti izvoza.

Šampionski brendovi i glavni pokretači rasta izvoza su i dalje zvijezde poput Rolexa, Audemars Pigueta, Patek Phillippea, Richarda Millea, Tudora, Breitlinga, Omege i Cartiera. Također, rast je potaknut rekordnom potražnjom američkih kupaca koja se od 2020. udvostručila i narasla na 4,23 milijarde dolara. Potražnja za švicarskim satovima je rasla i u Ujedinjenom kraljevstvu (21,5 posto), Njemačkoj (21,7 posto) i Francuskoj (21,4 posto). Taj je rast kompenzirao lanjski pad potražnje u Kini (13,6 posto) i Hong Kongu (10,5 posto).

22. studeni 2024 13:35