Iako su moderni automobili opremljeni mnogim naprednim sigurnosnim sustavima i značajkama, svejedno im se može dogoditi nesreća. Prema istraživanju tvrtke carVertical, globalni udio oštećenih vozila iznosi 52,4 posto tako da, statistički gledano, svaki drugi automobil pretrpi neku vrstu oštećenja nakon što napusti tvornicu. Još je zanimljivije da su neke marke automobila sklonije nesrećama od drugih.
carVertical je nedavno proveo istraživanje kako bi otkrio koje marke automobila imaju najveći postotak oštećenih vozila te utvrdio prosječnu novčanu vrijednost tih oštećenja.
Kako je provedeno ovo istraživanje?
Istraživanje je provedeno analizom podataka o oštećenjima iz dva milijuna carVerticalovih izvješća o povijesti automobila. Prikupljeni su podaci iz pouzdanih baza podataka i institucija te su obrađeni kako bi korisnicima pružili važno izvješće o povijest automobila koje sadrži informacije o kilometraži, oštećenjima, vlasništvu kao i druge važne podatke.
Glavni je cilj istraživanja bio saznati koliko su česti zapisi o oštećenjima među različitim markama automobila. Prosječna novčana vrijednost štete izračunata je zbrajanjem svih nesreća određene marke i pronalaženjem prosjeka. Rezultati odražavaju koliko su ozbiljno automobili određenih marki oštećeni i koliko je potrebno novaca da bi se popravili.
Drugi podatak pokazuje prosječni broj slučajeva oštećenja po vozilu određene marke, koji je izračunat zbrajanjem broja nesreća određene marke i dijeljenjem s ukupnim brojem provjera povijesti za tu marku.
Gotovo tri četvrtine Tesla automobila sudjelovalo je u nesreći
Tesla zauzima prvo mjesto među najoštećenijim markama automobila. Čak 74,3 posto provjerenih izvješća o povijesti za Teslu imalo je evidenciju o oštećenjima, a odmah iza su Hyundai (69,1 %) i Subaru (68,7 %). Renault (40,8 %), Alfa Romeo (40 %) i Fiat (39,5 %) su tri marke automobila s najmanje oštećenih vozila.
Razlog takvih razlika često se može logički objasniti. Renault i Fiat uglavnom nude povoljne automobile s manjom snagom koji su ekonomični i odlično služe kao obiteljski ili automobili za svakodnevnu vožnju. Hyundai nudi pristupačne modele, koji su odlično rješenje za mlade i neiskusne vozače. Subaru automobili općenito su sigurni i pouzdani, ali vozači često ne znaju kako upravljati vozilima s pogonom na sva četiri kotača u opasnim situacijama. S druge strane, Teslini su modeli skupi i opremljeni sigurnosnim sustavima, ali vrlo je malo ljudi naviknuto na njihovo gotovo trenutačno ubrzanje.
- Postoji ovaj paradoks s Teslama, koji istovremeno imaju jedan od najnaprednijih sustava za autonomnu vožnju i najveći broj nesreća. Tako velik broj nesreća mogao bi ukazivati na to da ili vozači nisu naviknuti na Teslino ubrzanje ili jednostavno ne paze dovoljno tijekom vožnje. Nije tajna da je najveći broj oštećenih Tesla automobila iz SAD-a - objašnjava Matas Buzelis, voditelj komunikacija u carVerticalu.
Ferrari i Lamborghini mogu se pohvaliti najskupljim oštećenjima
Nije iznenađenje da su najveći prosječni troškovi oštećenja povezani s Ferrarijem (91 149 €) i Lamborghinijem (64 608 €), što je nekoliko puta više od drugih marki na ovom popisu. Tesla (14 320 €), Dodge (9 522 €) i Porsche (8 588 €) zaostaju za luksuznim markama automobila sa znatno nižim troškovima popravka.
Visoka prosječna vrijednost oštećenja ukazuje na to da su popravci vrlo skupi ili da je šteta na određenim modelima ozbiljna. Dok se troškovi egzotičnih automobila kreću u desetcima tisuća, prosječni trošak štete za BMW automobile iznosi 3 994 €, 3 539 € za Volkswagen te 3 011 € za Toyotu. Istraživanje je također pokazalo da je prosječna globalna vrijednost štete 3 574 €. Ovo bi trebalo pomoći pri procjeni jesu li troškovi visoki ili niski.
- Što se tiče cijene, nesreće superautomobila su sasvim druga priča. Čak i manja ogrebotina može dovesti do vrlo visokih brojeva, pa ne čudi da su Ferrari i Lamborghini automobili na vrhu popisa – kaže Buzelis.
Porsche ima najveći prosječni broj evidencija o oštećenjima
Očekivano, postoji snažna korelacija između automobila koji imaju barem jedan zapis o oštećenju i onih koji imaju najveći prosječni broj slučajeva oštećenja po automobilu. Na prvom je mjestu Porsche s prosječno 1,71 oštećenja po automobilu, a slijede ga Tesla (1,58) i Hyundai (1,52).
Peugeot (0,75), Renault (0,73) i Fiat (0,7) imaju najmanji broj evidencija o oštećenjima. Ovi proizvođači uglavnom proizvode jeftine i ekonomične automobile, pa njihovi vlasnici rijetko voze brzo ili agresivno.
- Postoji mala korelacija između najpopularnijih marki oštećenih automobila i najvećeg prosječnog broja zapisa o oštećenjima. Međutim, prosječna starost provjerenih automobila na našoj platformi je oko 9,5 godina i, naravno, neke su marke automobila oštećene dva puta u tom razdoblju - kaže Buzelis.