
Klaster hotela Hilton uskoro otvara svoj sedmi hotel u Hrvatskoj i prvi na otoku, i to u Preku na Ugljanu. Kako je objasnila Josipa Jutt Ferlan, direktorica klastera hotela Hilton u Hrvatskoj, u Hotel Preko Ugljan Island čija je gradnja započela u veljači 2024. uloženo je ukupno 15 milijuna eura, od čega je 40 posto sredstava sufinancirano iz NPOO-a. Otvorenje hotela očekuje se krajem svibnja, a rezervacije za 65 hotelskih soba već su otvorene.
U sklopu hotela bit će i restoran Terra, sunčalište, bazen, wellness i spa zona te multifunkcionalne dvorane za sastanke i proslave. Također, korporativni gosti će imati mogućnost zakupa cijelog hotela za potrebe teambuildinga i drugih aktivnosti, kako bi imali potpunu privatnost, jer su iz Hiltona primijetili da takvih upita posljednjih godina ima sve više.Jutt Ferlan je istaknula da će u novom hotelu raditi 30 zaposlenika, od čega ih je 27 s otoka Ugljana i obližnjeg Pašmana, a planirano je da hotel bude otvoren tijekom cijele godine.
Što se tiče poslovanja Hiltonovih hotela u Zagrebu – Canopy, Hilton Garden Inn i Double Tree Hilton – čak 85 posto gostiju dolazi iz stranih država, dok 9,2 posto gostiju čine Amerikanci, nakon čega slijede Nijemci i Britanci. Jutt Ferlan rekla je da trenutno ne vide smanjenu potražnju i rezervacije s američkog tržišta, uslijed uvođenja carina.
No, na popunjenost zagrebačkih hotela itekako utječu koncerti i velika sportska događanja u gradu, pa tako i najavljeni koncert Marka Perkovića Thompsona, a utječu i na cijelu industriju, od agencija, prijevoznika, javnih službi do ugostitelja. Poseban su porast potražnje primijetili tijekom održavanja Rallyja. Iz Hiltona očekuju da će popunjenost njihovih hotela u 2025. godini biti nešto više nego prošle godine.
Također, od sedam hotela Hilton u Hrvatskoj, tri su ove godine dobila priznanje Award of Excellence 2024 – Hilton Garden Inn i Canopy by Hilton u Zagrebu te hotel Keight u Opatiji. Ta se nagrada dodjeljuje hotelima u top pet posto svih Hilton objekata na temelju ukupnih rezultata kvalitete.
Prema istraživanju Hiltona na 13 tisuća putnika iz 13 zamalja te brojnih stručnjaka, trenutno gosti najviše traže avanturistička putovanja, digitalni detoks, wellness, pa čak i mindfulness aranžmane, ali i luksuz. Zbog toga Hilton nudi različite segmente brendova te ponudu temelji na biheviorističkom marketingu i istraživanjima.
– Danas je luksuz pitanje izbora, a ne cijene. Ne trebamo gledati jesmo li skupi nego se trebamo zapitati koliku kvalitetu dajemo za tu cijenu – poručila je direktorica.
Putnici sve češće traže emocionalnu povezanost s destinacijom. Osim toga, putovanja su postala dostupnija, brža i kraća, a putnici više nisu isključivo parovi i obitelji – to su i solo putnici s kućnim ljubimcima te kolege koji zajedno putuju.