Mastercard je predstavio Shopping Muse, napredni alat umjetne inteligencije koji mijenja način na koji potrošači istražuju i pronalaze proizvode u webshopovima.
Shopping Muse, kako su priopćili, rekreira iskustvo kupnje na način da razumije što ljudi govore o proizvodima te im pruža preporuke prilagođene njihovom stilu i nudi savjete o tome kako kombinirati proizvode i dodatke. Ova platforma omogućava korisnicima istraživanje modernih trendova (npr. ‘što odjenuti na vjenčanje u prosincu u Barceloni‘), stilova oblačenja i specifičnih pojmova poput ‘cottagecore‘ ili ‘beach formal‘.
Ovaj alat, prema Mastercardu, daje preporuke koje se kontinuirano prilagođavaju na temelju informacija koje je korisnik napisao u chatu. Kroz personalizaciju putem alata Dynamic Yield, ova platforma koristi kontekstualne informacije (npr. vremenska prognoza) i uvide u ponašanje korisnika (što je korisnik pretraživao tijekom sesije) kako bi im predložila proizvode. Prati što ljudi pretražuju, što im se sviđa i kako se ponašaju na internetu te na temelju toga daje preporuke za proizvode koji bi im mogli odgovarati.
– Shopping Muse i slična rješenja predstavljaju sljedeći korak u promjeni načina prodaje, fokusirajući se na potrošače kao ključni element njihova iskustva. Mastercard koristi tehnologiju i strojno učenje kako bi postigao bolje rezultate i za robne marke i za potrošače – izjavila je Raj Seshadri, predsjednica Odjela za podatke i usluge u Mastercardu.
Shopping Muse ne samo da pomaže kupcima da pronađu proizvode pomoću ključnih fraza, već i umanjuje frustraciju pomažući potrošačima da pronađu savršen proizvod čak i kada ne znaju kako ga opisati riječima. Kroz integrirane alate za prepoznavanje slika, trgovci mogu preporučiti relevantne proizvode na temelju vizualnih sličnosti s drugim proizvodima, neovisno o tome nedostaju li odgovarajuće tehničke oznake. Ovaj alat također uzima u obzir preferencije kupca, temeljene na povijesti pregledavanja ili prošlim kupnjama, kako bi bolje predvidio buduće potrebe za kupnjom. Razumijevajući preferencije potrošača i šireg konteksta njihovog ponašanja, trgovac može osigurati da predloženi proizvodi budu komplementarni jedni drugima, a ne suvišni.
– Personalizacija omogućava ljudima da dožive upravo onakvo iskustvo kupnje kakvo žele, a inovacije vođene umjetnom inteligencijom su ključne za stvaranje uzbudljivih i prilagođenih online kupnji – istaknuo je Ori Bauer, izvršni direktor tvrtke Dynamic Yield koja je u vlasništvu Mastercarda.
U današnjem vremenu brzih promjena trendova i naprednih tehnologija, trgovci se moraju prilagoditi promjenjivim zahtjevima i većim očekivanjima potrošača. Bitno je da se fokusiraju na dugoročne strategije umjesto da se povode kratkotrajnim trendovima. Kako bi postali prilagodljiviji, važno je da trgovci prihvate nove tehnologije, a zanimljivo je da više od četvrtine njih već koristi napredna AI rješenja dok još trinaest posto planira ih uvesti sljedeće godine.
Podsjetimo, Mastercard je prošle godine akvizirao tvrtku Dynamic Yield što je osnažilo njihovu ponudu usluga usmjerenih na uključivanje potrošača i jačanje njihove vjernosti, pomažući brendovima da pruže bolja i pouzdanija iskustva putem raznih komunikacijskih kanala.