Milijarder i vlasnik Twittera, Elon Musk, ne gubi vrijeme na smišljanje novih sistema naplate. Ovaj put, riječ je o modelu koji omogućava medijskim izdavačima da jednim klikom naplate čitanje jednog članka. Taj novi koncept premijeru bi trebao doživjeti sljedeći mjesec, a kako je najavio Musk, omogućit će korisnicima koji ne žele kupiti mjesečnu pretplatu da povremeno pročitaju članke što smatra to win-win situacijom kako za izdavače tako i za njihovu publiku. Međutim, prema pisanju Business Insidera, toj najavi nestaju bitni detalji.
Neisplativa mikronaplata
Tako, primjerice, nije poznato koji će korisnici, odnosno kakvi korisnički profili imati tu opciju, kako će biti izvršena naplata te hoće li model biti dostupan samo konvencionalnim medijima ili i content platformama poput Substacka ili Patreona. Također, ne zna se hoće li Twitter naplatiti svoj dio ili će čitav iznos ići u džep izdavača.
Business Insider nije dobio odgovor na upit, a budući da je nedavno Musk objavio da će na sve medijske upite odgovoriti emojijem – dreka, sumnjaju da će službeno objašnjenje i dobiti. Ipak, novinari su se prisjetili članka kojeg je James Ball objavio u Columbia Journalism Review, 2020., u kojem navodi da mikro-naplate nikad neće zaživjeti. Mjesečna pretplata im naprosto jamči konzistenciju i više prihode, a naplata po članku komplicirana je i s logističke strane. No, možda Musk zna nešto što dosadašnji medijski stručnjaci ne znaju te je spreman izdavačima složiti ponudu kakva se ne odbija.