Mediji su se ‘kadili‘ na Google i Comcast, ali je Netflix iznenadio s odlukom da će im u uvođenju reklama na platformu pomoći Microsoft
Prije samo nekoliko mjeseci streaming div Netflix izjavio je da ne planiraju prikazivati reklame u svom ‘programu‘, ali – nikad ne reci nikad. Taj disclaimer bio je dovoljan da publika zaključi da će se to nekad dogoditi, ali ih je ipak iznenadilo koliko je brzo ekipa s platforme okrenula ploču. Netflix ne samo da planira razviti ad-based model pretplate već je odabrao i partnera koji će mu pomoći u realizaciji. Odluka je pala na Microsoft, a, kako je na blogu objavio Netflixov glavni operativni direktor Greg Peters: ‘Microsoft je dokazao da može pružiti potrebnu podršku te nam pomoći izgraditi novu ad-supported ponudu.‘ Zanimljivo je što su mediji ranije pokušali predvidjeti tko će biti potencijalni partner; kladili se na Google i Comcast.
Gube pretplatnike
No, izgleda da se Microsoftu isplatilo nedavno preuzimanje kompanije koja razvija tehnologiju za oglašavanje, Xandr i koja ih čini kompetentnim za pružanje usluga Netflixu. Za medije su tada izjavili da će s Xandrom razvijati tehnologiju u post-cookie svijetu, paziti na privatnost korisnika, razumjeti odnos izdavača (medija) i potrošača te pomoći oglašivačima da ostvare svoje ciljeve. Iako se oglašivački biznis Microsofta ne može mjeriti s Metom ili Alphabetom, činjenica jest da im prihodi u toj kategoriji rastu. U prvom kvartalu ove godine, zabilježili su porast od 23 posto u odnosu na lani.
Također, ne treba zaboraviti ni da igrači koji su konkurirali Micorosftu, konkuriraju i Netflixu: Alphabet je vlasnik YouTubea, a Comcast NBC-ija. U svakom slučaju, izgledno je da će prvi pretplatnički modeli po nižoj cijeni, ali s reklamama, biti testirani do kraja godine. U Netflixu se nadaju da će im oglašivački novac pomoći da zaustave trend pada prihoda. Naime, u ožujku izvijestili su da su izgubili 200 tisuća pretplatnika, a predviđaju da će drugi kvartal završiti s gubitkom od dva milijuna.