Život
StoryEditor

Netflix povisio cijene u Hrvatskoj

22. Siječanj 2025.
Netflix streamingfoto Shutterstock
Netflix povećava svoje cijene u svim državama, ali i dalje ostaje najisplativija usluga među streaming srervisima

Popularna streaming platforma Netflix obavijestila je korisnike u Hrvatskoj kako cijene paketa rastu.S novim cijenama Netflix kreće od veljače ove godine a pretplata za Premium paket iznosit će 12.99 eura (do sada 9.99 eura). Nova cijena Basic paketa iznosi 5.99 eura (bila je 4.99), dok za Standard treba izdvojiti 9.99 eura (bio je 7.99).

Naravno, nije samo Hrvatska obuhvaćena ovim novim rastom cijele usluge, pa je tako i u SAD-u Netflix povisio cijene svojih pretplata. Standardni plan sada košta 17,99 dolara mjesečno, što je povećanje s prijašnjih 15,49 dolara. Premium plan, koji uključuje 4K video, poskupio je s 22,99 na 24,99 dolara a po prvi put je poskupila je i verzija s oglasima – sa 6,99 na 7,99 dolara.

Povećanje cijena ne iznenađuje, s obzirom na to da su i drugi pružatelji streaming usluga povećali cijene. Primjerice, YouTube TV nedavno je podigao cijene za 10 dolara mjesečno, dok Disney+ sada za osnovni plan naplaćuje gotovo 16 dolara, što je više nego dvostruko u odnosu na cijenu pri lansiranju krajem 2019. godine. Također, dodajmo da je Netflix posljednji put podigao cijene u SAD-u u listopadu 2023.

Najisplativija usluga

Prema analizi Johna Hodulika, medijskog analitičara iz UBS-a, Netflix unatoč povećanju cijena paketa ostaje najisplativija usluga kada se cijena promatra kroz prizmu potrošnje po satu. Prije najnovijeg poskupljenja, korisnici koji su koristili plan bez oglasa plaćali su 0,33 dolara mjesečno po satu gledanja, prema podacima Nielsena i Netflixa koje je analizirao UBS. To znači da prosječan korisnik mjesečno gleda između 47 i 70 sati sadržaja na platformi. Na temelju tih podataka, Netflix je povoljniji po satu gledanja od glavnih streaming konkurenata. Korisnici plana s oglasima, prema UBS-u, plaćaju samo 0,15 dolara po satu gledanja, a podaci pokazuju da konzumiraju sadržaj u jednakoj količini kao i oni na planu bez oglasa.

Također, Netflix ima i vodeću stopu zadržavanja korisnika u industriji što pokazuje podataka da je samo 1,8 posto pretplatnika otkazalo uslugu u posljednjem kvartalu, prema podacima tvrtke Antenna za streaming analitiku što sugerira da korisnici smatraju da dobivaju vrijednost za svoj novac.

Povećanje cijena dolazi u trenutku kada Netflix sve više ulaže u prijenose uživo, uključujući boks ili NFL utakmice koje su privukle veliki broj gledatelja. U četvrtom kvartalu 2024. tvrtka je pridobila gotovo 19 milijuna novih pretplatnika, čime je premašila očekivanja Wall Streeta. Netflix je u tom razdoblju ostvario neto dobit od 1,8 milijardi dolara, a u prvom kvartalu 2025. očekuje prihod od približno 2,5 milijarde dolara.

22. siječanj 2025 14:33