Život
StoryEditor

Pete Radovich, CBS Sports: Da mogu birati jednu emociju koju želim izazvati u vama, bile bi to suze radosnice

16. Svibanj 2023.
Pete Radovich

- Cijeli sam život volio storytelling. Govore većinom držim samo u fakultetima koji imaju veze s medijima i produkcijom, ali ovaj put mi je svejedno što studirate jer je ova priča vrijednija od posla, ona je primjenjiva u životu. Nevjerojatna je prednost imati sposobnost pričanja vlastite priče - rekao je kreativni direktor televizijske kuće CBS Sports Pete Radovich na početku keynote predavanja na temu The Power of Story u kojemu je publici približio kreativnu i produkcijsku moć koju u sebi nosi svaka snažna priča kao temelj stvaranja svakog audiovizualnog sadržaja. 

Hrvatski korijeni

U slučaju da za njega još niste čuli, Pete Radovich imenovan je kreativnim direktorom televizijske kuće CBS Sports u rujnu 2009., a otada  je postao viši kreativni direktor i potpredsjednik za produkciju. Dobitnik je 41 nagrade Emmy u 17 različitih kategorija, koordinator je produkcije programa Inside the NFL na kanalu Paramount+ i producent je prijenosa NFL-a, NCAA prvenstava, golf turnira te drugih sportskih događanja za CBS Sports. Kao viši kreativni direktor, Radovich je odgovoran za izgled, imidž i grafičko oblikovanje kanala CBS Sports.

Radovich je, kako je i sam rekao na predavanju, odrastao u Astoriji, ‘hrvatskom‘ dijelu New Yorka u siromašnoj obitelji koja je u Ameriku doputovala iz Hrvatske. Znao je da se prilike ljudima s pričom poput njegove ne pružaju svaki dan, ali je isto tako bio svjestan da će iskoristiti svaku šansu koju dobije.

- U srednjoj školi i fakultetu igrao sam košarku. Majka je radila kao čistačica, otac u tvornici. Došli su u SAD bez škole, s Pašmana i Kaprija. Odrastao sam u neimaštini, provodio dane na terenu i nisam imao nikakve kontakte za razvoj karijere. Na fakultetu sam morao odraditi praksu, a moj prijatelj Zach s kojim se i danas družim uspio mi je srediti posao u NBC Sportsu. Makar sam završavao marketing, a ne novinarstvo ili produkciju, prihvatio sam tu ponudu. 

Kada sam ušao u zgradu, pitao sam se je li moguće da je ovo stvarno plaćen posao! Na praksi sam morao biti dva dana tjedno, ali sam dolazio svaki dan. Brzo sam počeo dobivati odgovornost i zadatke i znao sam da sam se našao u pravom mjestu na pravo vrijeme. Vidio sam priliku i iskoristio sam ju - rekao je Radovich.

Ako dobijete šansu, slušajte svoje srce 

Da je njegova priča puno više od pravog mjesta u pravo vrijeme pokazuje upravo njegova upornost i glad za uspjehom, ali i kreativnost koja mu je otvorila vrata za napredak. Na početku je radio kao produkcijski asistent i kaže da je uvijek bio dobar u crtanju. Producenti su se s vremenom počeli boriti za njega kao asistenta, a već nakon godinu dana rada, našao se na Wimbledonu. 

Tada je Radovichu producent rekao da sjedne na njegovu stolicu i odradi posao jer on mora ići na sastanke. Ipak, u trenutku kada mu je pružena odgovornost, Radovich se smrznuo i nije znao donijeti odluku. Urednik se na njega naljutio i rekao producentu da je to bila loša odluka.

- Znao sam što hoću napraviti, ali bilo je drugačije od onoga što su ostali predlagali pa sam se skoro vratio na normalno i sigurno. Odjednom sam odlučio da, ako već imam tu šansu, moram napraviti posao onako kako želim. Ispalo je odlično i to mi je zauvijek promijenilo život - objasnio je Radovich. 

Objašnjavajući početak njegove karijere, publici je kazao da je od malena bio dobar bullshitter. Oduvijek je znao kako ljude zainteresirati s pričom koja je, smatra, ključna da se ljude dotakne. Prije nekoliko godina, jedan je pisac htio pokazati nevjerojatno snažan utjecaj storytellinga.

Priče koje pamtimo 

- Otišao je u flee market i kupio 100 beznačajnih proizvoda, od jeftnih do malo skupljih. Odabrao je 100 proizvoda i 100 pisaca, svatko je dobio jedan proizvod. Zamolio ih je da napišu priču o svojim proizvodima. Pričamo o čašama za žestoki alkohol, drvenim pticama, ranim figurama, pepeljarama i drvenim konjićima... Nakon toga ih je stavio na Ebay. Shvatio je da vrijednost proizvoda neizmjerno raste ako iza njih stojih zanimljiva priča. Zaradili su nekoliko tisuća dolara i to donirali u dobrotvorne svrhe - ispričao je Radovich. 

S obzirom da radi na najkompetitivnijem, američkom tržištu - i to u medijima, rekao je da uvijek mora biti spreman napraviti priče koje će ljude dotaknuti i kojih će se ljudi sjećati. Kao dobar primjer uloge koju emocije igraju u svakoj priči naveo je jednominutnu reklamu od pet milijuna dolara za Budweiser na američkom Superbowlu.

- Nisu došli i rekli da su najbolje pivo na svijetu, jer to i nisu. Umjesto toga su dali novac i htjeli ispričati njihovu priču u tih 60 sekundi. Ispričali su priču o imigrantima u Americi, onu o nastanku Budweisera na tržištu. Otkad je ta reklama izbačena, imam novo poštovanje za tvrtku. Je li njihovo pivo zbog toga bolje ili ukusnije? Nije, ali ih cijenim kao brend. Cijenim njihovu priču - rekao je Radovich.

U njegovoj dugogodišnjoj karijeri, radio je najave za Superbowl, Series A nogometnu ligu u Italiji i razna druga sportska događanja. Radovich je surađivao sa zvijezdama poput Toma Cruisea, Johna Malkovicha i Toma Bradyja, a ključ njegova uspjeha leži upravo u dopiranju do srca publike kroz emotivne priče koje ostavljaju neizbrisiv trag u sjećanju publike.

- Da mogu birati jednu emociju koju želim izazvati u vama, bile bi to suze radosnice - zaključio je Radovich. 

25. travanj 2024 03:28