Tvrtke često vole isticati koliko su im važni zaposlenici i koliko ih cijene. U novim poslovnim okolnostima neke su se stoga doista potrudile u potpunosti izaći svojim djelatnicima u susret i olakšati im radnu i osobnu svakodnevicu. Uz rad na daljinu, davali su se savjeti roditeljima te odvijale radionice, vježbanja, poduke, kvizovi ili pomoć u vezi sa stresom.
I male i velike tvrtke uvidjele su tako da se treba itekako posvetiti oporavku zaposlenika, jer se i na njih može primijeniti izreka da je lanac (odnosno tvrtka) jak onoliko koliko je jaka njegova najslabija karika.
Otvorena komunikacija
Koronakriza testirala je mogućnosti i procese u A1, rekla je Katarina Dijan, voditeljica ljudskih potencijala i korporativne kulture u A1 Hrvatska, ali i odnos prema zaposlenicima. Tu je po njoj presudna bila i redovita otvorena komunikacija s djelatnicima te stvaranje zdrave radne okoline, koja povećava zadovoljstvo i produktivnost.
Objašnjava da su u jeku koronakrize odredili tri strateška područja, pa se tako #Stayconnected aktivnosti odnose na redovito komuniciranje s vodstvom kompanije o trenutačnom stanju i budućnosti kompanije, tjedne događaje na kojima se druže i redovite objave na internoj društvenoj mreži, uključujući nagradne igre uz dijeljenje zabavnih ili motivirajućih sadržaja.
– Omogućili smo zaposlenicima intenzivniji rad od kuće te rad u timovima, a kolegama koji su u izravnom dodiru s našim korisnicima za vrijeme bolovanja uzrokovanoga bolešću COVID-19 dajemo punu plaću. #Staypositive aktivnosti uključuju sve zabavne stvari koje smo pokretali prošlih godina, između ostaloga, zajedno smo kuhali i organizirali internetske pub-kvizove.Menadžeri su prošli posebne edukacije i savjete koji im pomažu u vođenju dislociranih virtualnih timova, smanjivanju stresa na poslu, razvijanju emocionalne inteligencije, zadržavanju produktivnosti i motiviranosti zaposlenika te unaprjeđenju stila vođenja. #Stayhealthy aktivnostima je cilj da ostanemo psihički i fizički zdravi. Ugostili smo poznate hrvatske psihologe i stručnjake za mentalno zdravlje te održali osmotjedni virtualni trening mindfullnesa, vježbi optimizma.
Organizirali smo online vježbanje uz vodstvo trenera iz naše teretane s A1 kampusa te smo zaposlenicima omogućili subvencionirano vježbanje na raznim lokacijama – nabraja Dijan i dodaje da su izdali 'Vodič kroz aktivnosti za djecu i roditelje' s prijedlozima kako zabaviti djecu tijekom boravka i rada od kuće, a jednom u tjednu organizirali su i virtualno pričanje priča za djecu.
Tijekom zimskih i ljetnih praznika, nastavlja, u programu 'Letećih dadilja' za školsku djecu organizirali su STEM radionice i druge zabavne sadržaje. Sigurna je da će ubuduće zadržati dobre strane rada na daljinu i određeni tip hibridnog rada.
Nakon sistematskoga
Za Anu Fostač-Krilčić, prokuristicu i voditeljicu Ljudskih resursa u dm-u, briga o zdravlju i dobrobiti djelatnika neodvojiv je dio nastojanja da kolegicama i kolegama osiguraju ugodno i poticajno radno okružje te da im pomognu u kvaliteti svakodnevnog života. Stoga je dm 2016. pokrenuo internu inicijativu 'dm... jer tu živim zdravo', kojom promiče zdrav način života.
– To smo pokrenuli nakon sistematskih pregleda koji su pokazali da je 86 posto naših djelatnika imalo tegobe s kralježnicom, vratom i ramenima. Posebno obučeni djelatnici dm-a, ambasadori zdravlja, stoga obučavaju kolegice i kolege i potiču ih na razvoj zdravih navika na radnom mjestu i kod kuće.Jednom na mjesec dm putem Teamsa organizira stanke u trajanju od 15 minuta tijekom kojih djelatnici vježbaju pod stručnim vodstvom fizioterapeuta, kineziologa i ambasadora zdravlja. Tako djelatnici uče kako pravilno izvoditi vježbe te ih mogu ponavljati svakodnevno. U poslovnoj godini 2020./2021. poseban naglasak stavili na mentalno zdravlje, pa je svaki mjesec obrađena jedna tema kako bi se djelatnici lakše nosili s posljedicama koronakrize i potresa.
Na jednosatnim webinarima obrađeno je 12 tema čiji je cilj bio upoznati djelatnike s praktičnim alatima i savjetima koji će im koristiti u svakodnevnom životu. Rad je organiziran tako da se poštuju epidemiološke mjere i preporuke, a sastanci se, kad god je to moguće, održavaju putem Teamsa i Skypea – opisala je Fostač-Krilčić.
Savjeti o stresu
Briga o zdravlju zaposlenika je redovita bez obzira na okolnosti, naglašava Suzana Plečko, direktorica ljudskih resursa u Francku, no osim redovitih sistematskih pregleda, uvođenjem fleksibilnosti na radna mjesta pomogli su da se dio zaposlenika organizira kako im odgovara.
Nastoje, dodala je, svakome komu treba izaći u susret promjenom radnog mjesta, premještajem u drugi odjel ili preraspodjelom na druge poslove. Njihova služba zaštite periodično mjeri tlak zaposlenicima i pruža pomoć, a rekla je i da su zaposlenici relativno dobrog zdravlja ako se gleda postotak bolovanja.
Ipak, s obzirom na to da su proizvodna kompanija s dosta fizičkog rada, navodi da se dogode i ozljede, ali u svim slučajevima do sada riječ je bila o manjim ozljedama koje su sanirane na licu mjesta.
– Redovito provodimo odgovarajuće zdravstvene, sigurnosne, preventivne i edukativne mjere. Usmjereni smo na stvaranje radnih mjesta i internog programa koji promiče mentalno i fizičko zdravlje ulaganjem u aktivnosti koje pridonose održivom poslovanju, što podrazumijeva zdravlje i dobrobit naših zaposlenika.Prilike za korištenje i stjecanje vještina, povratne informacije, fizička sigurnost, izgledi za karijeru, prilike za napredovanje, uključenost u projekte i aktivan doprinos rezultatima kompanije ključni su u stvaranju ljudskih, socijalnih i zdravih radnih mjesta. Primjerice, uslijed povećanog stresa uzrokovanoga koronakrizom, za zaposlenike smo osmislili online program sa savjetima stručnjaka, informacijama psihologa o stresnim situacijama, podršku djeci te tehnike za pomoć u svakodnevnim izazovima.
To je dodatak seriji edukacija za zaposlenike putem aplikacije Teams o stresu, depresiji i prilagodbi novim okvirima, a povratne informacije bile su odlične. Postotak bolovanja zbog koronavirusa bio nam je nešto viši potkraj 2021. i u siječnju 2022., no sad smo opet u silaznoj putanji – tvrdi Plečko.
Uvijek stroge mjere
U Krašu prehrambenoj industriji zbog specifičnosti proizvodnje, praćenja zakonskih normi i prepoznavanja potreba kupaca i potrošača, zdravstvena ispravnost i kvaliteta proizvoda najvažniji su za poslovanje. Stoga su se i prije izbijanja koronavirusa, naglašavaju u Krašu, provodile najstrože mjere za osiguravanje optimalnih uvjeta rada te dodatne aktivnosti za očuvanje zdravlja zaposlenika.
Stroge sanitarne kontrole i analize provode se u proizvodnji, dodali su, odnosno kod radnika u izravnom doticaju sa sirovinama i proizvodima. Ističu da se prilikom sklapanja novih radnih ugovora ili internih prelazaka na drugo radno mjesto zaposlenici šalju na preventivne preglede ovisno o potrebama novog posla.
– Postojeći standardni sustav zdravstvene i sigurnosne kontrole razlog je zašto smo se jednostavnije nosili s izazovima u novim okolnostima, no ipak smo dodatno prilagodili poslovanje kako bismo sveukupnu sigurnost i kontrolu podigli na još višu razinu. Organiziran je rad u smjenama kako bismo mogućnost širenja zaraze među zaposlenicima sveli na najmanju moguću mjeru.
Kada na snazi i nisu bile toliko stroge mjere nadležnih tijela i stožera, odredili smo vlastite mehanizme, često strože od propisanih. Svim radnicima Kraša zaposlenima na neodređeno već desetljećima kao jedna od pogodnosti zajamčeno je dodatno zdravstveno osiguranje. Radnici osim godišnjega sistematskog pregleda imaju pravo i na dodatne specijalističke preglede i kontrole, ovisno o potrebama.
Zaposlenicima pružamo i dodatnu financijsku pomoć ako njihovo stanje zahtijeva veća financijska sredstva, a stope bolovanja na razinama su koje prate i trend valova širenja koronavirusa – rekli su u Krašu.