Život
StoryEditor

Wellness trendovi: Potreba za bijegom od ‘nabrijane‘ stvarnosti potrošače okrenula drevnim tehnikama

10. Veljača 2023.
foto Peangdao/Stock.adobe.com
Iako su mnogi skloni trendove s TikToka proglasiti trivijalnima, oni doista otkrivaju koje su točno potrebe potrošača i služe kao vrijedan izvor informacija svim brendovima, a ne samo igračima u svijetu industrije ‘wellnessa‘. Stoga se ne smije zanemariti 4,6 milijuna pregleda drevnih tehnika i drugih pretraga biljaka i starih načina postizanja životne ravnoteže i zdravlja

Koliko god se starijim generacijama dizala kosa na glavi, TikTok postao je mnogo više od platforme za zabavu i ‘gluvarenje‘ te se pretvorio u sasvim legitimnu adresu za otkrivanje najnovijih trendova i bildanje biznisa. Tako se, primjerice, Traveller, magazin poznate medijske kuće Conde Nast, zaputio upravo na tu platformu ne bi li otkrio koji su recentni wellness-trendovi koji će obilježiti industriju u idućih dvanaest mjeseci.

Najveći je generator promjena u sektoru wellnessa, dakako, pandemija, zbog koje je svijet odlučio promijeniti prioritete te se, više nego ikad, brinuti o svom fizičkom i mentalnom zdravlju. Odgovor na pitanje kako točno izgleda ta briga te kojim se alatima i tehnikama korisnici služe najlakše je potražiti na spomenutoj brzorastućoj platformi na kojoj se objavljuju trikovi i rutine za bolji, ispunjeniji i zdraviji život. Tako su, primjerice, otkrili da je TikTok postao čvorište columbusinga ili otkrivanja nečeg što je postojalo već stoljećima. U ovom slučaju korisnici otkrivaju drevne wellness-tehnike te tako odaju počast znanju i mudrost predaka.

Podcrtala i znanost

Tema ancient ili drevni wellness ima više od 4,6 milijuna pregleda na platformi, a u nju su uključene sve drevne tehnike koje možete zamisliti. Tako, primjerice, korisnici otkrivaju gua sha ili kamen koji se u drevnoj Kini upotrebljavao za masažu lica ili pak ljekovite eliksire koji su se mućkali u paganskim kulturama.

U Travelleru navode da je taj trend potaknut potrebom za bijegom iz brze, ‘nabrijane‘ okoline kojom upravljaju algoritmi, u svijet koji je bio sporiji, više mindful. Drevna im mudrost pomaže da pronađu mir i balans u kaosu, povežu se putem te kolektivne potrebe za mirom.

Zanimljivo je da zapadnjačka znanost prati te trendove i daje drevnim tehnikama legitimnost. Kao primjere, spominje kurkumu, biljku koju stoljetna indijska ajurveda ističe kao jednu od najljekovitijih, a čiju učinkovitost i protuupalna svojstva potkrepljuju nova znanstvena istraživanja.

Također, u posljednje vrijeme korisnicima TikToka usta su puna ašvagande (hind. ashwagandha) ili indijskoga ginsenga (premda te biljke nisu srodne), koja štiti imunosni sustav i izvrsna je u borbi protiv stresa. Iako znanost potvrđuje njihova blagotvorna svojstva, ajurvedske biljke poput kurkume i ašvagande, ali i još niz drevnih biljnih ‘bisera‘, postaju popularne upravo zahvaljujući TikToku.

Ako želite biti dio trenda drevnog wellnessa, poručuju iz Travellera, nije samo važno prodavati proizvod koji je in već zadovoljiti još neke kriterije korisnika, posebno mlađih generacija. Oni, naime, žele da su njihove biljke proizvedene na etičan i održiv način, a ako ste, recimo, promotor drevnih tehnika, žele da ste educirani, autentični te da toj temi ne pristupate na način koji se može okarakterizirati kao kulturna aproprijacija, odnosno prisvajanje elemenata kulture koja nije vaša.

Čudnovate gljive

Kao sljedeći wellness-trend ekipa iz Travellera navodi trend funkcionalnih gljiva. Iako on pripada kategoriji drevnog wellnessa, zbog svoje snage i poslovnog potencijala izdvojila ga je kao poseban te navela da su gljive, u trendovskom smislu, novi CBD.

Naime, iako se ljekovite gljive poput reishija spominju u drevnim spisima kineske dinastije Han, potrošači, ali i znanost, tek sad otkrivaju njihova ljekovita svojstva. Korisnici TikToka tako na sva zvona hvale chagu, bogatu antioksidansima (92,8 milijuna pregleda) ili pak spomenuti reishi, koji diže energiju i čuva imunost (954,6 milijuna pregleda).

Moderni wellness-brendovi zajahali su taj trend pa nude pakiranja gljiva za mikrodoziranje (u zemljama gdje je psilocibin legalan) ili pak gljive u prahu koje se lako mogu dodati u smoothieje ili popularni čaj matcha. Čak je i Meghan Markle odlučila investirati u gljive, odnosno kavu s gljivama brenda Clevr.

Funkcionalne gljive postaju i nezaobilazan sastojak u mnogim kozmetičkim proizvodima poput REN-a, Drunk Elephanta, Paula‘s Choisea ili Originsa. Iako se zapadnjačka znanost tek nedavno počela intenzivnije baviti učinkovitošću gljiva, tiktokerima, očito, ne treba znanstvena potvrda, oni se već sad kunu u njihovu učinkovitost.

Globalno tržište funkcionalnih gljiva će, prema procjenama, do 2030. narasti na 115,8 milijardi dolara, a 2021. je bilo vrijedno 50,3 milijarde dolara. Upravo zbog golemog potencijala, gljive su jedna od najpotentnijih kategorija u kozmetičkoj i wellness-industriji.

Osim što će korisnici, ako je suditi prema TikToku, usvajati drevne rutine i jesti gljive, veliki su izgledi da će se češće diskonektirati s interneta. Sve većem broju korisnika koji pate od izgaranja savjetuje se detoks od mobitela i društvenih mreža, a, ironično, TikTok-zajednica podupire ih hashtagom #digitaldetox, koji ima 50 milijuna pregleda.

‘Online‘ detoks

Biznisi nastoje pratiti potrebu korisnika da makar dio slobodnog vremena provode offline pa im nude aplikacije koje im pomažu u njihovom digitalnom detoksu. Ako ne znaju kamo bi sa sobom bez platformi, tiktokeri savjetuju pisanje dnevnika. Budući da mnogo početnika ne zna kako ispuniti prazne stranice, korisnici ih uče kako to učiniti, na što se usredotočiti, kako izgleda dnevnik snova, kako dnevnik zahvalnosti ili pak kako se dekorira.

Ta praksa ima nevjerojatne 4,3 milijarde pregleda, a u posljednje vrijeme privlači i sve više muškaraca, kojima je koncept pisanja dnevnika posebno mrzak. Tako je, primjerice, brend MindJournal dizajniran ponajprije za muškarce te sadrži znanstveno potkrijepljene vježbe, a brend The Positive Planner nudi dnevnike u kojima korisnici mogu zapisivati svoje pozitivne misli ili pak wellness-navike.

Iako su mnogi skloni trendove s TikToka proglasiti trivijalnima, oni doista otkrivaju koje su točno potrebe potrošača te služe kao vrijedan izvor informacija svim brendovima, a ne samo igračima u svijetu wellnessa

22. studeni 2024 19:28