Većini zaposlenika i onima koji to tek žele postati pisanje dobrog životopisa vrlo često predstavlja popriličan problem.
Rijetki su oni koji vole u CV-u komplimentirati sami sebi i beskrupulozno se prodavati kao bogomdani radnici jer im to izaziva neugodu. Obično to rezultira životopisom u kojem se podcjenjuju i ne istaknu dovoljno sve svoje vrline, gubeći više živaca i vremena na formu nego na sam sadržaj. Još ako ste na visokim menadžerskim pozicijama, stvar postaje višestruko kompleksnija jer jednostavno morate napisati životopis koji će biti dovoljno jak da pokaže kako znate igrati s ‘velikim dečkima‘.
Zadaća nije laka, ali ako pucate na sam vrh tržišta rada, ovo su savjeti koji vam mogu pomoći da se dobro pozicionirate odmah otpočetka:
1. Napravite kvalitetan sažetak u uvodu
Da, da, svi znamo da ste proaktivni, posvećeni detaljima i odličan timski igrači koji traži poziciju u uspješnoj kompaniji koja sve te vaše vrline može iskoristiti za još veći uspjeh na tržištu. Pa svi smo takvi, zar ne. Barem na papiru. Klonite se takvih uopćenih floskula koje zapravo ne govore ništa i na sam početak CV-a stavite relevantno iskustvo za poziciju na koju ciljate, bez puno kićenja i poetike. Uvod životopisa je prostor najveće vrijednosti i u njemu morate sažeti svoje najjače adute za posao, u nastavku pročitajte što konkretno ‘pali‘.
2. Pokažite kako poslodavcu možete pomoći financijski i poslovno, odmah
Kvalitete koje ste se stekli iskustvom će svakako biti cijenjene, ali ono što tvrtke traže za popunjavanje menadžerskih pozicija su rezultati, i to instatni. Teško ćete dobiti mjesto direktora zato što ste dobar čovjek, poslodavci žele da im zarađujete novac, razvijate kompaniju, smanjujete troškove i općenito optimizirate poslovanje, pa makar morali nekom i stati na prste. Najbolji način da pokažete kako ćete trenutačno pomoći kompaniji jesu brojke, one kristalno jasno prikazuju postignute rezultate. Zato u CV-u stavite paragraf u kojem brojkama sažimate kvantitativne učinke koje ste imali u prijašnjoj karijeri. Napišite ih jednostavno, čitljivo i odmah na početku.
3. Istaknite ključne vještine (koje vrište ‘Direktor!‘)
Iako vam odmah na početku treba biti jasno da se direktorska mjesta ne traže nasumičnim online prijavama već networkingom, ipak trebate obratiti pozornost da zadovoljite osnovnu formu svakog CV-a, a to su jasno istaknute vještine koje vas kvalificiraju za posao koji tražite. I to isključivo one koje vas predstavljaju u direktorskom svjetlu. Dakle, iako ste dobri u Excelu i nadgledanju suradnika, to nije ekspertiza koja se traži na nivou vrhunskih menadžera. Umjesto toga naglasite vještine poput razvoja zaposlenih, iskustva u akvizicijama, uspješne reorganizacije poslovnih procesa i slično. Sve te vještine odvojite u posebni paragraf, odmah iza ‘direktorskog‘ sažetka s brojkama.
4. Izdvojite dosadašnje iskustvo koje je relevantno za novi posao
Ako ste dogurali do menadžerskog levela u karijeri, zasigurno se imate s čim podičiti u profesionalnom smislu. Jasno je da bi u CV-u htjeli ispričati sve svoje uspjehe, ali vrlo je važno da ga ne pretrpate i učinite nepreglednim. Ne pišete vlastite memoare, već kratak dokument kojim se reklamirate vrlo specifičnoj publici. Dakle, izostavite nebitne hvalospjeve fokusirajte se na isticanje onih dijelova svoje karijere koji su jasno vezani i relevantni za radno mjesto na koje se javljate.
Kvalitetno napisan životopis prvi je korak prema dokazivanju da ste spremni na igru u prvoj ligi, zato si nemojte dozvoliti da već tu podbacite. Budite rezolutni, kratki, jasni i posao koji želite je vrlo vjerojatno vaš. Za kraj nemojte zaboravite, morate se i odijevati u skladu s pozicijom na koju ciljate.