Osim za one koji se žele baviti community managementom, Akademija se pokazala iznimno korisnom i za djelatnike u marketinškim odjelima tvrtki koje žele migrirati na digitalne platforme, jer nakon ove edukacije točno znaju što i kako trebaju napraviti, te što od digitalnih aktivnosti mogu očekivati.
Za hrvatski digitalni prostor ključno je to što u 2016. godini konačno možemo reći da su društvene mreže dokazale svoj doseg, veličinu i značaj, pa gotovo da nema tvrtke ili organizacije koja ih već nije implementirala u svoj digitalni život ili o tome ne razmišlja. Za kvalitetnu komunikaciju na društvenim mrežama ključna je kontinuirana edukacija i praćenje najnovijih tržišnih trendova, zbog čega je tvrtka Mirakul još prije četiri godine prva u Hrvatskoj pokrenula specijaliziran edukacijski program namijenjen upravo marketingu i prodaji na društvenim mrežama. Ana Penović, suvlasnica Agencije za #svedigitalno Jasno i Glasno, te voditeljica Community manager Akademije, predstavila nam je program i trendove u community managementu.
Odgovara li Community manager Akademija na aktualnosti i promjene koje se događaju te mogu li polaznici dobiti sve relevantne informacije za uspješno samostalno vođenje društveno-mrežnih profila?
Community manager Akademija je najpraktičnija edukacija u vještinama promocije i prodaje na društvenim mrežama, koja se četvrtu godinu zaredom nudi u Hrvatskoj. Polaznici Akademije tijekom šest dana savladaju sve osnovne i napredne vještine, nakon kojih su osposobljeni da samostalno upravljaju društveno-mrežnim profilima na svim vodećim društvenim mrežama.
Ne moramo puno govoriti o važnosti dobre pripreme i izrade strategije nastupa na društvenim mrežama. Na što treba paziti kod izrade ovog dokumenta?
Prije svega treba voditi računa o korisnicima/kupcima/klijentima, jer su oni ti koji danas donose odluku o tome koja je tvrtka vrijedna njihovog povjerenja, a koji proizvodi ili usluge njihovog novca. Društvene mreže su, za razliku od klasičnih marketinških i PR kanala, potpuno fokusirane na želje i potrebe krajnjih korisnika.
S obzirom na to da ste kao agencija i sami nedavno zapošljavali nove radne snage, možete li nam reći koliki je interes za community management?
Interes je jako velik, no proporcionalan njemu je potpuni izostanak spoznaje što taj posao zapravo uključuje. Ozbiljan community manager, uz redovne aktivnosti poput komunikacije i odgovaranja na upite korisnike, te pisanje objava koje su opremljene primjerenim vizualnim sadržajima poput fotografija i videa, mora istovremeno biti upućen u to što tvrtka za koju komunicira na društvenim mrežama poduzima, zatim mora poznavati dinamiku i zakonitosti industrije u kojoj ta tvrtka posluje, i na koncu mora sustavno pratiti promjene koje se stalno događaju na svim društvenim mrežama.
U posljednje vrijeme puno se govori o content marketingu, jasno je da postoje pravila kako se on stvara da bude što atraktivniji. No koliko je on doista važan u oglašavanju tvrtke, branda i pojedinca?
Content marketing najvažnija je pojedinačna komponenta digitalnog nastupa svake tvrtke. Naime, ukoliko tvrtka ne proizvodi i putem društvenih mreža ne dijeli sadržaj koji je važan samim korisnicima – nema razloga da korisnici posjećuju njenu web stranicu ili s njom prijateljuju na društvenim mrežama. Promotivno-prodajne objave pri tom NISU sadržaj već reklama, a tvrtke koje zloupotrebljavaju društvene mreže kao besplatni prodajni kanal dugoročno od toga neće profitirati. Nitko od nas ne želi pet puta u jednom danu vidjeti nekoliko postova u kojima ih bilo koja tvrtka nutka da kupe njene proizvode. Naime, živimo u vremenu korisnički-upravljane-ekonomije u kojoj posljednju riječ o tome koliko je neka tvrtka vrijedna povjerenja, a njeni proizvodi I usluge novca, donose sami korisnici.
Kao voditeljica Community manager Akademije, koja će 12. svibnja upisati 8. generaciju polaznika, možete li postaviti par pitanja na koja bi svi, koji su aktivni na društvenim mrežama, trebali dati odgovore?
Koliko vaših postojećih fanova vidi vaše objave, kakva je interakcija korisnika na objave i koliko su posjeta web stranici tvrtke generirali postovi na društvenim mrežama.
Za kraj nam recite kome je Akademija namijenjena te zašto bi potencijalni polaznici trebali donijeti odluku upisa na ovaj program Mirakul Edukacijskog centra?
Prvo dio Akademije namijenjen je početnicima u svijetu društvenih mreža jer ih tijekom ta dva dana upoznajemo s digitalnim prostorom u cjelini, mjestom koje u digitalnoj prisutnosti zauzimaju društvene mreže, međusobnoj povezanosti digitalnih kanala, te ključnim društvenim mrežama. Preostala dva dijela namijenjena su podjednako početnicima i naprednim korisnicima jer ih tada poučavamo vještinama koje nadilaze posao community managera, poput pisanja zaokružene Strategije digitalne prisutnosti, kreiranja i distribucije sadržaja, upravljanja oglasnim kampanjama, i tako redom.
Osim za one koji se žele baviti community managemenom, Akademija se pokazala iznimno korisnom i za djelatnike u marketinškim odjelima tvrtki koje žele migrirati na digitalne platforme, jer nakon ove edukacije točno znaju što i kako trebaju napraviti, te što od digitalnih aktivnosti mogu očekivati – bilo da to rade sami ili da u tu svrhu angažiraju vanjsku tvrtku.
Community manager Akademija počinje 12. svibnja, a više o programu doznajte na http://bit.ly/21wtZ0T.