Znanja
StoryEditor

Inovativna škola za zelenu budućnost

21. Travanj 2016.

Projekt kojega je provodila Tehnička škola i prirodoslovna gimnazija Ruđera Boškovića iz Osijeka u partnerstvu s Tehničkom školom Nikole Tesle iz Vukovara vrijedan je 1.245.990,62 kuna, od čega je čak 85% sufinancirao Europski socijalni fond.

Glavni je cilj bio ojačati kapacitete nastavnika strukovnih predmeta u biologiji i kemiji koji će uvoditi moderne pristupe u poučavanju te razviti kompetencije učenika u području suvremenih tehnoloških spoznaja, s naglaskom na zaštitu prirode i okoliša.

- Vrlo smo zadovoljni rezultatima. Materijalna korist se očituje u laboratorijskoj opremi i instrumentima za biološke i fizikalno-kemijske analize sastavnica okoliša koju smo nabavili kroz projekt - kaže Vlasta Opačak, ravnateljica Tehničke škole i prirodoslovne gimnazije Ruđera Boškovića.

Učenici koji su savladali rad s nabavljenom opremom, objašnjava ravnateljica, lako će se snaći nakon srednjoškolskog obrazovanja, ili na radnom mjestu ili u nastavku obrazovanja. A nastavnici će novostečena znanja i metode moći uspješno prenositi i novim generacijama.

Projekt je ostvaren potporom Europskog socijalnog fonda u okviru poziva Modernizacija školskih kurikuluma u strukovnim školama u skladu s Hrvatskim kvalifikacijskim okvirom i potrebama tržišta rada - faza II. U tom smislu, voditeljica projekta Nada Pitinac tumači kako je “Inovativna škola…” zapravo

platforma za implementaciju novog strukovnog kurikuluma u kvalifikaciji ekološki tehničar što otvara mogućnost i vrlo brzoj prilagodbi cjelovitoj kurikularnoj reformi.

- Zahvaljujući projektu omogućili smo i učenicima i nastavnicima bolju i kvalitetniju suradnju s poslodavcima u obrazovnom sektoru. Projektnim aktivnostima učenici su upoznati sa sadržajima struke s kojima će se susretati i kasnije kroz nastavak obrazovanja odnosno profesionalni rad - kaže Pitinac.

Također, voditeljica otkriva i kako su projektne aktivnosti rezultirale izdavanjem Priručnika za rad s novonabavljenom opremom i pet izuzetno korisnih edukativnih postera koji će se koristiti kao pomagala u nastavi.

Zanimljivo je da su u projekt bili uključeni čak i roditelji.

- Organizirali smo okrugle stolove na koje smo zvali i roditelje i bivše učenike škole. Bili su upoznati i s rezultatima ispitivanja koja smo obavljali, a svima je bilo zanimljivo što će ona pokazati. Primjerice, djeca su na ispitivanje donosila uzorke vode iz bunara koji se nalaze u njihovim dvorištima i uzorke tla iz vrtova, od Feričanaca do Tovarnika. Također, puno im je značila terenska nastava, posebno petodnevno studijsko putovanje u zaštićena područja Republike Hrvatske, a koje je za djecu financijski u potpunosti osigurano iz projekta - kaže Marija Dundović, projektna asistentica.

Učenici su imali prilike razgovarati sa zaposlenicima (rendžerima) parkova prirode i nacionalnih parkova koje su posjetili na studijskom putovanju i izravno ih upitati za iskustvo, obrazovanje i kompetencije koje posjeduju kako bi mogli obavljati posao i to usporediti s vlastitim kompetencijama.

Projekt “Inovativna škola…” prilagođen je promjenama na tržištu rada, te podiže konkurentnost učenika i potiče cjeloživotno učenje. Završna konferencija održana je 13. travnja u hotelu Osijek u Osijeku.

Ispunjeni ciljevi

166 sati edukacije za nastavnike i

učenike

23 nastavnika je sudjelovalo

89 učenika je sudjelovalo

50 poslodavaca je sudjelovalo

2 strukovne škole opremljene su suvremenim nastavnim sredstvima i pomagalima od kojih su dio izradili vlastitim novostečenim znanjima

ANKETA: Korisna iskustva

IVONA HLAJ, 3e

- Ovaj projekt nam je omogućio dodatnu stručnu praksu, terensku nastavu kao i rad s novom opremom.

 

ANA MARIĆ, 3e

- Najviše mi se svidio posjet Odjelu za kemiju i Poljoprivrednom fakultetu te suradnja s njima. Ovo će mi iskustvo sigurno pomoći u daljnjem obrazovanju.

 

NENSI KUČINAC, 3e

- Uvijek sam voljela kemiju, no tek sam kroz ovaj projekt shvatila da nisam puno toga znala. Svima koje zanima kemija preporučujem upis u našu školu.

 

GRACIELA GAJIĆ, 4e

- Sudjelovanje u ovom projektu, rad u novom laboratoriju i terenska nastava potvrdili su moju odluku da se upišem na Odjel za kemiju.

22. studeni 2024 20:25