Znanja
StoryEditor

Lucky 4 You - projekt splitskih studenata za turiste i ostale

05. Studeni 2015.

Lucky 4 You, mobilni interpretacijski centar koji su izradili i predstavili bivši i sadašnji studenti splitskog FESB-a Jakša Vidović, Josip Lažeta, Krešimir Raguž, Toni Tošić i Mate Tokić, pobjednički je projekt Poduzetničkoga kampa 2015. u Solinu, manifestacije održane pod pokroviteljstvom predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović, Ministarstva poduzetništva i obrta, Županije splitsko-dalmatinske te Grada Solina.

Nakon 17 završnih prezentacija te glasovanja sudionika i mentora Lucky 4 You odnio je pobjedu ispred društvene igre Go Heart koju su osmislili Vanja Pastuović i Nikola Barbarić te Luke Mimice, magistra kiparstva, i njegove ideje ‘Ponesite kući otok‘.

Promidžba ruralnih područja

Pobjednici su kao nagradu dobili punu konzultantsku uslugu Poduzetničkog centra Solin, izlaganje na štandu na sajmovima SASO, GAST pro i GAST te  objavu u katalozima sajmova i na internetskoj stranici sponzora Poduzetničkoga kampa Sajam Split. 

Ideja za ime pobjedničkog projekta dobivena je zbog četiriju funkcija centra (solarni paneli, informacije, punjenje mobitela i bežična mreža), pri čemu je posebno naglašeno informiranje o sadržajima na ruralnim područjima s pomoću tableta na stanici. Korisnici stanice u nekoliko klikova mogu doznati što svakako trebaju posjetiti, gdje mogu ručati, unajmiti automobil, podignuti novac i slično, ali i kako doći do tih mjesta. Ona sadržajem reklamira i mjesto. Napaja se iz obnovljivih izvora energije i uz informacije pruža uslugu punjenja više mobilnih uređaja različitih vrsta te besplatan pristup internetu za do trideset uređaja.

–  Projekt samoodrživog interpretacijskog centra razvija se dulje od godine dana. Naravno, sve su se ideje tijekom vremena mijenjale, kao i funkcije i izgled naše stanice, kako smo je najprije zvali. Kolega Jakša Vidović prošle je godine odlučio da za završni rad želi raditi nešto praktično. Prvotna je zamisao bila napraviti jednostavan uređaj koji prikuplja solarnu energiju, sprema je i omogućava korisnicima punjenje mobitela. Nakon što je prihvaćena njegova ideja za završni rad, on, ja i kolega Mate Tokić sa studija elektronike ozbiljnije  smo shvatili projekt. Odlučili smo dodati i pristup internetu, ali još nismo bili zadovoljni. Nedostajalo je nešto po čemu bi naš proizvod bio jedinstven i vrlo brzo došli smo na ideju o samoodrživoj infostanici – govori nam o počecima član tima Josip Lažeta.

S obzirom na to da je Split tada vrvio turistima, nije bio problem ispitati ih kako dolaze do željenih informacija. Shvativši da turistima nedostaje kvalitetnih i točnih informacija te da su turistički uredi pretrpani, momci su pronašli dodatnu opciju koja je ubrzo postala glavna funkcija uređaja. Premda Vidović i Lažeta studiraju računarstvo, priznali su si da još nemaju dovoljno znanja da sami razviju projekt pa su kontaktirali s dugogodišnjim prijateljima Tonijem Tošićem i Krešimirom Ragužem   koji su na završnoj godini studija pa su im donijeli potrebno znanje koje im je nedostajalo da finaliziraju ideju.

Dragocjena pomoć

Tošić i Raguž prepoznali su potencijal ideje te su zajedno osnovali tvrtku i  počeli raditi. Znali su da u svijetu ne postoji ništa slično i to ih je guralo dalje, otkriva Lažeta, a pomogao im je i Grad Split, koji im je dopustio da u suradnji s Turističkom zajednicom postave prvu stanicu u trajektnu luku. Tada su programski bili daleko od idealnog rješenja i preostalo je mnogo rada da se sve ubrza i optimira, no program je vršio funkciju. U prototip koji su planirali postaviti uložili su novac koji su zaradili u turističkoj sezoni. Tada su se prijavili na Poduzetnički sajam, bez kojeg ideja u takvom obliku nikad ne bi zaživjela.

– U Poduzetničkom kampu mentori i predavači uvelike su nam pomogli kritikama, savjetima i vlastitim iskustvima. Shvatili smo da nam je, zapravo, mobilnost najveći adut i da je bolje da se zbog sve više aplikacija koje pokrivaju gradove posvetimo ruralnim područjima, koja imaju manje načina za predstavljanje svojih vrednota. Tako smo od jedne infostanice izrasli u mobilni interpretacijski centar koji korisnike povezuje s vrednotama i dočarava ih čak i kad ih ne vide. Za nas je to značilo još mnogo posla jer treba realizirati edukacije i dodati nove funkcije programima, no znali smo da je to prava stvar. Kamp je nešto najbolje što nam se dogodilo na putu – zaključuje Lažeta. Koliko su pobjednici zadovoljni Poduzetničkim kampom, toliko su i organizatori zadovoljni natjecateljima.

– Prepoznali smo mladu ekipu koja je aktivna i želi raditi na svom proizvodu uza savjete nas mentora. Imali su ideju koju smo tijekom Kampa razvili u proizvod s velikim tržišnim potencijalom. Prošlogodišnji pobjednik Ivan Mrvoš i njegove ‘Pametne klupe‘ izvrstan su primjer vizije i misije Poduzetničkoga kampa, zato je naš cilj i u budućnosti izbaciti što više kvalitetnih ideja na tržište i pomoći poduzetnicima početnicima u razvoju njihove ideje i projekta te premošćivanju administrativnih zapreka na koje svakodnevno nailaze – kaže  Ivana Ninčević, predsjednica Poduzetničkoga kampa Solin.

Kontakti s tvrtkama

Poduzetnički kamp postao je manifestacija prepoznata među poduzetnicima početnicima kao mjesto na kojemu u kratkom vremenu mogu naučiti mnogo o prvim koracima u poduzetništvu.

– Sudionici tvrde da je program intenzivan, dinamičan i vrlo koristan svim poduzetnicima koji su sudjelovali u njemu jer u jednom vikendu od ideje bez jasne slike do kraja Poduzetničkoga kampa dobijemo buduće poduzetnike kojima je kristalno jasno kako će i u kojem smjeru krenuti sa svojom idejom – objašnjava Ninčević.

Kad govori o budućnosti projekta, Josip Lažeta siguran je u njegov uspjeh, no isto tako shvaća da za njegovo potpuno uvođenje treba vremena.

– Sada redizajniramo uređaj. Odgodili smo njegovo postavljanje u trajektnu luku jer ondje želimo postaviti gotov proizvod, a ne nedovršeni. Budući da Lucky 4 You ima zaista široko područje primjene, pregovarali smo s tvrtkama iz različitih sektora, no o svemu ćemo detaljno nakon redizajna. Čak smo sastavili i poziv za sve arhitekte i dizajnere koji imaju ideju o dizajnu jer želimo čuti različita mišljenja – tvrdi mladi poduzetnik.Poduzetnički kamp već je sada jedan od solinskih brendova, a uskoro bi mogao biti i više od toga ostvare li se ambicije Ivane Ninčević.

23. studeni 2024 01:28