Student Future Day, jednodnevni događaj na kojem Centar za razvoj karijere Zagrebačke škole ekonomije i managementa (ZŠEM) okuplja vodeće hrvatske i međunarodne tvrtke, održat će se 22. travnja u prostorima ZŠEM-a. I to već tradicionalno, desetu godinu za redom.
Cilj je omogućiti izravan susret diplomanata i ostalih studenata ZŠEM-a s predstavnicima poslovne zajednice. Upravo zahvaljujući takvim i sličnim projektima kojima se razvija odnos s poslovnom zajednicom, osluškuju njezine potrebe kako bi ih se ugradile u metode i programe podučavanja, ZŠEM-ovi studenti mnogo lakše pronalaze posao u kompanijama diljem EU. Štoviše, više od 70 posto studenata pronalazi zaposlenje unutar četiri mjeseca nakon završetka studija, a oko 30 posto posao ih pronalazi tijekom studija. Gotovo nema poznatije hrvatske tvrtke u kojoj nije zaposlen barem jedan ZŠEM-ovac. O Student Future Dayu, novostima koje donosi ove godine te vještinama koje traži tržište rada, razgovarali smo s Jelenom Janković, voditeljicom Centra za razvoj karijere na ZŠEM-u.
Kakav je odaziv tvrtki za ovogodišnji Student Future Day?
Ponosni smo što unatoč kriznim vremenima interes tvrtki za sudjelovanje na Student Futuru Dayu raste iz godine u godinu. Vjerujem da je to posljedica kvalitetne suradnje koju imamo s više od 100 tvrtki iz svih branši. Tvrtke nas u početku kontaktiraju zbog potrebe za studentima, a kasnije se ta suradnja nastavlja i u različitim projektima zapošljavanja, studentskim studijama slučaja i sl.
Koliko se poslodavaca prijavilo, iz kojih ih branši dolazi najviše?
– Svake godine, pa tako i ove na 10. Student Future Dayu, imamo maksimalno popunjen kapacitet izlagača. Tvrtke sudionici dolaze iz različitih sektora od FMCG-a (fast-moving consumer goods), farmaceutike, bankarskog i financijskog sektora do proizvodne industrije.
Pripremate li neke novosti, kao što su jedne godine bile radionice za studente, ‘mini case‘ i sl.?
– Svake godine radimo na unapređenju Student Future Daya osluškujući potrebe naših studenata i tvrtki partnera. Budući da su se prošle godine radionice pokazale kao pun pogodak, ove ih godine također imamo, ali i dvije studije slučaja (case study) preko kojih će studenti koji najbolje odrade zadatak dobiti plaćenu studentsku praksu. Studenti standardno imaju mogućnost sudjelovanja na Okruglom stolu, na kojem je ovogodišnja tema ‘Tržište rada iz perspektive poslodavca‘, posjetiti izlagačke štandove, ostaviti životopis te postaviti pitanja i ostvariti direktan kontakt s poslodavcima. Priprema studenata traje mjesec dana te smo i u tom djelu ove godine uveli velike promjene. Pojačana je edukacija i priprema studenata za ulazak na tržište rada putem Skills Daysa – ciklusa radionica čiji je cilj pomoći studentima da osvijeste svoje vještine te da odaberu područje u kojem žele započeti svoju karijeru, a potom i kako se predstaviti poslodavcu.
Što poslodavci najviše traže, koja znanja i vještine?
– Poslodavci traže studente koji se ističu karakterom, samopouzdanjem i komunikacijskim vještinama. Studenti koji postavljaju pitanja, razmišljaju drugačije, sagledavaju širu sliku te pokazuju obilježja vođe uvijek budu zamijećeni te dobivaju ponude za posao. Najviše se traže prodajne vještine, sklonost financijama, međunarodno iskustvo i točnost u administrativnim zadacima. Znanje engleskog jezika neizostavno je kao i vješto baratanje MS Officeom, ali i drugim specifičnim programima.
Kako Student Future Day prihvaćaju studenti?
– Student Future Day već je tradicionalan događaj koje organiziramo jednom na godinu da približimo našim studentima, diplomantima i alumnijima tržište rada i omogućimo im direktan kontakt s poslodavcima. Upravo su studenti bili inicijatori tog projekta prije 10 godina, a svake godine u organizaciji sudjeluje 20-ak studenata ambasadora.
Jesu li i profesori uključeni u komunikaciju studenata i potencijalnih poslodavaca i koja je njihova uloga u usmjeravanju karijere i savjetovanju studenata?
– Odlična integracija odjela, kao i rad sa studentima u malim grupama prednosti su zbog kojih profesori mogu individualno pratiti napredak studenata te najbolje preporučiti poslodavcima. Nije rijetkost da profesori prepoznaju potencijal studenata te ih u suradnji s Centrom za razvoj karijere preporučuju poslodavcima.
Koliko se studenata u prosjeku zaposlilo upravo zahvaljujući izravnom kontaktu s poslodavcem, na kojim pozicijama i u kojim tvrtkama?
– Zahvaljujući Student Future Dayu i izravnom kontaktu studenata s poslodavcima svake godine bilježimo sve više studentskih poslova i zapošljavanja koji se ostvaraju tijekom cijele godine. Dio studenata poslodavci zamijete već na radionicama, a nakon odrađene prakse ili studentskog posla studenti nerijetko dobivaju ponude za stalno zaposlenje. Nakon prošlogodišnjeg Student Future Daya ZŠEM-ovci su započeli karijeru u KPMG-u, Lidlu, Platinum Investu, Privrednoj banci Zagreb, Plivi, Styriji, Erste banci, a najčešće u odjelima računovodstva i revizije, financija, ljudskih potencijala, marketinga i prodaje.
Kako motivirate studente svojim programima obrazovanja? Što biste im savjetovali da se istaknu među konkurentima?
– Studente prije i neposredno nakon upisa na studij informiramo o svim prednostima ZŠEM-a i mogućnostima koje im se nude. Studentska razmjena na nekom od 120 partnerskih sveučilišta u cijelome svijetu te pomoć i podrška Centra za razvoj karijere samo su neki od benefita koje studenti prepoznaju i redovito koriste. Putem online platforme za učenje redovito ih obavještavamo o svim novostima i tekućim događajima koji su im namijenjeni. Kontinuirano organiziramo različite događaje, prezentacije, radionice te im nudimo da se uključe u studentske projekte, poslove i klubove. Iznimno je važno da student pokaže inicijativu i želju za učenjem, ne samo putem nastave već i u izvannastavnim aktivnostima, da se uključi u što više studentskih aktivnosti i projekata te da provede bar jedan semestar u inozemstvu. Naposljetku, ključni su samoprezentacija, entuzijazam i spremnost za rad koje studenti trebaju pokazati kako bi se istaknuli.