Znanja
StoryEditor

U šumi novih tehnologija lako se izgubiti. Kako do brzih i jednostavnih rješenja?

13. Lipanj 2015.
Piše:
lider.media

Zamislite da ste vlasnik aviokompanije koja leti od Frankfurta do New Yorka. Danas vam uglavnom treba oko sedam sati za takav let. Što kada bi vaš zrakoplov mogao preletjeti tu udaljenost za 15 sekundi? Odnosno što kada bi mogao letjeti 1600 puta brže nego što je to danas moguće?

Takve brzine ne utječu samo na vrijeme koje provodite na letu nego na sve segmente poslovanja vezanog uz takvo putovanje, i to drastično. Razmislite koliko bi vam usluga hrane ili filmova bila bitna ako letite samo 15 sekundi? Bi li itko kupio poslovnu ili prvu klasu na letu koji traje samo 15 sekundi? Takva brzina potpuno bi promijenila današnji poslovni model putovanja zrakoplovom, i to ne samo za vašu organizaciju nego i za bilo koju drugu u vašem okružju.  Što kada bi i vaše poslovanje funkcioniralo istom brzinom? Što kada biste procese u svojoj organizaciji mogli ubrzati 10 puta? Što kada biste mogli sto  puta? Što kada biste želje i potrebe svojih korisnika mogli prepoznati sto puta brže nego što to možete danas i ponuditi im rješenje sto puta brže nego što oni to očekuju od vas?

Sve to implikacija je današnje povezane ekonomije koja funkcionira u realnom vremenu u kojem je sve više i više ljudi online 24 sata na dan, gdje se ukupni broj podataka na svijetu udvostručuje svakih 18 mjeseci, gdje svake minute pošaljemo 204 milijuna elektroničkih poruka, kliknemo na dva milijuna odrednica ‘Like‘ na Facebooku, pošaljemo 300.000 poruka na Twitteru i postavimo na razne servise više od 200.000 slika. Čak i dok ovo čitate, ovi su podaci vrlo zastarjeli – broj podataka povećava se svakodnevno i nema im kraja.

Složeno jednako sporo

U ovom novom, digitaliziranom, umreženom i složenom svijetu pobijedit će oni koji budu mogli pojednostavniti procese. Pritom je prvi korak – fokusirati se na ono što je najvažnije. Kompanije su danas globalne, operacije su iznajmljene drugim kompanijama i uspostavljena je velika količina tehnologije koja to podržava. U skladu s tim i same operacije rada kompanija postale su izrazito složene. Pojednostavnjeno, imamo različite momente koji definiraju današnji složeni organizacijski svijet.

Nekada davno najbolji odgovor na sve izazove bila je uspostava kontrole nad izazovima uvođenjem poslovnih procesa. Poslije su takvi procesi u operativnom radu zahtijevali dodatne promjene, pa smo uvodili nove procese – odnosno kako je poslovanje raslo, tako smo uvodili nove procese jer smo rješavali određene izazove. Zanimljivo, takvo rješavanje izazova ili problema na kraju je postalo problem sâm po sebi jer je složenost procesa usporila poslovanje.  Složeni poslovni procesi i dalje su tu jer  uglavnom nisu pametno prilagođavali stvarnosti oko nas – naprimjer konzumerizaciji radnih mjesta. Očekivanja koja imaju djelatnici koji su se od malih nogu naviknuli na tehnologiju (engl. digital natives) potpuno su drukčija nego što im to danas omogućuju njihove organizacije – oni očekuju jednostavna i uključiva iskustva na poslu koja inače doživljavaju u svome privatnom životu. Nasuprot tome većina poslovnih procesa danas je sve složenija, što ograničava suradnju djelatnika na određenom problemu ili poslovnoj prilici. Zapitajte se koliko vaših djelatnika upravo sada radi na tabletu ili mobilnim uređajima izvan ureda i pritom obavljaju zadatke bez ikakvih problema?

U stvarnom vremenu

Uporabom niza sklopovskih i programskih rješenja u prosječnoj kompaniji pojavila se velika tehnološka složenost. To je problem koji će, čini se, biti sve veći jer ne samo da su infrastruktura i rješenja kojima se koristimo složeniji nego se drastično povećava i količina podataka koje stvaramo i čuvamo.

Zanimljivo, pravi je problem u tome što nije dovoljno adresirati promjenu na jednome mjestu u organizacijskom procesu jednostavno uvodeći tehnologiju ili mijenjajući dio procesa. Da bismo bili uspješni, promjene moramo istodobno uvoditi na svim područjima koja dotiču proces u organizaciji koji želimo promijeniti ili utječu na njega. Pojednostavnjivanje je teško jer organizacije uobičajeno ne stvaraju potrebu za promjenom dok nešto doista nije problem ili dok ne postoji golema promjena da se inicira početak promjene.

Hiperpovezanost drastično mijenja način funkcioniranja svjetskoga gospodarstva; pojedinci, kompanije i društvo danas su povezani u stvarnom vremenu, što vodi prema novoj digitalnoj ekonomiji koja je znatno povezanija, inteligentnija, brža u odgovorima i učinkovitija, pa se i drastično povećava produktivnost te ukupna ekonomska vrijednost koju takva ekonomija stvara.

Digitalna ekonomija već mijenja način kako živimo i radimo, kako teče poslovanje te kako društvo funkcionira – i to se događa u vremenskom okviru koji je drastično kraći nego bilo koja druga promjena kroz koju je društvo prošlo u svojoj povijesti. Kombinacija prisutne digitalizacije poslovanja te povećanih zahtjeva koje imaju korisnici, digitalna transformacija temelji se na primjeni novih tehnologija koje pokreću znatne pozitivne poslovne promjene. One uključuju kapitalizaciju na već postojećim poslovima i novim poslovnim mogućnostima, ali i potpuno nove oblike poslovnih aktivnosti koje uvelike mijenjaju postojeće poslovne modele organizacije. Pojednostavnjeno, kada organizacija danas želi biti bolja od disruptivnih promjena koje se događaju na tržištu, tehnologija im omogućuje da se brzo prilagode i još brže promijene.

Milenijska generacija

No iako se poslovno okružje prilično promijenilo i nastavlja s promjenama, i dalje je prisutan pritisak i potreba za poslovnim rastom organizacija. Potraga za rastom ponavlja se svake godine – vjerojatno ne postoji nijedna kompanija koja planira smanjenje prihoda i smanjenje produktivnosti u odnosu na prošlu godinu. Kako bismo to postigli, svake godine razmišljamo o novim idejama i mogućnostima rasta – no očito je da je digitalna transformacija organizacija vjerojatno najveća pojedinačna mogućnost rasta bilo koje organizacije. Pri tome nije dovoljno samo digitalizirati postojeće procese, već treba u cijelosti napraviti poslovnu transformaciju u kojoj je krajnji korisnik u središtu svih digitalnih aktivnosti koje provodi organizacija. Neke su organizacije već počele proces promjena, ali jednako tako dosta je različitih izazova u kojima su suprotstavljeni tradicionalni poslovni modeli i oni koje predlaže i očekuje nova milenijska generacija.

Upravo ta generacija predvodi nove trendove koji omogućuju sljedeći rast organizacije – trendova koje je potrebno prihvatiti jer novi krajnji korisnici očekuju drukčiji pristup i drukčije iskustvo. Pogledajte samo kako ta generacija brzo reagira ako joj se nešto sviđa ili ako pak nije zadovoljna korisničkom uslugom – jednostavno svoje iskustvo opiše na Facebooku ili Twitteru i uz nekoliko hashtagova to zna cijeli svijet. Prema tome, ako im barist u kafiću ne napravi kvalitetnu kavu ili ako prodavač u trgovačkom centru nije baš najbolje volje – milenijska generacija brzo će reagirati dodajući tagove kao što su #Ime_kafica ili #ime_trgovine kako bi s time upoznali ne samo cijeli svijet nego i one koji prate društvene mreže unutar tih organizacija. Upravo je zbog toga ovakav svijet veliki izazov za tradicionalne pružatelje usluga – u novom svijetu oni moraju osigurati kvalitetno korisničko iskustvo na svim razinama interakcije između organizacije i krajnjeg korisnika, bez obzira na to je li ta interakcija primarno unutar fizičkih trgovina, telefonska ili online.  

Iskustva i rješenja

Iako tehnologija pridonosi stvaranju složenih problema, ona je i rješenje – ali drukčije, koje se temelji na ideji da napredna tehnologija ne mora biti i komplicirana. Nekoliko godina prije osnivač organizacije SAP Hasso Plattner zapitao je sebe i svoje suradnike kako bi rješenja SAP izgledala danas ako bi ih izgradili ispočetka, tako da su potpuno prilagođena novom, modernom i umreženom svijetu.

Upravo je to bio pokretač novog vala rješenja – izgradnja jednostavnih rješenja koja donose jasne odgovore umjesto složenih i nerazumljivih izvještaja koji otvaraju nova pitanja. Bez obzira na goleme količine podataka, danas se može ostvariti uvid u realnom vremenu i time omogućiti organizaciji da se pripremi za ono što dolazi bez ikakvog poremećaja današnjih poslovnih procesa – učinkovito uvodeći organizaciju u digitalnu ekonomiju.

Važno je razumjeti da se digitalna transformacija ne može temeljiti samo na uvođenju ili promjeni tehnologije, takvom načinu rada moraju se prilagoditi sve poslovne grupe i svi operativni procesi. Danas je pravo vrijeme da se razmisli i po potrebi promijeni odnos prema korisnicima, ali i prema svojoj budućnosti u potpuno novom digitalnom svijetu. Organizacije se moraju promijeniti i umjesto prodavanja proizvoda početi prodavati pozitivna iskustva i rješenja – S/4HANA odlična je platforma koja vas može podržati u toj transformaciji. SAP tu promjenu podupire u tri transformacijska koraka: migracija na tehnologiju SAP HANA, nadogradnja na S/4HANA-u koja će vam omogućiti veću produktivnost smanjenjem prilagodbi i uvođenjem standardizacije te na kraju odabir opcije postavke – bilo da želite rješenje pokrenuti unutar svoje infrastrukturne okoline – ‘on-premise‘, dijeljeno u oblaku ili u pravim hibridnim scenarijima, što je jedinstveno za industriju. Organizacije se mogu pouzdati u tu suvremenuu digitalnu poslovnu okolinu kako bi uspostavile potpuno digitalno poslovanje bez obzira na svoju veličinu ili brzinu.

22. studeni 2024 23:20