1000 Najvećih
StoryEditor

1000 najvećih: Ivan Gadže, Tokić - Kompanije čije poteze ne definira panika preživjet će inflatorne udarce

10. Srpanj 2022.
Ivan Gadže, Tokić Grupa

Čelnike najvećih kompanija pitali smo kakvom se strategijom suočavaju s posljedicama pandemije, inflacijom i šokovima posljednjih mjeseci, maksimiraju li i dalje zalihe, kako podnose poskupljenja energenata, sirovina, prijevoza… a i što očekuju da će se događati s cijenama. Odgovarali su i na pitanje što će najviše utjecati na rezultate iduće godine, a i pripremaju li se i kako za recesiju...

Godinama smo ulagali u razvoj organizacije koja će biti agilna i prilagodljiva brzom ritmu promjena koje smo očekivali u automobilskoj industriji. Svjedoci smo da je ta organizacijska i kulturna promjena koju smo započeli prije nekoliko godina važan uvjet upravljanja u uvjetima u kojima se danas nalazimo.

Svim situacijama s kojima smo se suočili u posljednjih nekoliko godina, od trgovinskih ratova između SAD-a i Kine, nakon toga i uključenja Europske unije, preko COVID-19, izazova u opskrbnim lancima, znatnog pada raspoloživosti pa do nedavnih promjena koje se odnose na inflaciju, zajednički je nazivnik velik utjecaj na poslovanje i poteškoća u predviđanju trajanja. Odlučili smo smireno prihvatiti okolnosti i usmjeriti se na ono najvažnije – ljude.

Uvijek imamo na umu svoju viziju, a to je da postanemo važan srednjoeuropski igrač u svojoj industriji. Uza sve ove krizne situacije suočavamo se i s ubrzavanjem ili usporavanjem nekih tehnoloških promjena i u svojoj industriji, ali i svojoj organizaciji. Rješenje svakako vidimo u sinergiji tehnologije i ljudi. Jedna od temeljnih postavki našega poslovnog modela oduvijek je bila visoka razina raspoloživosti robe prema kupcu praćena vrhunskom uslugom. Izazovi u opskrbnim lancima pojedinih dobavljača utjecali su na promjene u strukturi prodaje i preferencijama kupaca. I zalihe su kod nas nešto veće nego što je bilo uobičajeno svih ovih godina.

Važno je da dobavljači koji su u posljednjih godinu i pol do dvije godine uspjeli sačuvati svoje opskrbne lance ili izgraditi nove sačuvaju tu razinu usluge jer to osigurava dugoročan uspjeh na iznimno konkurentnom tržištu. Poskupljenja ulaznih parametara uvijek su prostor za ostvarenje dodatne konkurentnosti iako je razina poskupljenja u posljednje vrijeme tolika da je iluzija da bar dio toga nećemo preseliti na svoje kupce.

U ovom trenutku realno je očekivati rast cijena. Vjerujem da će kompanije čije poteze ne definira panika i koje žive promjenu optimistično dočekati i preživjeti inflatorne udarce koji se predviđaju i koji bi, uz raspoloživost robe, mogli najviše utjecati na rezultate iduće godine. Razloga za optimizam imaju svi koji su se osvijestili u vezi sa situacijom te prilagodili svoje mogućnosti i kapacitete.

25. travanj 2024 22:06