1000 Najvećih
StoryEditor

Mirko Mrakužić (dm): Jedina smo drogerija u Hrvatskoj s online shopom i maloprodajni lanac koji nudi bezreceptne medicinske proizvode

23. Lipanj 2023.
Mirko Mrakužić, direktor dm-a: Što se brže maloprodajni sektor prilagodi promjenama, to će biti brži i oporavak - Rezultati poslovanja za poslovnu 2020./2021. potvrdili su dm-ovu lidersku poziciju na hrvatskom drogerijskom tržištu. Pokretanje dm online shopa, ulaganje u razvoj prodajne mreže i asortimana doprinijeli su rezultatima dm-a te smatramo da će digitalizacija poslovanja biti jedan od važnijih faktora za budućnost maloprodajnog sektora. Ne možemo očekivati povratak na staro jer je pandemija promijenila navike kupaca, što znači da se mora promijeniti i način na koji trgovci zadovoljavaju te potrebe. Što se brže maloprodajni sektor prilagodi promjenama, to će biti brži i oporavak te će se otvoriti prilike za razvoj i rast. Tijekom proteklih godinu i pol dana zadržali smo povjerenje kupaca, za što su ključni bili prilagodljivost poslovnih procesa i brzina donošenja odluka. Uz suradnju koju smo ostvarili s platformom Glovo, pokrenuli smo dm online shop koji nam je omogućio da svim stanovnicima Hrvatske osiguramo dostupnost proizvoda dm marke i proizvoda naših partnera. dm je zadržao fokus na potrebama ljudi i zajednice, uveli smo potrebne promjene, uvijek vodeći računa o vrijednostima tvrtke. Dvadeset i petu obljetnicu poslovanja u Hrvatskoj posvetili smo građanima Sisačko-moslavačke županije. U natječaju Zajedno za Petrinju, Glinu i Sisak odabrali smo 32 projekta za obnovu i razvoj potresom pogođenih područja čiju ćemo realizaciju podržati s četiri milijuna kuna. Najvažniji rezultat našeg rada je što smo zadržali povjerenje kupaca i što smo osigurali da zadovoljstvo i motiviranost djelatnica i djelatnika ostanu na visokoj razini.  

Pristup temeljen na transparentnosti i uvažavanju potreba kupaca dm je zadržao i tijekom prošle poslovne godine, a rezultati su nam potvrdili da je fokus na ljude najbolji način da još jednom zaslužimo vodeću poziciju na hrvatskom tržištu. U prošloj smo poslovnoj godini, koja je završila 30. rujna 2022., ostvarili rast ukupnog prometa od 13,6 posto, koji je dosegnuo 2,68 milijardi kuna, a rasli su i svi drugi ključni pokazatelji. Rezultate pripisujemo prije svega povjerenju naših kupaca koji prepoznaju sve što radimo kako bismo njihovo iskustvo kupnje učinili još boljim, što ne bi bilo moguće bez posvećenosti i truda djelatnica i djelatnika dm-a. I dalje smo jedina drogerija u Hrvatskoj s online shopom i jedini maloprodajni lanac koji kupcima nudi bezreceptne medicinske proizvode. U oba smo segmenta nastavili ulagati što je rezultiralo rastom prometa u dm online shopu za 75 posto, a u segmentu bezreceptnih medicinskih proizvoda rastom većim od 40 posto. U prošloj smo poslovnoj godini uložili više od 61 milijun kuna u razvoj poslovanja te smo, uz šest novih prodavaonica, otvorili i 11 novih specijaliziranih kutaka za bezreceptne medicinske proizvode (OTC).

Tijekom jedne od najvećih tržišnih promjena – uvođenja eura – potvrdili smo našu predanost transparentnom poslovanju te smo s dvojnim iskazivanjem cijena započeli gotovo dva mjeseca prije zakonske obveze. Kupcima smo na taj način omogućili duži prijelazni period te lakšu prilagodbu na novu valutu. Isti pristup naši kupci mogu očekivati i kada je u pitanju prilagodba dm-ovog poslovanja odredbama Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o trgovini. Radno vrijeme naših prodavaonica od 1. srpnja uskladit ćemo s njihovim potrebama, pri čemu je važno istaknuti da će im na raspolaganju i dalje biti dm online shop. U modernizaciju i širenje prodajne mreže u ovoj poslovnoj godini uložit ćemo više od 80 milijuna kuna jer su prodavaonice i dalje srce našeg poslovanja. Naravno, s obzirom na to da razvoj tehnologije značajno utječe na maloprodajni sektor, nastavit ćemo s ulaganjima u digitalizaciju. Danas kupci očekuju dostupnost informacija, proizvoda i usluga kad god im to odgovara i gdje god se nalazili. Na taj smo trend odgovorili pokretanjem aplikacije ‘Moj dm‘ koja dm svijet stavlja na dlan svakog korisnika pametnog telefona. Uz mogućnost obavljanja kupnje, kupci u aplikaciji mogu saznati sve informacije o proizvodima koje dm nudi te ostvariti brojne pogodnosti programa lojalnosti dm active beauty. Naši su kupci rado prihvatili ovu inovaciju te aplikaciju danas na svojim pametnim telefonima ima više od pola milijuna ljudi u Hrvatskoj, a samo u prvih šest mjeseci čak 40 posto svih kupnji obavljenih u dm online shopu realizirano je putem aplikacije. Uslugom ekspresnog preuzimanja dodatno smo uskladili naše poslovanje s potrebama kupaca. Uspješno smo povezali dm online shop s našim prodavaonicama i kupcima omogućili da samo sat i pol nakon narudžbe u online shopu svoje proizvode preuzmu u prodavaonici dm-a po izboru.

24. svibanj 2024 07:38