Preko 96% ljudi spremno je zamijeniti sve vrste plastičnih predmeta za jednokratnu upotrebu ekološki prihvatljivijim alternativama, pokazuje online anketa koju su proveli zastupnik u Europskom parlamentu Davor Škrlec, WWF Adria i udruga Prijatelji životinja na 1.550 ispitanika. Na krilima ovih rezultata pozvali su domaće trgovačke lance da ponude svojim kupcima alternative jednokratnoj plastici.
>>>Sredozemno more u opasnosti da postane more plastike
Tijekom lipnja Škrlec, WWF Adria i Prijatelji životinja provodili su i izazov na društvenim mrežama #NisamOdPlastike kojim su pozivali što veći broj hrvatskih građana na društvenim mrežama na prestanak korištenja ili zamjenu bilo kojeg oblika jednokratne plastike u trajanju od 30 dana. Svrha izazova bila je mijenjanje loših navika potrošača i stvaranje svijesti o alternativama koje su nam lako dostupne.
>>>VIDEO: Pacifikom pluta nakupina plastičnog otpada teža od 43 tisuće automobila
Tijekom četiri tjedna provođenja izazova sudjelovalo je preko 20 tisuća ljudi, uključujući brojne hrvatske europarlamentarce, saborske zastupnike, gradonačelnike, jedinice lokalne samouprave, udruge civilnog društva, javne institucije i privatni sektor.
[caption id="attachment_349421" align="aligncenter" width="750"] #NisamOdPlastike[/caption]
Plastični predmeti poput jednokratnih vrećica, čaša, boca i pribora za jelo glavni su izvor ekološkog zagađenja i najmanje se recikliraju jer se najčešće upotrebljavaju izvan kuće i bacaju u okoliš. Povećanje usputne konzumacije hrane i pića dovelo je do porasta količine plastike za jednokratnu upotrebu te se stoga očekuje da će taj problem postati još ozbiljniji.
>>>Veleposlanici čiste Jadransko more od plastike
Svijest ljudi diljem svijeta se mijenja i sada je red na velikim igračima poput korporacija i vlada da značajno smanje proizvodnju plastike, poručuje Škrlec. Dovoljno je spomenuti da je Kina početkom ove godine prestala uvoziti plastični otpad, što predstavlja veliki problem najvećim izvoznicima plastike jer ne znaju gdje bi sada s milijunima tona plastičnog otpada. Ovo je snažna poruka našem gospodarstvu koje mora učiniti zaokret prema inovacijama i eko dizajnu kako bi izbjegli daljnje akumuliranje plastičnog otpada u našem okolišu i moru. Razvijanje novih poslovnih modela dovest će do stvaranja novih konkurentnih industrija koje su neizbježna budućnost, a Hrvatska može tu imati prednost - zaključuje europarlamentarac.