Tržište osiguranja u Hrvatskoj u 2021. godini sa zaračunatom bruto premijom od 11,8 milijardi kuna ostvarilo je rast od 1,1 milijardu kuna ili 10,7 posto u odnosu na godinu ranije, podaci su Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) iz istraživanja tržišta osiguranja objavljenog u srijedu.
"Na rast ukupne zaračunate bruto premije primarno je utjecao rast zaračunate bruto premije u segmentu neživotnih osiguranja u 2021. godini. No, nakon dvije godine negativnog trenda, bilježi se rast i u segmentu životnih osiguranja", istaknuto je u istraživanju AZTN-a za 2021., u kojoj je na domaćem tržištu osiguranja poslovalo 15 društava za osiguranje.
U odnosu na 2020., u promatranoj 2021. bio je jednak broj društava za osiguranje, njih 15, odnosno ako se uključi Sava osiguranje d.d. - podružnica Hrvatska, aktivno je bilo 16 društava za osiguranje, navodi se u istraživanju.
Promatrano prema skupinama osiguranja, zaračunata bruto premija životnih osiguranja u 2021. je iznosila 2,9 milijardi kuna, a neživotnih osiguranja 8,9 milijardi kuna.
Najveći iznos ukupne zaračunate bruto premije u 2021., promatrajući pojedine osiguratelje, ostvarilo je Croatia osiguranje koje bilježi tržišni udio od 24 posto.
Drugo je Euroherc osiguranje s tržišnim udjelom od 12,5 posto, slijedi Allianz Hrvatska s tržišnim udjelom od 10,4 posto. Wiener osiguranje VIG je na četvrtom mjestu s tržišnim udjelom od 10,2 posto, a Generali na petom s tržišnim udjelom od 8,3 posto.
Promatrajući pojedina društva za osiguranje kao povezana društva, odnosno grupacije, prvi je koncern Agram čije članice, Euroherc osiguranje, Adriatic i Agram Life osiguranje bilježe zajednički tržišni udio od 26,2 posto u 2021. godini.
Iz AZTN-a napominju kako su u istraživanju utvrđivali pokazatelje koncentriranosti tržišta osiguranja.
"Rezultati istraživanja u tom dijelu pokazali su kako je tržište osiguranja u RH u 2021. godini relativno dobro strukturirano i bilježi kompetitivnost, uz pokazatelje umjerene koncentriranosti te se u 2021. godini bilježi trend blagog pada koncentriranosti, dok je u prethodnoj 2020. godini zabilježen blagi rast koncentriranosti", istaknuli su.
Tržišni udio osiguranja motornih vozila 37,2 posto
Tržišni segment osiguranja motornih vozila, koji uključuju obvezno osiguranje vlasnika - korisnika motornih vozila od odgovornosti za štete nanesene trećim osobama (obvezno osiguranje) i osiguranje cestovnih vozila (kasko osiguranje) predstavljaju najznačajnije vrste osiguranja, koje u ukupno zaračunatoj bruto premiji u 2021. godini imaju tržišni udio od 37,2 posto.
Najveći tržišni udio na tržištu obveznog osiguranja, od 51,7 posto, bilježi Agram koncern kroz svoja društva za osiguranje - Euroherc osiguranje i Adriatic osiguranje. Slijede Croatia osiguranje, s tržišnim udjelom od 18,9 posto, Generali sa 6,8 posto te Wiener VIG i Triglav, s pojedinačnim tržišnim udjelima od oko 4,8 posto.
Promatrajući društva za osiguranje pojedinačno, odnosno izvan grupacije povezanih društava, najveću zaračunatu bruto premiju i tržišni udio na tržištu obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti bilježi Euroherc osiguranje, od 25,9 posto.
Slijedi druga članica Koncerna Agram, Adriatic osiguranje s tržišnim udjelom od 25,8 posto, dok je treće Croatia osiguranje koje bilježi tržišni udio od 18,9 posto.
Istraživanje je pokazalo da je najzastupljeniji kanal distribucije u prodaji osiguranja (životna i neživotna) u 2021. bila interna prodaja. Zatim slijede agencije, prodaja bez provizije (zaposlenici društava), banke, brokeri te ostali kanali distribucije.