Iza domaće modne kuće Boudoir stoji šesnaestogodišnja uspješna suradnja Morane Saračević i Martine Čičko-Karapetrić. Dvije kreativne sestre na hrvatskoj modnoj sceni ostavile su svoj pečat, ali njihov rad nije prošao neopaženo ni izvan granica Hrvatske pa čak ni u političkim krugovima. Na inicijativu Europske komisije naše Boudoirke već dvije godine djeluju i u svojstvu hrvatskih ambasadorica strukovnog obrazovanja. Budući da žive u skladu s vremenom, svoje poslovanje prilagođavaju trendovima na tržištu. U govoru pred Europskim parlamentom gdje su se pojavile u svojim kreacijama istaknule su kako je uz šivaću mašinu nužno i računalo, a prve u regiji dobile su priliku i dizajnirati pomoću IBM-ovog Watsona. Svih tih, a i mnogih drugih sfera dotakli smo se u razgovoru s ovim čudesnim ženama.
>>> Anja Bauer Minkara: Fabularov recept za izgradnju brenda ima samo osam sastojaka
Dizajniranje pomoću umjetne inteligencije i ‘čaranje‘
Posljednja kolekcija Boudoir Couture ‘Spell to Sell‘ izazvala je veliko zanimanje javnosti budući da su dizajnerice prve u regiji dizajnirale haljinu pomoću IBM Watson programa, pametnog kompjutera koji kombinira umjetnu inteligenciju i sofisticirani analitički softver. Kolekcija je prezentirana inspirativnom fotografskom pričom koju je osmislio Mladen Šarić s kojim surađuju već 10 godina. Magija korištena u nazivu ove kolekcije definitivno je uspjela jer je veći dio kolekcije već rasprodan.
- Često se uz naš rad vežu epiteti kako je bajkovit, ne bih se u potpunosti složila s time da je Boudoir samo čaroban, romantičan. Činjenica je da smo kroz naš potpis provukle i mračnu tematiku, imamo i gotičke elemente koji se ponavljaju i zapravo sam kroz naziv kolekcije (Spell to Sell – čarolija za prodaju) htjela ironizirati tu cijelu situaciju – ispričala je Martina, dok je Morana ručno ukrašavala haljinu.
Upravo u toj kolekciji koja je nastala u lipnju prošle godine nalazi se haljina na koju su dizajnerice iznimno ponosne. Kreirale su je uz pomoć IBM Watson programa. Ne skrivaju zadovoljstvo što su baš one odabrane da prve u regiji isprobaju to superračunalo, ali jednako tako ističu kako poziv iz IBM- a nije stigao slučajno s obzirom na napore koje su poduzele da se obrazuju i potaknu svojim primjerom druge da učine isto.
Budući da su se same obrazovale za rad u grafičkim i 3D programima, implementacija dizajna kroz razne kompjuterske programe nije im strana. Ipak, ističu kako je teško nadmašiti ljudsku kreativnost.
- Nijedan program neće i ne može nadmašiti ljudsku kreativnost – zaključila je Martina.
Ambasadorice strukovnog obrazovanja
Njihov trud prepoznali su i u Europskoj komisiji na čiju su inicijativu već drugu godinu zaredom odabrane za europske ambasadorice strukovnog obrazovanja.
- Sestra i ja smo već dva puta bile u Bruxellesu, a u studenom prošle godine smo ondje osvojile nagradu za najbolju kampanju javnog sektora, koju nam je uručila kancelarka Marion Theissen. Godinu ranije održale smo govor u Europskom parlamentu pred visokim uzvanicima EK. Bio je velik izazov održati zanimljiv i bitan govor pred ljudima koji su zaista na visokim pozicijama – ispričala je Morana te dodala kako im je već uručen poziv za iduću godinu. Martina dodaje kako su svima u parlamentu priredile iznenađenje kada su se pojavile u svojim kreacijama, kojima su ujedno promovirale svoj rad.
Budućnost mode je na webu
Boudoir se već godinama prezentira kroz kampanje koje su, kako kažu, najiščekivanije cijele sezone. Reklamiraju se preko društvenih mreža preko kojih su razvile dobar način komunikacije s kupcima.
- Kada je model gotov odmah ga stavljamo u web shop, koji praktički zamjenjuje trgovinu i to je budućnost mode. Imamo poslovni moto da sve treba probati. Prodajemo našu odjeću na jednoj europskoj i američkoj platformi – zaključile su Morana i Martina.
>>> Karolina Graff: Liječnica, modna dizajnerica i blogerica
Već dvije godine rade dvije kolekcije couture i pret–a-porter, a ove godine u božićno vrijeme kreirale su i božićnu kolekciju.
- Unazad dvije godine novost u našem radu je da imamo dvije linije, couture i pret–a-porter kolekciju. Haljine iz couture kolekcije se rade tjedan dana, sve se ručno šije, radi se jedan komad. Naravno da je riječ o skupljim haljinama, dok s druge strane imamo pret–a-porter liniju, koja se radi u manjim serijama. Martina i ja prvo napravimo skicu, zatim radimo konstrukciju kroja, a potom kreiramo vlastite printeve, šaljemo sve u tvornicu gdje se proizvodi naša tkanina i finalna faza je da se šije haljina i kroji prvi probni uzorak. Tada se vidi treba li još što korigirati, ali u principu nikada ništa ne treba, potom se odlučuje u koju proizvodnju se ide i u kojim veličinama. Mi kreiramo samo jednu haljinu, a zatim proizvodnja radi veličine – ispričala je Morana.
Priroda kao najveća inspiracija
- Najviše nas inspirira priroda, sada putujemo u Amazonu na dva tjedna u prašumu. Idemo se malo inspirirati. Gotovo svi naši printevi su floralni, a i punimo se u prirodi. Oblici naših kreacija su amorfni, nema geometrije, linije su meke, zaobljene, valovite – ispričale su dizajnerice.
>>> Meditacija: Čarolije prirode dotaknute ljudskom rukom
Od ove sezone Boudoirke proširuju svoje proizvodne kapacitete, proizvodnju tkanina sele u Hrvatsku te poručuju kako su ponosne etičkom proizvodnjom jer, kako ističu, tekstilna industrija je danas najveći zagađivač i prijetnja okolišu.