Svakog trećeg četvrtka u listopadu obilježava se Svjetski dan rješavanja sporova, s ciljem podizanja razine svijesti javnosti o prednostima mirenja kao sporazumnom načinu rješavanja različitih potrošačkih sporova.
U tjednu obilježavanja Svjetskog dana rješavanja sporova, brojne medijacijske zajednice diljem svijeta, udruge i centri za mirenje organiziraju edukacije i promocije mirenja, kako bi što većem broju građana ukazali na sve prednosti mirenja u odnosu na sudske postupke.
Mirenje kao način rješavanja sporova se uvriježilo u zemljama Europske unije te posebno u SAD-u, pa se tako oko 50 posto svih sporova u Njemačkoj ili Irskoj rješava mirenjem, dok je taj postotak u SAD-u čak 90 posto. U Hrvatskoj se još uvijek ne bilježi veliki broj predmeta u postupcima mirenja te je za dostizanje navedenih trendova nužno intenzivno poticati alternativne načine rješavanja sporova. Razvijanje kvalitetnih sustava izvansudskih rješavanja sporova i iz područja osiguranja važan je dio politike Europske unije.
Centar za mirenje Hrvatskog ureda za osiguranje već osam godina uspješno provodi postupke mirenja kao načina izvansudskog rješavanja sporova u svim sporovima iz područja osiguranja, a prednost i posebnost postupka mirenja pred Centrom za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje je da je taj postupak besplatan za oštećene osobe, a troškove mirenja snosi društvo za osiguranje koje je iniciralo ili pristalo na postupak provođenja mirenja. Mirenje je postupak u kojem stranke sporazumno nastoje riješiti spor uz pomoć jednog ili više izmiritelja koji strankama pomažu postići nagodbu, bez ovlasti nametanja obvezujućeg rješenja. Čak 70 posto provedenih postupaka mirenja pred Centrom za mirenje HUO završava uspješno sklapanjem nagodbe.
- Centar za mirenje HUO je od veljače 2014. godine član FIN-NET-a, mreže nacionalnih institucija za izvansudsko rješavanje sporova u zemljama Europskog gospodarskog prostora (članice Europske unije te Island, Liechtenstein i Norveška) nadležnih za rješavanje sporova između potrošača i pružatelja financijskih usluga, što je posebno značajno imajući u vidu da Europska unija kontinuirano naglašava značaj razvoja instituta zaštite potrošača. U navedenom kontekstu, od posebne važnosti je i mogućnost pružanja pravne pomoći hrvatskim potrošačima. Europska komisija osnovala je FIN-NET 2001. godine. Također, Hrvatski ured za osiguranje i društva za osiguranje kroz kontinuirane aktivnosti vezano uz unaprjeđenje financijske pismenosti, održavaju i radionice i predavanja u okviru kojih ih dodatno educiraju o instrumentima zaštite potrošača i izvansudskog rješavanja sporova – naglasila je Nives Grgurić, voditelj Odjela pravnih poslova i Centra za mirenje HUO.