Hrvatska
StoryEditor

Cijene karata oborene na povijesno niske razine

21. Veljača 2015.

Tko je u posljednja dva mjeseca putovao Hrvatskom autobusom, imao je priliku voziti se po povijesno niskim cijenama.

Naime, povratna autobusna karta prijevoznika Autotrans Rijeka od Zagreba do Rijeke stajala je 68 kuna, a do Splita 158 kuna. Taj dramatični pad cijena dobar je za putnike, ali ne i za autobusere, koji su sami sebi postali nelojalna konkurencija. Zvonko Krmpotić, direktor Autotransa, kaže da je takva cjenovna politika posljedica dopusnica koje su imali strani prijevoznici u međunarodnom prometu s pomoću kojih su u Hrvatskoj provodili kabotažu, što je suprotno pravilima Europske unije.

– Ministarstvo prometa nedavno je ukinulo te dopusnice i sada bi se cijene trebale stabilizirati te eventualno korigirati u skladu s cijenom goriva koja inače čini 25 posto ukupne cijene autobusne karte – objašnjava Krmpotić. Cijene prijevoznici snižavaju najviše komercijalnim popustima za djecu, studente, umirovljenike, nezaposlene, a neke tvrtke nude i pet posto popusta ako autobusnu kartu kupite na internetu. Sve niže cijene autobuseri nude i u postupcima javne nabave. Tvrtka Čazmatrans Nova zadnji je put povisila cijene 2009., bez obzira na rast cijene goriva.– Svaki put kad neki autobuser otvori novu liniju, snizi cijenu i povuče sa sobom i ostale. Nakon nekog vremena shvati da ne može voziti po toj cijeni, odustane od linije, a mi ostali ne možemo vratiti prethodnu cijenu – objašnjava Dragan Marinović, direktor Čazmatransa Nove. Požalio se i da nema više koga voziti, osobito izvan sezone jer nema više dnevnih migracija putnika, obitelji imaju bar jedan automobil i u svojim mjestima imaju sve što im treba za život.

– U redovitom prijevozu imamo prečeste dnevne polaske na atraktivnim linijama koje povezuju Zagreb s drugim urbanim središtima poput Rijeke, Splita, Osijeka, Dubrovnika. Prijevoznika je previše, a putnika sve manje. Na ostalim lokalnim linijama putnika gotovo nema. Osim nekih ekstrema svi prijevoznici imaju sličnu cjenovnu politiku: netko daje više, netko niže popuste, ali na kraju smo približno jednaki – zaključuje Marinović.

22. studeni 2024 17:11