Kako bi hrvatskim liderima iz područja ljudskih resursa i coachinga predstavili svjetske trendove i iskustva, Hrvatska udruga za coaching je u suradnji s Europskim savjetom za mentorstvo i partnerom Hrvatskom udrugom poslodavaca organizirala dvodnevnu konferenciju Davida Clutterbucka, vodećeg svjetskog autoriteta za mentorstvo i coaching, inače autora čak 60 knjiga o tim temama.
Coaching i mentorstvo poprilično je neistraženo područje u Hrvatskoj, a ulaganje u talente i njihov razvoj ključ je za razvoj kompanija, ali i gospodarstva u cjelini.
- Moja su iskustva pokazala kako svaki treći čovjek koji se izjasnio da želi otići iz tvrtke, promjeni svoje mišljenje i ostane lojalan poslodavcu ako se započne razvijati kultura mentorstva i razvoja talenata, odmah je na početku upozorio Clutterbuck.
Kultura coachinga od iznimne je važnosti za tvrtke koje žele zadržati najbolje ljude i motivirati ih da ostanu. Mentor je onaj koji radi sa ljudima, ali i prepoznaje njihove ideje i želje, netko tko upućuje zaposlenike na nove mogućnosti unutar tvrtke, čulo se na predavanju. No pritom, istaknuo je Clutterbuck, nije nevažno tko vodi mentorstvo. Je li to motivirani menadžer ili osoba posebno obučena za mentorstvo koja dolazi van tvrtke.
- Ako je prvo posrijedi, postoji nekoliko problema. Prvi je taj da je loš menadžer ujedno i loš mentor, a drugi je da osobe na upravljačkim ulogama najčešće nemaju vremena za takve uloge. No, ako se ti problemi nadiđu naša iskustva pokazuju da će svaki tim početi raditi bolje, ako netko od šefova preuzme ulogu mentora u timu te svoje znanje i vještine počne dijeliti sa ljudima, ali uz uvjet da svi međusobno imaju veliko povjerenje, kazao je Clutterbuck ponudivši i par savjeta kako se ponašati u korporativnom svijetu.
- Ako želite graditi suradnju i povjerenje među timom, zadajte im zadatak da svatko izdvoji po jednu najbolju osobinu svake osobe u prostoriji, što pozitivno utječe na sve u timu, ali i da istakne svoju osobnu pogrešku u poslu. Oba su se primjera pokazala kao vrlo efikasni modeli izgradnje povjerenja među timom i mentorom koji s njima radi, istaknuo je Clutterbuck dodavši kako ponekad tvrtke ne žele da im mentori budu menadžeri, već tada angažiraju mentore i coacheve ‘izvana‘.
- No, tada ide premisa jeftinije je najbolje, što je najgora i na koncu najskuplja opcija – kazao je Clutterbuck.
Davor Majetić, glavni direktor HUP-a, istaknuo je na konferenciji kako je mentorstvo vrlo bitno ne samo u korporativnom sektoru, već u u politici, posebice stoga što se bliži predizborno vrijeme.
- Vrlo je važno hoće li netko sa znanjem i kompetencijama voditi zemlju, poručio je Majetić.