Projekt NAPA studije sufinanciran je sredstvima EU u iznosu od 2,8 milijuna eura, što je polovica ukupne vrijednosti projekta, a njime su osigurana sredstva i za projektiranje željezničkog kolodvora na kontejnerskom terminalu Brajdica i terminala na Zagrebačkoj obali, istaknuto je u ponedjeljak na završnom predstavljanju projekta "Razvoj multimodalne povezanosti luka u sjevernom Jadranu i njihova uspješna integracija u središnju mrežu - studije NAPA-e".
Projekt, kojim se osiguravaju sredstva za razvoj multimodalnih veza između sjevernog Jadrana i njihovu učinkovitu integraciju u Europsku središnju mrežu, financiran je kroz program TEN-T 2007.- 2013., čiji je cilj potpora gradnje i unaprjeđenja prometne infrastrukture u Europskoj uniji. Voditelj projekta je bila Lučka uprava Rijeka, a partneri lučke uprave Venecije i Trsta, Luka Kopar, Srednjeeuropska inicijativa, Pokrajina Mantova, Sveučilište u Trstu, Prometni institut Ljubljana, Ministarstvo prometa Italije, dok je domaći partner bila HŽ infrastruktura.
Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Vlado Mezak ocijenio je kako je riječ o velikom uspjehu za riječki prometni pravac, Lučku upravu i grad Rijeku.
- Na ovaj način uspjeli smo prvi put u Hrvatskoj, kao jedna luka, postati vodeći partner i uz pomoć sredstava iz EU projekta NAPA studije, osigurati 2,8 milijuna eura za projektiranje željezničkog kolodvora na kontejnerskom terminalu Brajdica i Zagrebačke obale.
Po Mezakovim riječima, projektom je stvoreno plodno tlo za kreiranje budućih infrastrukturnih projekata i razvoj luka sjevernog Jadrana. Njime se doprinosi razvoju multimodalnosti boljim povezivanjem lučke i željezničke infrastrukture, povećanju kapaciteta luke za prihvat i otpremu većih količina tereta, razvoju interoperabilnosti, modernizaciji infrastrukture u skladu s EU standardima, kao i razvoju transeuropske prometne mreže.
Zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić ocijenio je da je riječ o jednom od ključnih koraka u potpunoj valorizaciji riječkog prometnog pravca, odnosno Rijeke kao glavne luke i jedne od najvažnijih luka na mediteranskom koridoru.
- Budućnost prometnog razvitka Hrvatske, koja je definirana prometnom studijom, ovaj prometni pravac stavlja na prvo mjesto, a upravo to omogućava da će se ubuduće svi projekti na ovom koridoru moći sufinancirati s visokim postotkom sredstava, kazao je Antešić.
Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel kaže kako je budućnost Rijeke, kao i njena prošlost, vezana uz razvoj luke.
- Danas se prije svega mora voditi računa o multimodalnom pristupu u prijevozu tereta, što znači da nije dovoljno razvijati samo lučku infrastrukturu nego i ceste i željeznice, a na što ukazuje i ovaj projekt. Sada su u realizaciji dvije velike aktivnosti vezane uz razvoj luke i riječkog prometnog pravca - izgradnja Zagrebačke obale, kao novog lučkog terminala, te izgradnja novog željezničkog kolodvora na terminalu na Brajdici, rekao je Obersnel i dodao je za oba projekta osigurano više od sto milijuna eura.