Hrvatska
StoryEditor

HAKOM: Za kvar dulji od 24 sata operatori korisniku moraju umanjiti račun

05. Svibanj 2016.

Kako su u četvrtak izvijestili iz HAKOM-a, riječ je o Pravilniku o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga, čije se izmjene i dopune tiču korisničkih prava i obveza operatora i stupaju na snagu za dva mjeseca, osim obveze operatora da osiguraju minimalnu brzinu širokopojasnog pristupa internetu od 70 posto maksimalno ugovorene brzine, koja stupa na snagu od 1. siječnja 2017.

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti donijela je izmjene pravilnika kojima je, uz ostalo, povećana minimalna brzina pristupa internetu s 50 na 70 posto maksimalno ugovorene brzine, a određeno je i da u slučaju kvarova duljih od 24 sata, operatori korisniku moraju ponuditi umanjenje računa ili drugi vid obeštećenja bez potrebe za ulaganjem prigovora na iznos računa.

Kako su u četvrtak izvijestili iz HAKOM-a, riječ je o Pravilniku o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga, čije se izmjene i dopune tiču korisničkih prava i obveza operatora i stupaju na snagu za dva mjeseca, osim obveze operatora da osiguraju minimalnu brzinu širokopojasnog pristupa internetu od 70 posto maksimalno ugovorene brzine, koja stupa na snagu od 1. siječnja 2017.

 Povećanom minimalnom brzinom pristupa internetu, kažu iz HAKOM-a, ujednačili su se postoci minimalnih brzina u odnosu na maksimalne za sve usluge pristupa internetu. Ako operator zbog tehničkih razloga ipak ne može redovito isporučivati najmanje 70 posto maksimalne ugovorene brzine, Pravilnik je, pored prava na raskid ugovora bez plaćanja naknade za prijevremeni raskid ili prelaska na neki drugi paket s nižom brzinom, operatorima omogućio da korisnicima ponude popust na uslugu.

 U skladu s izmjenama Zakona o zaštiti potrošača, HAKOM je ovim pravilnikom dodatno uređeno i područje prodaje putem daljinske komunikacije i izvan poslovnih prostorija operatora, kako bi one bile što jasnije za korisnike elektroničkih komunikacija.

 Izmjenama će se postupci svih operatora koji se bave ovakvim načinom prodaje ujednačiti te će nužno sadržavati sve potrebne informacije i obavijesti za izbjegavanje situacija u kojima korisnici nisu bili dovoljno informirani prilikom donošenja odluke žele li neku uslugu ili ne, kažu iz HAKOM-a.

 Pojašnjavaju da to uključuje cijeli proces ugovaranja, od same prodaje pa do naknadne potvrde koju je operator dužan dostaviti na kućnu adresu korisnika. Kako bi se, pak, izbjegli slučajevi prijevara i krađa identiteta prilikom zasnivanja pretplatničkih odnosa, u kojima je glavni cilj prevaranata domoći se skupih uređaja, a pretplatu ‘prepustiti‘ korisniku s ukradenim identitetom, isporuka uređaja moći će se obaviti samo na adresu korisnika.

 U slučajevima prijavljenih i utvrđenih kvarova duljih od 24 sata, pak, operatori će korisniku uvijek morati ponuditi umanjenje računa ili drugi vid obeštećenja, bez potrebe za ulaganje prigovora na iznos računa. Naime, pojašnjavaju iz HAKOM-a, vezano uz kvarove uočeni su brojni slučajeve u kojima je uklanjanje kvara predugo trajalo, pogotovo kada je u domeni odgovornosti operatora koji korisniku pruža uslugu.

 Stoga se ovim pravilnikom utvrđuje da svi kvarovi na opremi koju je operator ustupio korisniku na korištenje ili iznajmio za vrijeme trajanja ugovora, npr. modem, moraju biti uklonjeni za najviše 5 dana. U suprotnom, korisnik ima pravo raskinuti ugovor bez plaćanja naknade za prijevremeni raskid, uz umanjenje računa za taj mjesec, "jer nije razumno biti bez pristupa internetu ili ne moći pratiti TV programe samo zato što operator nije u stanju u razumnom roku korisniku dostaviti ispravnu opremu i zamijeniti neispravnu", kažu iz HAKOM-a.

22. studeni 2024 14:41