Iako Hrvatska po pokazateljima stoji lošije od nekih zemalja članica EU iz SIE, prednjači po optimizmu. Prema mišljenju većine ispitanika izgledi domaćeg gospodarstva u ovoj godini su bolji nego u prošloj.
Prema rezultatima gospodarskog istraživanja postojećeg stanja kao i očekivanja 2016. koje je provela Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora na uzorku od 80 domaćih tvrtki, koje imaju značajan udio u bilateralnim odnosima Njemačke i Hrvatske, čak 60 posto ih misli da je gospodarska situacija loša, a 40 posto da je zadovoljavajuća. Rezultate su danas na tiskovnoj konferenciji predstavili predsjednik uprave Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore Nicolas Baron Adamovich i direktor Gunther Neubert. Iako Hrvatska po pokazateljima stoji lošije od nekih zemalja članica EU iz SIE, prednjači po optimizmu. Prema mišljenju većine ispitanika izgledi domaćeg gospodarstva u ovoj godini su bolji nego u prošloj.
I ocjena trenutačnog poslovanja u Hrvatskoj je bolja nego prošle godine jer većina tvrtki posluje bolje, a samo devet posto loše. Bolje poslovanje u ovoj godini nego u prošloj očekuje 54 posto tvrtki, a samo tri posto loše, dok ostale misle poslovati isto kao i prošle godine. I ostali parametri istraživanja - razvoj prometa tvrtke, razvoj izvoza i razvoj investicija su pozitivno ocijenjeni, samo uvođenje eura kao službene valute još uvijek dobiva negativne ocjene kao i prošlih godina jer samo 43 posto tvrtki misli da ga treba uvesti.
Kao najveću prijetnju gospodarskom razvoju tvrtke u čak 44,78 posto slučajeva vide gospodarsku situaciju, na drugom mjestu je pravna nesigurnost 19,40 posto, a na trećem troškovi rada 11,19 posto. Od 21 uvjet koji utječe na izbor Hrvatske kao poslovne destinacije, a ocijenjeni su ocjenom od jedan (najbolja) i pet (najlošija), prednjače članstvo u EU, akademsko obrazovanje, kvalifikacija zaposlenika, produktivnost i zalaganje zaposlenika, te infrastruktura (promet, IKT, energetika). Najniže ocjene dobili su pravna nesigurnost, predvidljivost gospodarskih politika, javna uprava, porezno opterećenje i porezni sustav.
Unatoč tomu na rang listi prema atraktivnosti za ulaganje među 20 država srednje i istočne Europe, Hrvatska je zauzela osmo mjesto. Manje privlačne za ulaganje od Hrvatske su Mađarska, Rumunjska, Srbija, Bugarska, Makedonija, Crna Gora, Rusija, BiH, Bjelorusija, Ukrajina, Albanija i Kosovo. Hrvatsku bi ponovno za poslovnu destinaciju biralo čak 80 posto ispitanika.
Spomenuto istraživanje provodi se i u drugim njemačkim vanjskotrgovinskim komorama u zemljama srednje i istočne Europe. U odnosu na 2015. kad je bilo zainteresirano 20 njemačkih tvrtki za poslovnu suradnju s hrvatskim i tvrtkama iz država zapadnog Balkana, ove godine se taj broj povećao na 50.Njemačka industrijska i trgovinska komora ima svoja predstavništva u 90 država i 45000 članica, od čega 390 u Hrvatskoj.