Riječka je farmaceutska kompanija Jadran galenski laboratorij ovih dana proizvela stomilijunti primjerak svog najpoznatijeg i najprodavanijeg brenda Aqua Maris.
Taj je proizvod trenutačno prisutan na tri kontinenta, u više od 30 zemalja svijeta i danas je jedan od najuspješnijih hrvatskih izvoznih brendova uopće, čiji izvoz čini 98 posto njegove prodaje. Prema podacima kuće Nicholas Hall za prošlu godinu, Aqua Maris je najprodavaniji globalni brend u segmentu fizioloških otopina, te otopina na bazi mora za nos.
Tvrtka JGL, koja se trenutačno nalazi među sto najvećih generičkih kompanija u svijetu i koja se ostvarenim prihodima od 877 milijuna kuna u protekloj godini na razini Grupe nalazi na drugom mjestu u nacionalnoj farmaceutskoj industriji, je priču o Aqua Marisu, čija linija danas broji petnaest proizvoda, započela još 1999. Godine.
Kako je istaknuo Teo Rakočević, direktor za razvoj proizvoda JGL-a, tvrtka je započela svoje poslovanje 1991. Godine sa tadašnjim godišnjim prihodom od milijun i pol kuna, da bi prošle godine taj prihod dostigao 872 milijuna kuna, uz 11 posto rasta. Trenutno tvrtka ima 100 brendova, 540 proizvoda, te 1.100 varijacija.
Lanjski prihodi od prodaje na inozemnim tržištima su dosegnuli 510 milijuna kuna, pri čemu je izvoz u Rusiju, kao najjačeg tržišta, rastao 27 posto. Kompanija je prošle godine u Hrvatskoj lansirala osam novih lijekova, te zaposlila 58 novih djelatnika. Za ovu je godinu planiramo osam posto rasta, a početkom je slijedeće godine planirano i otvorenje novog pogona Svilno, blizu Rijeke, vrijednog 50 milijuna kuna, rekao je još Rakočević, dodavši kako JGL upravo kreće na novo izvnozno tržište – ono Indonezije.