Danas su na DIABLOG-u, prvoj hrvatskoj konferenciji o blogerima i blogerskoj zajednici, predstavljeni rezultati prvog istraživanja o hrvatskoj blogerskoj sceni kojeg je provela agencija Dialog komunikacije. Istraživanje je pokazalo da su većina hrvatskih blogera žene, kao i njihovi čitatelji, da ih većina piše blog dvije do tri godine, da u kontinuitetu surađuju s jednim brendom te da većina suradnji uključuje određenu vrstu kompenzacije. Kao najveći problem blogerske scene ističu neplaćene suradnje, kao top trend video blog, a brendovima predlažu personalizirani pristup svakom od njih.
Istraživanje je provedeno u listopadu ove godine na uzorku od 203 blogera s ciljem mapiranja hrvatske blogerske scene, a obuhvatilo je četiri kategorije: socio-demografske podatke, podatke o blogu, suradnju s brendovima te stavove i razmišljanja blogera. Socio-demografski podaci otkrili su da su čak 91% blogera žene, da njih 56% ima između 25 i 35 godina i visoku stručnu spremu (44%), da žive većinom u Zagrebu (41%) te su zaposleni stalno (43%) ili honorarno (20%).
Blog ili online kanal na kojem objavljuju sadržaj blogeri smatraju hobijem (80%) te ih 59% ne zarađuje putem njega. Od blogera koji zarađuju putem bloga, zaradu najviše ostvaruju plaćenim kampanjama i recenzijama. Zanimljivo, čak 68% blogera ne objavljuje video, ali su zato prisutni na većini društvenih mreža, najviše na Facebooku (94%), Instagramu (82%) i You Tubeu (42%). Najviše sadržaja objavljuju na hrvatskom jeziku, dok ih gotovo 30% piše/objavljuje i na engleskom. Najzastupljenije kategorije su ljepota (67%), moda (37%), gastro (29%) i putovanja (28%). Većina blogera nema dugi blogerski staž te pišu blog dvije do tri godine (34%), uglavnom objavljuju više od pet blog postova mjesečno (32%), a većina njihovih čitatelja/gledatelja su žene (80%).
Po pitanju suradnje s brendovima, više od dvije trećine blogera surađuje s brendovima - većinu blogera (57%) brendovi kontaktiraju sami, dok samo 14% izravno, proaktivno kontaktira brendove. Blogeri najviše u kontinuitetu surađuju s jednim brendom, a većina suradnji uključuje određenu vrstu kompenzacije.
Kao top trendove na blogerskoj sceni izdvojili su video blog/vlog, miks sadržaja i društvene mreže. Iako blogeri prepoznaju video format kao vodeći komunikacijski trend još uvijek većina nije počela s implementacijom. Najveće probleme blogerske scene smatraju neplaćene suradnje, podcjenjivanje blogera i nespremnost brendova na suradnju. Blogeri su u istraživanju istaknuli kako žele personalizirani pristup, više plaćenih suradnji i priznanje za svoj rad.