Hrvatska
StoryEditor

Todorić postao najpoželjniji kupac i prodavatelj tvrtki u regiji

01. Travanj 2015.
Piše:
Jasmina Trstenjak

Konzumove police uvijek su bile srce koncerna, a osvajanjem Mercatora Agrokor je postao kompanija kojoj 80 posto prihoda dolazi od trgovine. Kritičari njegove konglomeratske strategije širenja ‘od igle do lokomotive’ i premrežavanja Hrvatske uzduž i poprijeko dočekali su taj potez kao dokaz teze da se ne može paralelno voziti na više kolosijeka i da se Agrokor mora fokusirati na jedan glavni biznis.

Operacija Mercator dovela je i do toga da Ivica Todorić, vlasnik Agrokora, umjesto da samo kupuje, nešto mora i prodavati. No ako je netko pomislio da Agrokor neće ulaziti u nove biznise, prevario se. Najveća regionalna kompanija ozbiljno ulazi u e-trgovinu, turizam, a ušla je i u građevinarstvo. Čini se da nije odustala ni od konsolidacije nekih prehrambenih industrija u kojima je već prisutna u regiji.

Projektom radnog naziva A007, odnosno platformom za online trgovinu Agrokor želi, nakon što je to napravio u fizičkoj trgovini, postati lider i u e-trgovini u regiji. Koliko je taj iskorak važan za Agrokor najavio je Todorić početkom godine u intervjuu slovenskim Financama kada je rekao: ‘Internetske platforme trenutačno su najskuplje, pogledajte Alibabu. Posve je moguće da upravo to postane najvrjedniji dio naše grupe. To je potpuno novi segment poslovanja Agrokora.’ A007 već se naziva regionalnim Alibabom, a u Agrokoru su očito svjesni da će ih, ako sami to ne naprave, vrlo brzo pregaziti neki drugi Alibaba jer je digitalna ekonomija neizbježna.

Cijeli tekst možete pročitati u novom broju Lidera.

22. studeni 2024 23:43