Monetizacija autocesta već je duže vremena aktualna tema na hrvatskoj političkoj i gospodarskoj sceni.
Treba li autoceste dati u koncesiju ili i u državnom vlasništvu mogu poslovati s plusom, pitanje je oko kojeg se lome koplja. Pobornici monetizacije tvrde da je ta skupa infrastruktura neizdrživ teret za državni proračun, a pristaše državnog vlasništva poručuju – ako je isplativo koncesionaru, zašto ne bi bilo i nama? Međutim, repovi koji se vuku za menadžerima iz uprave HAC-a i nemila krađa koja se odvijala tijekom izgradnje autoceste sada polako dolazi na naplatu.
Računi će se morati podmiriti, javna blagajna je prazna, a vjerovnici lagano gube strpljenje. Naša ovotjedna dva fightera su poduzetnik Saša Cvetojević i predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić. Cvetojević sumnja da je cijela priča o referendumu protiv monetizacije motivirana interesima sindikata da zadrže prekobrojna radna mjesta, a Stanić poručuje da je priča puno šira i važnija od toga.
Cvetojeviću smeta i populizam kojim, po njegovom mišljenju, obiluje kampanja za prikupljanje potpisa. Stanić pak drži kako se radi o infrastrukturi koja je od krucijalnog interesa za državu i sve njene građane, te kako treba nadići interesna prepucavanja. Više o ovoj temi pročitajte u našem novom Fight clubu.