Uloga socijalnih medija u osiguranju poprilično je uzela maha, te su upravo mediji poput Facebooka i Twittera postali relevantni u tom sektoru kada je riječ o komunikaciji s klijentima.
O tome je bilo riječi na panelu održanom na Danima hrvatskog osiguranja u Rovinju. Direktorica Ciceron komunikacija Mirela Španjol Marković izjavila kako je Facebook društvena mreža namijenjena mlađim ljudima koji će za par godina biti njihovi klijenti. - Prilagodba tom segmentu populacije je nužna. Cilj prisustva na Facebooku je informirati ljude, zabaviti ih, motivirati, stvoriti neki svoj imidž te prenijeti neke vrijednosti. Osim Facebooka za korporacije tu je i Linkedin no on je stvoren više kao temelj za pružanje informacija i nije tako zabavan poput Facebooka, rekla je Španjol Marković. Dodala je i kako Facebook svakom građanu, odnosno svom članu pruža šansu da bude novinar.- Vi možete odlučiti ne baviti se Facebookom ali bez obzira na to on će se baviti vama. To se ne može izbjeći, misli Mirela Španjol Marković.Voditeljica odjela za korporativne komunikacije i marketing Grawe Hrvatska Sanja Gržetić Facebook vidi kao šansu za približavanje mlađoj populaciji. Nadodala je i kako je Grawe osim na Facebooku prisutan i na Linkedinu, Pinterestu, Twitteru, Foursquareu i ostalim društvenim mrežama. Unutar tvrtke dvije se osobe bave aktivnostima vezanim uz društvene mreže, a za te potrebe unajmljuju i vanjsku agenciju. Kao najčešće objave na Facebooku navela je inspirativne citate te činjenicu da suptilno na statusima objavljuju informacije vezane uz vlastite proizvode. Kako kaže, njihov profil na Facebooku ima oko 10.000 likeova. Doduše, smatra ona, sam community management zahtjeva veliki angažman i posvećenost što u Hrvatskoj još uvijek nije uvriježeno. Koordinatorica za društvene mreže iz Erste banke Antonia Jurić rekla je kako u banci ne koriste vanjske agencije za aktivnosti vezane uz komunikaciju preko društvenih mreža. Smatra kako je za kompaniju vrijednije da postoji osoba koja bi se isključivo takvim aktivnostima bavila. Nadodaje i kako se preko Facebooka mnogo može saznati o klijentima kroz svojevrsnu interakciju, a isto tako dobro je naučiti sažeto prenijeti misao u, kao što je to slučaj na Twitteru, samo 140 znakova. Slično smatra i Davor Runje, stručnjak za društvene mreže i član uprave tvrtke DRAP. - Agencije su dobre kao svojevrsna podrška ali bolje je imati osobu ‘unutar kuće‘ ako si to kompanija može priuštiti. Treba znati kome se obraćati a ne samo suludo kupovati ‘likeove‘ ne postoji fakultet za društvene medije iako, neke humanističke diplome pomažu. Potrebno je imati komunikacijske vještine i osjećaj za ljude, rekao je. Dodao je i kako je Facebook imao nekoliko faza. Prvo su mediji krenuli s postavljanjem vijesti na svoje statuse, to se lajkalo, sharealo. Zatim se prešlo na oglašavanje. Sam Facebook Runje smatra jakim mehanizmom širenja. - Ne čitaš ono što želiš nego ono što netko misli da je zanimljivo te podijeliš tu vijest. Facebook je treća generacija interneta. Polako preuzima sve medije, rekao je Runje. Uloga socijalnih medija u osigurateljskom sektoru definitivno nije zanemariva. Činjenica je, složili su se svi da je riječ o mediju putem kojeg se na interaktivan način educira i upućuje sadašnje ali i buduće klijente.