Predstavljanjem natječaja za najbolje mlade poduzetnike, „lokalne heroje“, obilježen je početak suradnje telekomunikacijskog operatora Vipneta i centra inovativnosti HUB385, čiji je suosnivač Ivica Mudrinić, bivši dugogodišnji šef HT-a.
Svi mali poduzetnici koji su Vipnetovi pretplatnici s do 14 zaposlenih, mogu se prijaviti na www.viplokalniheroji.hr do 15. travnja. Na službenim stranicama projekta nalaze se i detaljna pravila sudjelovanja u natječaju. Po završetku prve faze prijava, žiriranje će trajati od 16. travnja do 1. svibnja, a žiri je u sastavu: Ivica Mudrinić, suosnivač HUB385, Martina Rizman Matić, direktorica Korporativnih komunikacija Vipneta, Lordan Kondić, direktor marketinga Vipneta, Matija Žulj iz startupa Agrivi i Tomislav Pokrajčić iz startupa Binaria.
Žiri će odabrati do 100 najboljih sudionika na temelju kreativnosti i inovativnosti proizvoda, zanimljive poslovne priče, uloge u promicanju poduzetništva, posebnog odnosa prema klijentima te posebnog utjecaja na lokalnu zajednicu. Odabrani ulaze u veliko finale, a od 2. do 23. svibnja svi građani Hrvatske će moći glasovati za svoje favorite na web stranici www.viplokalniheroji.hr. Deset najboljih osvojit će sudjelovanje u Vipnetovoj promotivnoj kampanji. Osim sudjelovanja u kampanji, pobjednici će osvojiti i poslovno savjetovanje ili edukaciju (po vlastitom izboru) te Microsoft mobitel.
Kako bi dodatno osnažio suradnju s malim poduzetnicima i start-up scenom, Vipnet je započeo suradnju s HUB-om385. Predstavljajući suradnju, Rizman Matić i Mudrinić su istaknuli da je pružanje infrastrukturne podrške s jedne i druge strane tek temelj suradnje, koji će biti nadograđivan nizom projekata koji će uključivati i stanare HUB-a385, najvećeg co-working prostora u Hrvatskoj. Konkretni danas predstavljeni primjeri suradnje su osnivanje Vip laba, kojeg će Vipnet opremiti najnovijim uređajima, a stanari HUB385 koristit će ih za testiranje aplikacija koje kreiraju. Vip alumni akademija omogućit će polaznicima Vip alumni programa da provedu vrijeme sa stanarima u HUB-u 385 i steknu iskustvo novih načina kolaboracije i rješavanja problema u inovativnom okruženju. Programi Hack2 solve a problem poslužit će kao dodana vrijednost Vipnetovoj R&D ekspertizi, a iz svih danas predstavljenih te drugih oblika suradnje koji će biti kreirani u budućnosti, očekuje se još bolje umrežavanje Vipneta s mladim i perspektivnim poduzetnicima okupljenima kroz HUB385. Oni će tako dobiti podršku za razvoj svojih ideja i pomoć u izlasku na svjetsko tržište.
Uoči pokretanja kampanje za male poduzetnike Vipnet je organizirao stručni okrugli stol na temu malog poduzetništva u Hrvatskoj na kojem je okupio predstavnike uspješnih startup tvrtki Agrivi i Binaria te predstavnike HUB385.
- Vipnet sa svojim proizvodima i uslugama omogućava poduzetnicima da se fokusiraju na svoj core business te pritom štede novac i povećavaju produktivnost. Novi iskorak u jačanju zadovoljstva naših korisnika jest potraga za najboljim malim poduzetnicima koji nisu pokleknuli pod teretom krize. To su ljudi koji mogu poslužiti kao pozitivan primjer i zato ih želimo nagraditi, pomoći im da nauče nešto novo i pokloniti im besplatnu promociju njihovih biznisa. Sve to neka posluži kao poticaj da budu još kreativniji, uporniji i da nastave mijenjati svoje lokalne zajednice na bolje – rekao je Lordan Kondić, direktor marketinga Vipneta.
Svrha okruglog stola bila je prikupiti različita poslovna iskustva poduzetnika te razmijeniti ideje o tome kako jedni drugima mogu pomoći u pozicioniranju na tržištu. Na okruglom stolu moglo se čuti da je malo i srednje poduzetništvo segment hrvatskog gospodarstva u kojem je zaposleno čak 65 posto ukupnog broja zaposlenih u privatnom sektoru. Unatoč tome, mali i srednji poduzetnici često su suočeni s nesavršenostima tržišta, imaju poteškoće u dobivanju financijske potpore i kredita, posebice u ranoj početnoj fazi, a njihova ograničena sredstva također mogu smanjiti pristup novim tehnologijama koje su im često nužne za svakodnevno poslovanje.
- HUB385 smo napravili upravo zato da bi mlade i perspektivne tvrtke i pojedinci s dobrim idejama imali pristup onima koji im mogu pomoći da te ideje testiraju, da one zažive i postanu proizvodi i usluge koje se prodaje na domaćem i stranim tržištima. Zato mi je izuzetno drago što Vipnet partnerstvo s našim centrom inovativnosti ostvaruje ne samo kroz pružanje naprednih telekomunikacijskih usluga nama i našim stanarima, već i uključujući HUB385 u programe kao što su „lokalni heroji“ – izjavila je Ivana Šoljan, suosnivačica HUB385.
Istaknula je kako je u Hrvatskoj ogroman problem, koji najviše pogađa startup tvrtke, administrativno opterećenje i pravna nesigurnost. Također, smatra da bi u Hrvatskoj trebali imati role-modele iz poduzetničkog svijeta, one koji su se uspjeli probiti na svjetsko tržište i postati vodeći u svom segmentu. U HUB-u385 žele potaknuti i suradnju između korporacija i startup tvrtki kako bi došlo do razmjene ideja i iskustava.
– Startupovi su inovativni, ali ne znaju prodavati. Korporacije su manje inovativne, ali znaju prodavati. Zato mi se to čini kao idealan spoj – rekao je Kondić.
Uspješan poduzetnik koji je spreman i sposoban ideju pretvoriti u pothvat, može izravno i značajno doprinijeti povećanju konkurentnosti i održivom ekonomskom razvoju države.
- Ulaskom Hrvatske u EU su domaćim poduzetnicima široko otvorena vrata velikog tržišta, a male tvrtke to trebaju znati iskoristiti. Naše softverske tvrtke već imaju godišnji rast izvoza od preko 40 posto te predstavljaju model koji pokazuje da se i iz Hrvatske može graditi ozbiljan posao – izjavio je Tomislav Pokrajčić, osnivač i direktor startupa Binaria koji je stanovnik HUB-a385.
Mate Knezović, predstavnik Agrivija, objasnio je da je Agrivi otvorio ured u Londonu kako bi mogao lakše dobivati poslove i pregovarati s partnerima i investitorima kao tvrtka iz zapadne Europe, a ni lakši uvjeti poslovanja i manji administrativni teret nisu naodmet.
- HUB385 će za startupove organizirati i predstavljanja fond menadžerima i pomoći im u pripremi tih prezenatacija s ciljem da mladi poduzetnici ne moraju odlaziti vani kako bi došli do inicijalnog kapitala – zaključio je Mudrinić.