Odluka Hewlett-Packarda da se podijeli u dvije kompanije samo je jedan primjer koji ukazuje na novi trend u poslovanju velikih korporacija. Dionice HP-a nakon objave novog ustroja narasle su za 4 posto, a slično se dogodilo i s dionicama Ebaya koje su nakon slične najave razdvajanja od PayPala skočile za 7.5 posto.
Kako je poznato da velike tvrtke često jedne od drugih kopiraju uspješne poslovne odluke, mogli bi uskoro očekivati pravu eksploziju sličnih poteza.
– Ulazimo u period u kojem će biti najviše razlaza između kompanija nakon 2000.godine - izjavio je Joe Cornell iz Spin-Off Research, kompanije koja se bavi ovim fenomenom. Nisu samo tvrtke koje se bave tehnologijom ili internetskim poslovanjem zahvaćene ovakvim trendom, naime Time Inc. prije nekoliko mjeseci odvojio se od matičnog Time Warnera, a slično namjerava učiniti i Gannett, izdavač USA Todaya, te odvojiti tiskane medije od svoje televizije.
Osim njih takvim putem namjeravaju krenuti Kimberly-Clark, Barnes & Noble, te Energizer. Pitanje je hoće li se takvi poslovni planovi isplatiti svim kompanijama, no dosada su se pokazali financijski uspješnima.
Guggenheim Spin-off ETF, ustanovljen 2006.godine, prati indekse tvrtki koje su se odcijepile ili podijelile na dva dijela, a bodovno je uspješniji od S&P 500 indeksa.
– Investitori preferiraju kompanije koje su uže specijalizirane i fleksibilnije- zaključio je Cornell.