Posebnost rješenja je činjenica da automobil samostalno prepoznaje i izvještava o slobodnim parkirnim mjestima koje pronađe uz rub kolnika
U gradskim središtima na traženje parkirnih mjesta otpada gotovo trećina prometa, a parkirna mjesta uz rub kolnika iznimno su rijetka. Nije ni čudo da je prema internetskom portalu Statista 87 posto vozača zainteresirano za rješenja koja olakšavaju parkiranje.
Bosch je pronašao način kako da taj proces učini manje stresnim zahvaljujući otvorenoj platformi za usluge parkiranja temeljenog na zajednici. Posebnost tog rješenja činjenica je da automobil samostalno prepoznaje i izvještava o slobodnim parkirnim mjestima koje pronađe uz rub kolnika. Informacije se unose u digitalnu kartu za parkiranje i šalju se svim vozilima na kojima je usluga aktivirana putem primjerice navigacijskog sustava. Vozači mogu zatim izravno doći do slobodnog parkirnog mjesta. Usluga značajno skraćuje potragu za parkirnim mjestom i smanjuje utjecaj na okoliš u gradovima. Vozačima bi trebala biti dostupna najkasnije do 2018. godine.
Prepoznavanje parkirnih mjesta u prolazu
- S pomoću parkiranja temeljenog na zajednici pretvaramo automobile u senzore na internetu stvari i činimo gradove pametnijima, objasnio je Dirk Hoheisel, član upravnog odbora tvrtke Robert Bosch GmbH.
Gotovo trećina novih vozila opremljena je funkcijom za pomoć pri parkiranju. Bosch ultrazvučne senzore iz tih sustava pomoći programira za pronalaženje parkirnih mjesta uz rub kolnika. Automobili tada mogu u prolazu prepoznati parkirna mjesta uz kolnik između parkiranih automobila, čak i pri brzinama većima od 50 km/sat. Informacije se šalju odgovarajućem proizvođaču vozila putem komunikacijskog sučelja kao što je Boscheva jedinica za upravljanje povezivosti (eng. connectivity control unit, CCU) i zatim se u anonimnom obliku prosljeđuju u Boschev oblak za internet stvari (BIC). Bosch inteligentnim postupkom prikuplja podatke iz svih vozila te izrađuje digitalnu kartu za parkiranje koja se temelji na standardnoj karti ulica i šalje ju proizvođačima vozila. Oni kartu mogu podijeliti sa svim svojim vozilima spojenima na poslužitelj. Bosch očekuje da će do 2020. godine sva nova vozila registrirana na tržištima u Europi ili Sjevernoj Americi biti povezana na taj način.
Kamper ili automobil kompaktne klase - veličina je bitna
Tajna parkiranja temeljenog na zajednici u načinu je upravljanja podacima. Iako automobil pronalazi i izvještava o praznini uz rub kolnika, to ne znači automatski da se radi o legalnom parkirnom mjestu. Moglo bi se raditi i o kolnom ulazu, autobusnoj stanici ili zoni zabranjenog parkiranja. Bosch koristi metode dubinske analize podataka kako bi praznine uz kolnik bez greške prepoznao kao parkirna mjesta.
- Dubinska analiza podataka omogućava nam brzo i precizno filtriranje informacija koje trebamo iz mnoštva podataka, izjavio je Hoheisel.
Primjerice, ako nekoliko vozila stalno izvještava o slobodnom mjestu uz kolnik, najvjerojatnije se ne radi o legalnom parkirnom mjestu. U skladu s tim, takve se praznine ne označavaju kao parkirna mjesta na digitalnoj karti za parkiranje. Što više vozila sudjeluje u parkiranju temeljenom na zajednici, Boscheva usluga bit će preciznija i sveobuhvatnija. Kada se uključi određeni broj korisnika, Bosch će moći pružati informacije i o duljini i širini mjesta. To će omogućiti traženje mjesta u skladu s dimenzijama vozila, npr. za kampere ili automobile kompaktne klase.
Platforma za usluge otvorena svim zainteresiranim proizvođačima vozila
Boschevo parkiranje temeljeno na zajednici zahtijeva određenu količinu podataka o parkirnim mjestima uz rub kolnika. U tu je svrhu Bosch proveo istraživanje u suradnji s Tehničkim sveučilištem u Münchenu. Glavna tema istraživanja bila je koliko vozila treba voziti ulicom i slati informacije o parkirnim mjestima uz rub kolnika kako bi se mogla generirati digitalna karta za parkiranje. Rezultati su pokazali da je, ovisno o vrsti ulice (glavna cesta, sporedna cesta ili slično), dovoljno malo više od jedan posto svih automobila. Bosch želi surađivati s različitim proizvođačima automobila kako bi uslugu mogao nuditi u različitim Stranica 3 od 3 gradovima diljem Njemačke.
- Parkiranje temeljeno na zajednici namjerno je organizirano kao otvorena platforma za usluge, rekao je Hoheisel dodavši da na taj način istovremeno može sudjelovati više proizvođača vozila.