Bosch, svjetski dobavljač tehnologije i usluga, završio je fiskalnu 2022. godinu s konsolidiranom prodajom od 83,4 milijuna eura u Hrvatskoj, bilježeći time snažan rast od oko 13 posto u odnosu na prethodnu godinu, navode u priopćenju.
– Usprkos ozbiljnim izazovima s kojima se suočavamo na globalnoj i lokalnoj razini nakon pandemije i koji su također uzrokovani ratom u Ukrajini, prekidom opskrbnih lanaca, rastom inflacije i povećanjem troškova, Bosch je u Hrvatskoj još jednom ostvario pozitivne financijske rezultate u svim poslovnim područjima. To je dokaz da tržište prepoznaje kvalitetu društva Bosch i da smo uspjeli učvrstiti svoj već snažan položaj na tržištu neprestanim uvođenjem novih proizvoda i nove tehnologije – izjavila je Mirsada Kudrić, glavna direktorica Boscha za Hrvatsku i Sloveniju.
Bosch je u Hrvatskoj 31. prosinca 2022. imao više od 80 zaposlenika, uključujući zaposlenike nekonsolidiranih društava. Za tekuću poslovnu godinu Bosch Hrvatska predviđa blagi gospodarski rast i očekuje rast globalne gospodarske proizvodnje od manje od 2 posto.
– Iako s obzirom na postojeću situaciju ponovno očekujemo izazovno okružje ove godine u Hrvatskoj, predviđamo stabilno poslovanje i ostajemo predani lokalnom tržištu i njegovom dugoročnom potencijalu – dodala je Mirsada Kudrić, uz napomenu da su ostvarili pozitivan rast u svim poslovnim područjima.
Grupa Bosch: prognoza za 2023. i dugoročni strateški smjer
Prošle godine Bosch je premašio svoje poslovne ciljeve u godini koja je, kako navode, bila izazovna. Dobavljač tehnologije i usluga povećao je ukupnu prodaju na 88,2 milijardi eura te se operativna marža od poslovanja povećala s 4,0 na 4,3 posto.
– Kvalitetno smo odgovorili na izazove 2022. i prodaja i marža bile su nam veće od očekivanih – izjavio je dr. Stefan Hartung, predsjednik Upravnog odbora društva Robert Bosch GmbH.
Usprkos posljedicama pandemije bolesti COVID–19 Bosch je u prvom tromjesečju 2023. uspio povećati prodaju za 3,5 posto. Usprkos skromnoj gospodarskoj prognozi cilj je društva povećati prodaju za između 6 i 9 posto tijekom cijele 2023. godine. Ciljna operativna marža od poslovanja za 2023. iznosi blizu 5 posto. Čak i ako gospodarsko i društveno okružje ostane izazovno, Bosch želi u nadolazećim godinama rasti znatno brže.
– Naš je cilj rasti u svakoj regiji u svijetu i biti među trima vodećim dobavljačima na relevantnim tržištima – izjavio je Hartung.
Borba protiv klimatskih promjena dovodi do znatnih prevrata u poslovanju i društvu te ubrzanja tehnoloških promjena.
– Ta tehnološka pretvorba dovodi do nastanka prilika za rast koje želimo iskoristiti. U tom kontekstu naš je slogan „Tehnologija za život” idealan – ne samo kad je riječ o glavnim trendovima u području elektrifikacije, automatizacije i digitalizacije, već i više nego ikad u pogledu softvera i umjetne inteligencije – izjavio je Hartung.
Bosch pruža odgovor na trend rasta automobilskog inženjeringa temeljenog na softveru preuređenjem poslovanja opskrbe autoopremom: društvo Robert Bosch GmbH u budućnosti će upravljati Boschevim odjelom za mobilnost, Bosch Mobility, kao poslovnim područjem čija će odgovornost uključivati vlastito poslovanje i rukovodstvo. Cilj je na kvalitetniji i brži način ispuniti postojeće i nove potrebe korisnika prilagođenim rješenjima iz jednog izvora. Predsjednik uprave društva Bosch najavio je da će restrukturirano poslovanje u području mobilnosti rasti na godišnjoj razini u prosjeku 6 posto do 2029., kad će ostvariti godišnju prodaju od više od 80 milijardi eura.