Prodaja automobila na tržištu Europske unije porasla je u travnju za 6,9 posto u odnosu na isti mjesec godinu dana ranije, dok je u Hrvatskoj pala za 19,3 posto, pokazuju najnoviji podaci Europske udruge proizvođača automobila (ACEA).
Prodaja vozila, mjerena brojem registriranih novih automobila, smatra se jednim od pokazatelja gospodarskog zdravlja.
ACEA, sa sjedištem u Bruxellesu, objavila je da je u prošlom mjesecu prodano nešto manje od 1,17 milijuna osobnih automobila u EU, u odnosu na otprilike 1,09 milijuna u travnju 2014. To je 20. uzastopni mjesec da je zabilježen rast prodaje na godišnjoj razini, navela je ACEA.
Dvije zemlje koje su najteže pogođene dužničkom krizom u eurozoni zabilježile su najveći rast prodaje vozila. Tako je u Grčkoj broj novoregistriranih automobila u travnju porastao za 43,3 posto, na 7.800, a u Italiji za 24,2 posto, na 148.800. U Njemačkoj je prodaja vozila porasla za 6,3 posto, u Britaniji za 5,1 posto, u Francuskoj za 2,3 posto, a u Španjolskoj za 3,2 posto. Registracija novih vozila smanjena je u tome mjesecu, uz Hrvatsku, u još u pet zemalja: Belgiji, Cipru, Estoniji, Luksemburgu i Nizozemskoj.
U Hrvatskoj je u travnju prodano 3.694 automobila, što je pad od 19,3 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, ujedno i najveći pad među EU zemljama. No, promatra li se razdoblje od prva četiri mjeseca ove godine, u Hrvatskoj je, po podacima ACEA, prodaja pala svega 1,7 posto, na 11.655 vozila. U EU je, pak, u prva četiri mjeseca ove godine prodaja vozila porasla 8,1 posto.
Njemačka grupa Volkswagen zadržala je u travnju vodeću poziciju po prodaji vozila, s tržišnim udjelom od 26,1 posto, a slijede Peugeot-Citroen (PSA) s 10,8 posto, Renault s 10,6 posto, Ford s 7,2 posto i Fiat-Chrysler Automobiles s 6,6 posto.