Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u četvrtak je dobrom vijesti ocijenio odluku Europske komisije kojom je Hrvatskoj dala "zeleno svjetlo" za nastavak gradnje Istarskog ipsilona, a očekuje da na jesen počne i gradnja na tom velikom infrastrukturnom projektu.
"To je zaista dobra vijest. Nakon dvije godine pregovora, koje smo radili zajedno s Ministarstvom financija, koncesionarom, međunarodnim financijskim institucijama i Europskom komisijom, došlo je ‘zeleno svjetlo‘ za nastavak gradnje Istarskog ipsilona. To je nastavak velikog investicijskog ciklusa u infrastrukturu, nakon Pelješkog mosta, svih dionica željezničkih pruga, to je još jedan veliki infrastrukturni projekt", rekao je Butković u izjavi novinarima nakon sjednice Vlade.
>>> Hrvatskoj zeleno svjetlo Europske komisije za nastavak gradnje Istarskog ipsilona
Najavio je da nakon današnje odluke Europske komisije slijedi priprema aneksa ugovora o koncesiji (s koncesionarom, tvrtkom Bina Istra), a koji će ići na Vladu.
"Očekujem na jesen početak gradnje na tom velikom projektu", rekao je ministar.
Europska komisija odobrila je u četvrtak Hrvatskoj produljenje ugovora s Bina-Istrom, koncesionarom Istarskog ipsilona, čime je dano "zeleno svijetlo" i za 165 milijuna eura vrijednu izgradnju punog profila autoceste na dionici Pazin-tunel Učka u duljini od 28 kilometara.
Europska komisija potvrdila je kako je hrvatski plan u skladu s državnim potporama.
"Produljenjem koncesije za Istarski ipsilon potaknut će se regionalni rast i ulaganja te istodobno povećati sigurnost građana i smanjiti zagušenje prometa. Našom odlukom omogućuje se proširenje autoceste, uz istodobno ograničavanje mogućeg narušavanja tržišnog natjecanja", izjavila je povjerenica za politiku tržišnog natjecanja Margrethe Vestager.
>>> Hrvatskim cestama koncesija za gradnju i korištenje mosta kopno-Pelješac
Odluku Europske komisije Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture pozdravilo je i u priopćenju, u kojem se najavljuje da ubrzo počinje izgradnja 2 B1 faze Istarskog ipsilona od Tunela Učka do Pazina.
Usporedo s tim projektom, dodaju, kreće se u projektiranje i 2 B2 faze, odnosno druge cijevi tunela Učka i završetak izgradnje punog profila do čvora Matulji.
Iz Ministarstva u priopćenju podsjećaju da je Bina-Istra dogovorila sve uvjete financiranja projekta te da bi radovi na dionici Pazin-tunel Učka trebali trajati ukupno tri godine.