Suprotno uvriježenom mišljenju, izgradnja novih prometnica uzrokuje veće prometne gužve i ne pridonosi razvoju lokalne ekonomije, pokazalo je istraživanje provedeno u Velikoj Britaniji koje prenosi Financial Times.
Kada se izgradi kakva nova lokalna cesta, učinak na smanjenje prometnih gužvi je privremen, a putovanje do cilja traje duže, budući oni koji koriste javni prijevoz moraju presjedati s autobusa, vlakova i slično.
>>>HGK: Veće cestarine udar na prijevoznike, platit će građani
- Koristi od izgradnje novih prometnica znatno su manji, a šteta je, suprotno uvjerenjima, znatno veća, rekao je Ralph Smyth iz inicijative CPRE, kojoj je cilj zašititi ruralna područja Engleske.
Prema Ministarstvu prometa Velike Britanije, broj automobila u prometu je na rekordnim razinama, jer nema povećanja poreza na gorivo, a cijene goriva su niske. Istovremeno, smanjuje se broj korisnika javnog prijevoza, zbog cijena karata autobusa i vlakova.
Početak ere
Ministarstvo prometa intenziviralo je investicije u izgradnju lokalnih pravaca, kako bi smanjilo gužve i prometovanje učinilo bržim i sigurnijim.
- Razine investicija u željeznicu su iznimno visoke. Ulažemo i u biciklističke staze i potičemo na pješačenje, rekli su u britanskom resornom ministarstvu.
Međutim, u CPRE (Campaign to Protect Rural England) pozivaju mjerodavne da obnove stare linije vlakova, omoguće ljudima alternativne načine putovanja i počnu graditi stambena naselja u blizini radnih mjesta. Ne podržavaju izgradnju novih prometnica i ovisnost stanovništva o automobilima.
- Investicije su uglavnom usmjerene prema održavanju postojećih prometnica. Međutim, na početku smo ere autonomnog prijevoza, koji će u potpunosti promijeniti ponašanje sudionika prometa, zaključuje prometni stručnjak Richard Threlfall.