Aktualno
StoryEditor

Dijana Kobas Dešković dobila prestižnu nagradu za projekt MAMFORCE

20. Siječanj 2017.

Prestižna nagrada Generali Alumni Achievement Award, koju dodjeljuje IEDC – Poslovna škola Bled, krajem prošle godine je stigla u Hrvatsku i to u ruke dobitnice Dijane Kobas Dešković za projekt MAMFORCE.

Alumni Achievement Award utjelovljuje posebno priznanje za istaknuta individualna postignuća, liderstvo i doprinos zajednici, a tradicionalno se dodjeljuje od 2011. godine.

- Dijana je razvila MAMFORCE, inovativan pristup obiteljskoj odgovornosti i ravnopravnosti spolova koji može značajno promijeniti kulturu u tvrtkama sudionicama projekta - istaknula je prof. dr. Danica Purg, direktorica i dekanica IEDC-Poslovne škole Bled.

- Kvaliteta života je nešto čime sam se bavila još na fakultetu. Tako sam došla do područja work-life balance, odnosno usklađenja privatnog i poslovnog života i uvidjela kako se time nitko kod nas ne bavi. To se najbolje uočavalo kroz nedostatak fleksibilnosti na tržištu rada, odnosno fleksibilnih radnih aranžmana - prepričava Dešković usput otkrivajući povod za rad na promicanju korporativne odgovornosti prema obiteljskim potrebama (eng. corporate family responsibility) i rodnoj ravnopravnosti.

Svjesna činjenice da su majke najugroženije u konkuriranju muškim kolegama i vođena potrebnom da iskoristi svoja znanja i napravi nešto korisno za društvo, Dešković je razvila jedinstvenu metodologiju kojom se mjeri postojeće stanje u organizacijama, te daje preporuke kako ih učiniti obiteljski i rodno osjetljivijima te općenito odgovornijima prema svojim zaposlenicima.

Istaknula je da unatoč tome što je poseban naglasak stavljen na ostvarenje uvjeta za ravnopravan razvoj karijere uz majčinstvo, uvođenje novih politika i mjera u konačnici služi različitim skupinama zaposlenika ovisno o dobi ili stupnju razvoja karijere. Primjerice, netko može imati starije roditelje o kojima skrbi što također zahtijeva razumijevanje i podršku organizacije.

MAMFORCE standard je globalno jedinstven, s obzirom na to da obuhvaća obiteljsku odgovornost i rodnu ravnopravnost, a kompanije nositelji MAMFORCE standarda su na tržištu prepoznate kao poželjan poslodavac za zaposlene roditelje, pogotovo za žene s ambicioznim karijerama. Uz to, takve kompanije svjesne su nužnosti daljnjeg prilagođavanja da bi odgovorile na zahtjeve promijenjenih uvjeta na tržištu rada i očekivanja novih generacija.

Poslodavci najprije prepoznaju prednosti takvog standarda, u smislu mijenjanja unutarnjih procedura i prilagodbe potrebama tržišta i u smislu percepcije kod potencijalnih zaposlenika što pomaže privlačenju najboljih talenata.

- Mi ne mjerimo samo fleksibilnost, već i odnos kompanije prema zaposlenicima. Koliko ih slušaju, što nude roditeljima i djeci, kakvo im je radno okruženje, kakvo im je vodstvo, koliko je vodstvo spremno prihvaćati nove i drugačije pristupe - kaže Dešković i dodaje da se na temelju svih prikupljenih podataka i istraživanja unutar kompanije stvara slika o njenoj kulturi i mogućnostima ravnoteže između privatnog i poslovnog života.

"Podsvjesni poticaj"

Otkrila nam je i da je podsvjesni poticaj za razvoj MAMFORCE projekta bio doživljaj nejednakosti na vlastitoj koži. Mjesec dana prije no što je rodila drugog sina, veliki klijent prekinuo je ugovor s njezinom firmom, koji je trebao trajati sljedeće dvije godine zbog nepovjerenja da će se posao i dalje odvijati profesionalno zbog porodiljinog dopusta koji je u njezinom slučaju kao poduzetnice ionako bio minimalni zakonom dozvoljen.

[caption id="attachment_253783" align="aligncenter" width="750"] Danica Purg s dobitnicima Generali Alumni Achivement Award[/caption]

-  U tom trenutku je tvrtka imala dvanaest zaposlenih, operativni dio posla oko tog i drugih klijenata nisam obavljala, a mojim kolegama i klijentima sam uvijek bila dostupna za savjetovanje i smjernice rada. S djetetom ili bez djeteta. Ali dominantno muški poslovni svijet ne razmišlja na takav način budući da oni sami nemaju takvo iskustvo teško im se staviti u poziciju imanja malog djeteta i vođenja biznisa.

To je još jedan od razloga zašto nam treba više prijenosa ženskih iskustva kako bi druge žene vidjele da postoje slična iskustva, a muškarci uvidjeli da trudnoća i rođenje djeteta nisu bolest te da ambiciozne žene uspijevaju uskladiti privatne i poslovne obaveze za što im u jednom periodu treba dati i organizacijsku podršku jer će se to kasnije višestruko vratiti - rezonira Dešković za koju je prekid ugovora imao velike posljedice na tadašnji biznis, s obzirom na to da se dogodio početkom rujna 2008., neposredno prije no što je tadašnja Vlada priznala da je Hrvatska u krizi, jer se novi poslovi jednostavno nisu otvarali. Nakon dvije godine preživljavanja krize kojoj se nije vidio kraj odlučila je promijeniti industriju i tad su krenula premišljanja u kojem pravcu krenuti i tako je nastao MAMFORCE.

Prisjetila se i situacija u kojima je, s tadašnjim timom, išla na prezentacije kod potencijalnih poslovnih klijenata u visokoj trudnoći.

- Smiješne su te neverbalne reakcije druge strane kad vidite da vas ne doživljavaju ozbiljno jer imate trudnički trbuh. Sve je stvar percepcije i očekivanja zbog prevladavajućeg stava i time iskrivljene percepcije pod utjecajem očekivanja od uloge majke kao isključivo posvećene djetetu. Od tuda dolazi niz nenamjernih diskriminacija u praksi – konstatira Dešković.

22. studeni 2024 13:28